• Äldre 29 May 08:28
    46837 visningar
    6 svar
    6
    46837

    Möhippa!

    Hej på er alla! Jag har en fråga gällande möhippan. Det är jag som anordnar möhippan till min bästa kompis som ska gifta sig. Allt är färdigt och vi är redo, MEN det är några tjejer som på grund av ekonomiska skäl, jobb, barn osv som inte kunde följa med på möhippan men som har bidragit med pengar för att bruden ska få sig ett extra glas champagne.

    Min fråga: Hur gör jag på bästa sätt för att bruden ska veta att tjejerna som inte kunde följa med bidragit med en slant de också? Tänkte mer för de andra tjejernas skull, så att dom känner att dom får vara med lite!

    Någon som har tips?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Möhippa!
  • Esm
    Äldre 30 May 19:56
    #1
    +1

    Köp ett extra stort kort där de kan få skriva en hälsning eller som tjejerna gjorde på min möhippa, skrev ett minne som vi har tillsammans

  • Äldre 31 May 15:15
    #2
    +1

    På min möhippa spelade de tjejerna som inte kunde vara med in ett varsitt litet filmklipp som jag fick se under dagen på en medhavd ipad. I mitt fall fick jag ett uppdrag men man skulle även kunna göra så att videon bara säger: "nästa glas champagne etc. är en liten gåva från mig till dig eftersom jag inte kunde vara med och fira dig". Kan ju anpassas i oändlighet.

    Och min syster skickade t.ex. över ett par flaskor bubbel till vårt hotell eftersom hon inte kunde vara med. Blev så rörd av gesten att jag började gråta!

  • Äldre 31 May 15:16
    #3
    +1

    PS. jättefint gjort av de tjejerna! Så himla fint sätt att vara delaktig trots att man inte kan fysiskt vara på plats!

  • Äldre 6 Jun 21:31
    #4
    +1

    Jättebra idéer ovan! Man skulle kunna skicka med små handgjorda kort från respektive tjej som inte kunde vara med. Dessa fäster man med fint sidenband runt något som de "bjuder på". T.ex. en liten hälsning på ett glas champagne/cocktail som servitören hjälper er sätta fast på glaset som han kommer ut med (om ni äter ute). En annan lapp sitter på en flaska vin som ni köpt till möhippan (om ni äter någon måltid t.ex. hemma eller i en park). Alltså att varje person får vara med och symboliskt stå för något på möhippan. Det blir också kul med en personlig hälsning och att de kommer i små doser genom hela dagen Skrattande  Vill också tipsa om en bra hemsida för fler tips och massa inspiration! Glad www.fixamohippa.se

  • Äldre 13 Jun 21:25
    #5

    Hej på er och tack för alla fina idéer! Det blir antingen ett videoklipp eller att jag ringer upp en tjej i taget med videosamtal och dom får önska henne en trevligt möhippa, och jag kan samtidigt berätta att "[namn]har bidragit och vill gärna säga dig en sak". Skönt, tack för er hjälp, det börjar äntligen kännas som att bitarna faller på plats. Det här var inte helt lätt! Kram på er!

  • Äldre 18 Jun 22:48
    #6

    Hoppas ni hade det riktigt kul och att det blev minnesvärt! (om den nu var i helgen det vill säga...) SkrattandeSolig Kram!

Svar på tråden Möhippa!