• Äldre 13 May 20:10
    15860 visningar
    4 svar
    4
    15860

    Min pojkvän väljer sitt ex över mig

    Hej!
    Jag har en pojkvän som jag har bott ihop med i 2 år och tillsammans med i 2,5 år. Allting har varit bra förutom hans relation till hans ex. Deras förhållande varade i 5 månader och det tog slut 3 år innan han träffade mig,

    I början när vi blev tillsammans så märkte jag hur mycket hans ex flirtade med honom och hon tog på honom hela tiden. (skumt..) Han blev nästan som förtrollad av henne så att man inte kunde få nån kontakt med honom när hon var i samma rum. Det hände varje ggr hon var med så jag frågade honom vad han höll på med och då bad han om ursäkt och sa att han inte märkte sitt beteende. Men sen på hans födelsedag när sprit var med i bilden så började han strula runt med sitt ex i soffan framför mig. Sen så började de hångla och jag blev arg och sprang ut därifrån. Men han kom efter mig,

    En gemensam vän sa att min kille och hans ex alltid strular med varandra när de träffas och har gjort så i flera år. Och ännu värre hans ex har en pojkvän sen 3 år bakåt så varför strular hon runt med min kille?

    Dagen efter så var jag arg och i mina ögon var det slut. Men han bad om en andra chans och lovade att aldrig mer ha med sitt ex att göra igen. Och efter lång diskussion så gav jag han den andra chansen.
    Men det varade inte.. Hon ringde han på jobbet och skrek på han för att han inte kunde träffa henne mer. Hon jagade runt han på mobilen och sa att han borde bråkat lite mer med mig så han och exet kan träffas igen. Hon försökte övertyga honom att gå bakom ryggen på mig för att träffa henne för så gör hon med sin kille, men han sa NEJ.
    Hon snacka mycket skit om mig till våra gemensamma vänner och förnekar helt att dom har strulat och allt hon skrivit.. men jag orkar inte med hennes lögner efterallt så är hon ju otrogen mot sin egna kille och det säger väl allt on henne.

    Nu idag 2,4 år efter så erkände han på vår semester att han fortfarande pratar med henne!  Förvånad  Jag blev chockad och så arg. Han säger att hon är bara en vän? men det sa han också innan de strulade framför mig. Han säger hon förstår hans känslor?? Vad fan är detta?? Han sa också att hans ex även legat med  hans bästa vän i flera år!?
    Exet tycks ha en förmåga att övertala min pojkvän till saker (manipulativ) Och min pojkvän har svårt att säga nej till henne.
    Nu ska han fundera på att ta bort sitt ex ur sitt liv?? Vadå fundera?
    Kan någon hjälpa mig här för jag vet varken in eller ut vad jag ska göra för att få han förstå hur mycket detta förstör för oss..?

    Han är 29år  Jag är 32år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-13 20:23
    Och hur kan hon exet har en sån makt över honom?
    Och varför gör hon?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-13 20:25
    Och varför låter han henne göra så?
  • Svar på tråden Min pojkvän väljer sitt ex över mig
  • Äldre 15 May 10:18
    #1

    Hej! Ställ ett ultimatum tycker jag. Antingen henne eller dig. Jag förstår att det inte det lättaste men sådär kan han inte hålla på. I en bra relation ska man respektera varandra och vara varandra trogna. Jag menar ni är dessutom inga tonåringar utan vuxna människor så han får bete dig där efter. 

  • Äldre 26 May 23:10
    #2

    Du borde gjort slut efter han hånglade upp sitt ex, samt det hade ju hänt förut flera ggr. Jag är kille och jag känner den här typen. Han har känslor kvar som han inte växer ifrån, dumpa din kille som inte kan säga nej och bara lyder order. Han kommer inte ge sig, nästa gång knullar dem i sängen er så då kanske det verkligen sliter på ditt hjärta. Lämna honom för gott!

  • Äldre 2 Jun 07:41
    #3

    Wtf är du helt blåst, en sån kille kommer aldrig stå dig trogen.

    Once a cheater always a cheater

    Jag förstår inte brudar som dig, helt ärligt.......

    Lämna snubben, finns 1miljon andra killar i Sverige att välja mellan, vad ska du med en sån kille till?

    En som inte respekterar dig?

    En som tukktar efter en annan ursäkta språket men en annan f***a, vad ska du med han till då?

    Var lite självständig och lämna han, lev livet till max, bli älskad och respekterad som du förtjänar!

    Tack och hej

  • Okänd
    Äldre 24 Jun 22:37
    #4
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Min pojkvän väljer sitt ex över mig