• Äldre 25 Apr 11:49
    9028 visningar
    3 svar
    3
    9028

    Ska gifta mig hemligt med min kärlek efter 4 månader!

    Hej, 

    Min kille och jag ska gifta oss nästa vecka även om vi bara varit tillsammans i endast 4 månader (känt varandra i 1 år). Han är 33 och jag är 29. 

    Det känns väldigt rätt och vi båda är lyckliga över vårt beslut  men våra familjer håller inte med om att vi borde "skynda fram", de är oroliga att vi tar fel beslut och att det blir negativa konsekvenser. Efter många oroliga samtal om just giftermålet lovade jag min familj att jag inte skulle gifta mig (men kommer ändå att göra det). Min kille och jag kommer hålla vigseln hemligt för vi känner att det bara är för oss. En eventuell fest kommer ske i framtiden när alla har "lugnat" sig. 

    Är det någon här som gift sig/ska gifta sig hemligt efter en relativt kort tid? Hur har det gått för er och era familjer?  

  • Svar på tråden Ska gifta mig hemligt med min kärlek efter 4 månader!
  • Äldre 7 May 15:56
    #1

    Antar att ni redan har gift er, grattis Isf.

    Är lite nyfiken på varför ni hade så bråttom?

    Era familjer kommer säkert att bli glada för er skull när de ser att ni har det bra tillsammans.

    Enda gången som jag inte tycker att det är ok att gifta sej i hemlighet är ju när det är barn inblandade, då måste man lära känna varandra under en längre tid så barnen får tid att anpassa sej och bli trygga med en ny familjemedlem.

  • Äldre 8 May 06:25
    #2

    Grattis!

    Jag kan också tycka, Kör på! (Så länge det inte finns barn inblandade, då är det aldrig ok att bara gå på känsla) Är man barnlös så har man lyxen att prova sig fram och chansa ibland. Visst finns det en risk att det går ordentligt åt skogen men då är det ju inte värre än att ni skiljer er. Om allt går bra så är det ganska romantiskt :)

    Att gifta sig är ju faktiskt inte hela världen. Om ni hade haft barn eller haft lika bråttom med att skaffa barn så hade jag förstår era familjer. Då är det själviskt och oansvarigt och omgivningen hade varit skyldiga att säga ifrån för barnens skull. Men nu så är det inte deras sak alls att lägga sig i!

    Jag kan personligen tycka att det är lite synd att ni missar hela bröllopsgrejen med planering, svensexa/möhippa, klänningsprovning, tårtprovning, förlovningstiden och allas förväntningar. Men många tycker bara att sånt är besvärligt:)

  • Äldre 3 Jul 00:11
    #3

    Vi gifter oss i augusti utan att berätta för våra familjer och vänner. Vi har dock varit tillsammans sen 2014 och lever i villa ihop och väntar vårt första barn, har god kontakt med bådas familjer osv så kan egentligen ha det offentligt men just själva vigseln vill vi ha för oss själva. Vi kommer ha festen ett år efter vigseln för att fira vårt första år som gifta och göra det offentligt i samband med inbjudan. Troligtvis har vi ngn slags ceremoni där vi byter ringar eller bara en namngivningsceremoni för vårt barn.

Svar på tråden Ska gifta mig hemligt med min kärlek efter 4 månader!