• Äldre 2 Mar 12:10
    21916 visningar
    5 svar
    5
    21916

    Bröllopsresa i maj

    Jag ska gifta mig i mitten av maj och jag och min fästman vet fortfarande inte vad vi ska göra för någon bröllopsresa! Vet någon vart det är bäst att resa den årstiden? Först så tänkte vi oss någon tropisk resa, men jag vet inte ifall vi kommer att ha råd med något sånt just nu. Jag skulle själv kunna tänka mig någon resa i Europa, med tanke på vårvädret. Men min fästman vill helst till någon strand... några tips?

  • Svar på tråden Bröllopsresa i maj
  • Äldre 3 Mar 08:47
    #1

    Södra europa kan ha det rätt varmt i mitten av maj så ni kan säkert kombinera era önskemål!

    Vill man kombinera stad och sol/bad så kan t.ex. Barcelona, Palma eller kanske Malta vara ett alternativ. 


    Eller om ni vill åka till Italien t.ex så kan man börja/avsluta med en weekend i t.ex. Florens, Rom eller Milano och sen bila ut på landsbyggden och bo på någon gård. Det brukar vara rätt prisvärt och väldigt romantiskt. Eller likvärdigt i Frankrike, flyg till Paris och hyr bil och se distrikten runt Paris.


    Det går ju även rätt prisvärda charterresor tilll t.ex. Thailand, Mexico etc om man vill åka längre. Sen vet jag inte hur vädret kan vara typ i florida vid den tiden på året. Norweigan erbjuder ju numera prisvärda direktflyg dit.


    Allt beror ju på vad man vill uppleva och vilken typ av resa man vill ha samt såklart budget.

  • Äldre 5 Mar 22:11
    #2

    Tack så mycket!! Södra Europa lockar faktiskt. Vi har även nu kollat på resor till Bali. Vad tror du om det? Cool

  • Äldre 6 Mar 08:42
    #3

    Åh Bali ligger högt även på min lista på smekmånadsdestinationer! :)


    Det enda som avskräcker lite dit är att det är rätt lång restid för att komma dit. Tror man inte kommer dit med mindre än 3 olika flyg. Men sen där.. alltså åh vad härligt!


    Fick tips om att man kan kombinera den resan lite, att man kan vara några dagar på en härlig resort och sen några dagar på något boende i djungeln. Det fina med Bali är att det finns boenden i väldigt många olika prisklasser!

    Jag tror bara man får komma fram till vad man är ute efter på sin bröllopsresa och sen hitta något efter det. Vi vill nog åka iväg och "vila upp oss" först och sen efter vi gjort det några dagar byta destination och kanske göra mer upptäckande. Just det där med att få lugn och ro och få chansen att landa efter det hela är något som många av mina vänner sagt att de verkligen uppskattat :)

  • Äldre 13 Mar 10:04
    #4

    I slutet av maj är det ju väldigt trevligt att åka till de grekiska öarna. Då brukar vädret vara som svensk högsommar plus att det är otroligt grönt och blommande överallt. I slutet av maj har det inte heller hunnit bli så mycket turister, så man har gott om plats på stränderna.

    Kolla till exempel på Parga eller Kefalonia (speciellt Fiskardo). Två kanonfina platser!

  • Äldre 14 Mar 09:59
    #5

    Jag har hört att Santorini ska vara väldigt fint eller Italien på Amalfikusten. Finns många fina ställen såklart! Kan ju vara kul att välja ett ställe där man kan uppleva vingårdar om man gillar det etc.

    Vi ska gifta oss 28 april 2018. Dock fyller han även 40 bara någon månad efter och jag är lite kluven på vad jag ska ge i och med att vi har bröllopet nära inpå.

    1. Antingen får han en bröllopsresa kombinerad med 40års resa som gör att vi då åker direkt efter bröllopet. (lite tråkigt kanske för då har han inget när han väl fyller)

    2. Vi är borta på en weekend när han väl fyller år.

    3. Han får en fin middag ute och sedan i present en weekend som kommer lite längre fram till sommaren eller en vecka någonstans.

    Jag är inne på weekend/resa då det alltid är trevligt att få. Ett alternativ är en finare klocka.

    Har ni förslag? jag älskar födelsedagar och gillar att ge saker. Dock får man ju vara noga med att boka resan i namnen som står på ens pass och inte ändra tills man rest i så fall.

Svar på tråden Bröllopsresa i maj