• Äldre 25 Jan 06:04
    5052 visningar
    5 svar
    5
    5052

    Bästa sminket

    Hej!
    Jag ska gifta mig i juni och funderar på att göra sminket själv med assistans av en en talangfull vän.
    Jag vill investera i bra smink speciellt basen som ska hålla hela dagen och inte se ut som en kaka. Kommer ju säkerligen komma en blemma eller två när man är stressad.
    Tips tack Glad!

  • Svar på tråden Bästa sminket
  • Imj
    Äldre 12 Feb 18:21
    #1

    Jag kan tipsa om det här: 
    www.nuskin.com/content/nuskin/sv_SE/products/nuskin/shop_all_products/cosmetics.html

    Jag använder själv allt från dem, hudvård och smink, och har gjort det i 8 år. Jag får väldigt ofta komplimanger för min hy, så jag är helnöjd!

    Produkterna är otroligt dryga också, de räcker i all evighet känns det som. Lycka till :)

  • Äldre 16 Feb 18:25
    #2

    Hej!

    Jag kan tipsa om en nystartad sminkbutik på Götgatan som erbjuder just det, att lära kunder att sminka sig själva för endast 200kr/h!! Du kan även ta med dig vänner och familj och sminka er själva på plats.

    kolla in hemsidan belledame.se/makeup-bar/ 

  • Äldre 16 Mar 15:19
    #3

    Tack för tipsen! Glad

  • Äldre 17 Mar 10:22
    #4

    Hej!

    Jag ska också fixa mitt smink själv och som du skriver är ju målet att det ska hålla så bra som möjligt och att huden ska se fin ut.

    Ett tips är att söka på wedding makeup inne på youtube och se om du hittar nån sminkning som passar din stil. Men man kanske ska ha ett visst kritiskt öga inför vilka produkter som rekomenderas i youtubeklipp eftersom de kan vara sponsrade eller ute efter att få utskick. Personligen gillar jag och litar på m.youtube.com/channel/UCRwfCEHTlQ6txQ3MSh4BY6g (hon har en video där hon demonstrerar sin egen bröllopssminkningar) och m.youtube.com/channel/UCAvgeBRw4qUxB0XdBz89sjg

    När det kommer till basen tror jag oftast man får vad man betalar för när det kommer till hållbarhet och att det kan vara värt att investera i primer/settingspray och foundation från ett lite dyrare märke. Det är ju också svårt med specifika tips eftersom allas hud är olika och kan reagera olika på produkter. Jag har inte provat själv men jag har sett att Urban decays eyeprimer och settingspray rekomenderas av många.

  • Äldre 18 Mar 18:39
    #5

    Kanske ett besök på make up store?

    500kr för 1h i stolen där de sminkar o sedan får du välja produkter för samma belopp.

Svar på tråden Bästa sminket