• Äldre 23 Jan 10:22
    9223 visningar
    2 svar
    2
    9223

    Jag ångrar mig något extremt

    Hej, jag skulle behöva lite råd. 
    Dels kring ifall detta ens är en bra idé, och dels hur jag ska gå tillväga. 
    Jag skrev tidigare på ett annat forum men kändes som att ingen riktigt såg ett problem i detta. 

    För två år sedan seprarerade jag från min dåvarande fästman. Vi hade varit tillsammans i tre år och mestadels så var det en underbar tid. På slutet hade vi vissa problem som till viss del kom från att han var osäker i sig själv (inte på förhållandet). Det blev en ond sprial och jag föreslog parterapi flera gånger men han ville inte, och vi fortsatte glida ifrån varann. I efterhand minns jag knappt vad vi tjafsade om, och vi hade aldrig stora problem så som otrohet eller brist på tillit. Han är kort och gott en guldklimp. När han väl gick med på parterapi var väntetiden tyvärr flera månader och jag skulle dessutom flytta utomlands. Väl utomlands höll det inte och jag gjorde slut. Han blev vad jag förstod otroligt förkrossad och hörde ofta av sig. 

    Väl utomlands hamnade jag i en relation som var allt annat än bra och det tog tid för mig att komma ur det. Har insett att jag aldrig kommit över exet och han är en person jag alltid kommer älska villkorslöst. Nu bor jag i Sverige igen och hörde för kanske 2 månader av mig till honom via sms. Han blev jätteglad och vi började prata på telefon, ofta länge. Jag skickade sedan ett brev till honom angående hur dåligt jag mår över vad jag gjorde (när jag gjorde slut) och att jag, om det hade varit idag, hade kämpat mer och inte gett upp. Jag inser att jag inte var så mogen då tyvärr (jag var typ 25 och han 5 år äldre). Han skrev ett svar som fick mig att gråta mig till sömns. Dels för att jag insåg hur dåligt han mått och dels för att jag insåg hur ofantligt mycket han älskade (och älskar, som han poängterade) mig, och att jag kastade bort det. 

    När han fick veta hur ledsen jag blev kom han till mig över en helg (tar flera timmar med tåg) och det var underbara dagar. Vi pratade dock aldrig om "oss" utan det blev mer att vi gick igenom allt det vi missat dessa år.. vänner, jobb, andra happenings.. Och vi kramades bara (han la dock upp en bild av mig i sociala medier och skickade den även till sin familj som till min förvåning hälsade gott). Jag föreslog sedan att jag ska komma och hälsa på honom snart och han tyckte det var en bra idé. 

    Men hur ska jag få detta framåt? Jag tänker på honom mer och mer och har sån grav ångest över vad jag har gjort, önskar att de senaste två åren aldrig hänt samtidigt som jag inser att jag behövde lära mig vissa saker och utvecklas. Jag vill inte pressa honom, om jag uttalat ber om en ny chans redan är jag rädd att han får panik? Men vad tror ni? Ska jag tolka honom som att han är intresserad eller ej? Jag misstänker att han är jätterädd att bli sårad igen, vem hade inte varit det liksom. Om jag åker dit, ska jag ta upp det och försöka närma mig honom redan då? Jag tänker att jag kanske får ställa in mig på att det tar flera månader innan vi är "där", om vi kommer dit..? Hur ska jag visa att jag verkligen är här för att stanna nu? Har aldrig försökt få tillbaka någon förr och känner mig handfallen. Han är lite reserverad som person och inte lätt att läsa. 
  • Svar på tråden Jag ångrar mig något extremt
  • Äldre 25 Jan 10:22
    #1

    Känns som det du varit med om har varit jobbigt för dej:( av det jag läser att han fortfarande älskar dej o har älskat dej o det av mina tolkningar så vill han ha dej tillbaka. Det är min tolkning om ni nu kommer så bra Överens o ni pratat om det som hände för några år sedan så tycker jag go for it! Jag fattar inte varför vissa folk ska hålla på o vänta o vänta o vänta om det känns rätt så gör det bara! Jag och min man både gifte oss förlovade oss o skaffade barn inom 1 år. O jag har aldrig varit lyckligare i mitt liv! :) Mitt tips till dej ta det sakta men ändå framåt fråga vad han vill säg vad du vill. Va ärlig säg att du gärna skulle vilja försöka igen o att du kommer visa att du är där för att stanna:) när ska du till honom?:) det är mitt tips kör med öppna kort och berätta om dina känslor och dina tankar o fråga även honom. För lättast är när man är ärlig med sina känslor:) hoppas det går bra:)

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 28 Jan 22:55
    #2
    Jag tycker att ifall du verkligen är säker på att du vill ha tillbaka honom så go for it!! Han vill uppenbarligen ha tillbaka dig, men med tanke på att du gjorde slut med honom (kanske visat en viss irritation när han ofta hört av sig?) så kanske han inte vågar riktigt. Du säger ju själv att han är osäker i sig själv vilket kanske också har att göra med att han inte vågar ta första steget. Ifall du fortfarande känner dig osäker ifall han är den rätta, ställ frågan till dig själv - skulle du kunna se honom med någon annan?
Svar på tråden Jag ångrar mig något extremt