• Äldre 14 Jan 13:14
    2820 visningar
    1 svar
    1
    2820

    DRÖMMEN OM ITALIEN

    Har länge viljat friat till min tjej i Italien då mina rötter är därifrån. Men det som stoppar mig för att göra det är att ekonomin ser inte så bra ut just nu. Jag vill verkligen göra det nu till sommaren men jag tror jag inte kommer hinna skrapa ihop till ringen på så kort tid. Någon som har testat på att ta räntefritt lån som dom säger att man kan göra här? Kan man verkligen lita på sånt? 

    Tack på förhand! Glad
  • Svar på tråden DRÖMMEN OM ITALIEN
  • Anonym (Ekono­m)
    Äldre 14 Jan 13:42
    #1

    Hej,

    Det är verkligen en romantisk tanke i grunden, men jag skulle avråda dig från att ta ett lån för att göra en resa. Att låna för sin egen konsumtion är ALDRIG en bra idé. Dessutom finns det ingenting som heter ett räntefritt lån, detta är enbart bluff och båg från de långivare som vill tjäna pengar på, till exempel, romantiska och snälla killar som dig. Ofta har de "gömda" villkor med avgifter och räntor som du måste betala om du tar lånet. Tro inte på dem om de säger att det är räntefritt. Utan att ta ränta skulle deras verksamhet inte kunna existera. 

    Spara istället ihop tills du har råd med resan för er båda, jag är säker på att din tjej föredrar en ansvarsfull och romantisk kille än en som är skuldsatt :) 

    Hoppas ni kommer iväg till Italien och kan fira er förlovning där. Det är ett fantastiskt land!

Svar på tråden DRÖMMEN OM ITALIEN