• Äldre 4 Jan 11:22
    8765 visningar
    1 svar
    1
    8765

    Burgundy/Marsala på våren? Dyrt/Möjligt?

    Hej! 


    Vi planerar ett överraskningsbröllop våren 2018, så är ute i god tid med planeringen. Vill gärna ha samma färgtema på inbudninger, blommor etc så jag tänker utgå från min bukett, därför blir den väldigt viktig redan nu :)


    Jag är helt förälskad i färgen marsala/burgundy men märker att det är typiska "höstfärger". 


    Men om man kombinerar färgen med mycket ljusrosa och grönt, kan det fortfarande kännas som en vårbukett då? Feedback tack! 


    Och är det någon som har koll på om det blir jättedyrt att köpa exempelvis pioner i burgundy-ton? Jag vet inte om det är så vanligt/lätt att få tag i...


    På bilden är det visserligen dalia men om möjlighet finns vill jag nog gärna ha pioner. Jättetacksam för svar! Hoppas någon har koll :)  


  • Svar på tråden Burgundy/Marsala på våren? Dyrt/Möjligt?
  • Äldre 30 Mar 23:28
    #1

    Jättefina färger. Finns gott om till våren oxå. Kan vara svårt med pioner då, beroende på om det är tidig vår eller närmare sommar. Nu är början av april och jag har inte sätt än. Kolla ranunkel, mer vår känsla i den och finns många olika storlekar, former och nyanser i de färgena. Lycka till!

Svar på tråden Burgundy/Marsala på våren? Dyrt/Möjligt?