• Äldre 25 Oct 07:11
    3625 visningar
    2 svar
    2
    3625

    Problem i förhållandet

    Hej jag skulle bara vilja dela med mig av allt jag varit med om på sistone! De va cirka 2 månader sen jag och min flickvän kom in i någon sorts kris! Jag fick nytt jobb och innan de hade jag inte jobbat så mycket och internsivt alls så de vart en stor grej för mig, jag skaffade även 2 kattungar och bor i en stor etta, jag på sistone känner att jag vill vara själv och ensam fast jag vill ändå vara med min flickvän samtidigt, jag älskar henne hon får mig att bli lycklig och må bra men dom senaste 2 månaderna har varit väldigt jobbiga för oss båda då jag har varit personen i förhållandet som inte vetat om jag älskar min flickvän eller inte och jag känner innerst inne att jag gör de, jag har konstant gått runt med magsmärtor och panik och ångest i kroppen, håller på att bli dum i huvet känns de som, jag äter inte och jag sover jätte dåligt och jag mår bara allmänt jävla dåligt och hon sätt mitt emellan allt, jag va så dum nog att ta beslut att bryta upp med flickvännen igår och det kännes som jag skulle dö, jag jobbade samma dag allting hände, på jobbet gick jag runt med konstant oro och ånger i kroppen och kände mig sjuk typ febrig och illamående, inte hade jag ätit på 24 timmar heller, känner ingen matlust eller sexlust heller, för bara några månader sen så va allt bra och jag vs jätte glad med henne osv men nu helt plötligt har jag typ blivit en helt annan person och vet inte vad jag ska göra, har sökt hjälp hos en psykolog nu och hoppas på att få hjälp men har någon där ute något bra tips till allt detta så snälls dela med er av de, tack för mig

  • Svar på tråden Problem i förhållandet
  • Anonym (signa­tur)
    Äldre 25 Oct 19:31
    #1

    bra gjort av dig att söka psykolog kontakt, där kommer du få all hjälp du känner att du behöver, om det så bara är att ventilera och bolla känslor eller vad ni nu kommer fram till.
    Försök vara sysselsatt med det du tycker är roligt, umgås med vänner eller familj, träna eller vad du nu tycker är roligt.
    kanske känns svårt och inte känns roligt längre men försök påminna dig om att det iaf brukar vara roligt.
    tillåt dig också att bara vara, ta de lugnt, gråt ut, promenera, glo på film....

    kärleksproblem är jätte svårt och jobbigt, klurigt att ge råd när det är så himla individuellt hur alla känner.
    jag brukar sysselsätta mig för att skingra tankarna, men ibland så är det skönt att bara ut med allt och förklara läget.
    tid är också bra tycker jag... mina jobbiga perioder har blivit bättre när jag låter saker och ting vara, då hinner jag känna efter och tänka efter mycket och bli säkrare och starkare för vad jag vill.

    men som sagt; detta är bara personliga råd från mig, du får säkert mer professionella råd av din psykolog.
    Ta hand om dig!

  • Anonym (n)
    Äldre 29 Oct 08:46
    #2

    Det är okej att vara ledsen. 
    Du har precis blivit singel, precis lämnat en person som älskar dig och som du älskar. men ibland funkar det inte, och det är OKEJ! Bara för att man blir ledsen betyder det inte nödvändigtvis att man ångrat sitt beslut.

    Alla ska alltid hetsa om att man ska bli glad och glömma och acceptera läget. 
    Men helt ärligt... man måste få känna också. Man måste få vara ledsen ett tag, känna sig dom, ha ångest och gå igenom den där tuffa perioden. Man kan inte undvika den eller strunta i den.

    Våga vara ledsen, det är okej.

Svar på tråden Problem i förhållandet