• Äldre 13 Sep 08:59
    4553 visningar
    4 svar
    4
    4553

    Äventyrlig bröllopsresa!

    Hej!
    Vi har precis börjat fundera på vart vi ska åka på bröllopsresa och undrar om ni har tips på lite mer aktiva och äventyrliga resor man kan göra, i stället för regelrätta solsemestrar.

    Vi kan tänka oss att åka när som helst på året och vi har inget emot vintersemestrar. Vi är ute av en kombination av avkoppling och lugn och ro, samtidigt som vi vill ha möjlighet till lite "äventyr" och aktiviteter, se, göra, uppleva saker.

    Vi har funderat på en vanlig skidresa, en vecka i fjällen med skidåkning, men lägga till skoterturer, ridning, kanske ett spa-besök om det finns möjlighet. En resa till solen med möjligheter till aktiviteter vore också ett alternativ. Vi gillar mtb-cykling (han) och ridning (hon). Men nu vill jag gärna ha tips på roliga alternativ till detta! Vi kan tänka oss resor både i Sverige och utomlands.

  • Svar på tråden Äventyrlig bröllopsresa!
  • Äldre 13 Sep 21:21
    #1

    Island kanske? Ut och rida islandshästar och sedan koppla av med valsafari? Finns säkert massa mer roliga aktiviteter ni kan göra där. Ni kan ju kika på vad det har att erbjuda i alla fall. :)

  • Äldre 15 Sep 22:33
    #2

    Jag och sambo har funderingar på att åka till Island på bröllopsresa! Vi gillar lugn och ro men samtidigt är vi mycket för äventyr. Känns som Island har mycket utav det vi söker.

    Jag kan definitivt rekommendera Skottland! Vi var där i somras och hyrde bil i 7 dagar (hela resan varade i 10, ett par dagar i Edinburgh). Bästa resan vi varit med om. Mycket att se, fantastiskt natur samt lugn och ro om man så vill!

    Om det verkar intressant kan jag rekommendera ett hotell med spa till nästan oförskämt billig slant!

    Lycka till!!

  • Äldre 22 Sep 21:29
    #3

    Kroatien är vackert och har både mtb, paddling, vadnring och säkert ridning också. Jag har själv inte varit där, men har många vänner som har varit på "äventyrssemester" där och varit jättenöjda, och bilderna de visat har varit fantastiska.

  • Äldre 22 Sep 21:42
    #4

    Madeira beskrivs ofta som fullt av action och äventyr
    T.ex.
    www.ving.se/inspiration/europa/portugal/madeira


    www.loowfotografi.se | instagram @loowfotografi | facebook lookfotografi
Svar på tråden Äventyrlig bröllopsresa!