• Äldre 8 Sep 08:53
    3249 visningar
    2 svar
    2
    3249

    Gifta sig höggravid

    Jag och min karl har nu bestämt oss för att gifta oss nästa sommar och om allt går väl kommer jag då vara höggravid kring v.35 med vårt tredje barn.

    Vi kommer bjuda in 70vuxna och barn till vigsel samt fest efteråt.

    Är det någon annan här som planerat att gifta sig, eller har gift sig, under sen graviditet och kan säga hur det var? Något tips på sådant man kanske inte tänker på?

  • Svar på tråden Gifta sig höggravid
  • Äldre 8 Sep 12:14
    #1

    Det beror ju på hur dina tidigare graviditeter varit även om alla graviditeter är olika.

    Personligen hade jag inte vågat gifta mig så sent i graviditeten, nu har jag i för sig risk graviditeter på olika sätt, vi planera bebis och först tänkte vi att vi fortsätter köra på (MF under våren 2015 och vi hade satt datum 30/1 2016)

    Vi lugna oss sen ngr mån men försökte ändå (efter noga övervägande där på hösten, för tog det sig så skulle ja vara runt v 12-18 och mina problem har börjat senare så vi våga. Blev gravid i nov och vi tänkte det blev perfekt. Mådde dock asilla och fick extremt graviditetsillamående med dropp osv, nu klara inte min kropp av det utan blev mf igen i början av dec . Vi var tveksamma om vi skulle försöka i jan el inte. (Har oxå svårt o bli gravid så går på äl stimulerande) men vi valde att köra på även i jan.

    Drabbades av extremt illamående igen onsdag innan bröllop (hade beräknad mens söndag/mån ef bröllop) trodde det var stress osv, testerna visade neg... Kräktes på morgonen på bröllopsdagen, tog neg test, men proppa mig full av medicinerna jag fått utskrivet för att ens klara av att komma iväg.

    Kämpa mot kränkningarna hela dagen och var så trött... Fick ändå en bra bröllopsdag på alla sätt

    På kvällen /natten när vi kom hem så testa jag plus...

    Nu i efterhand så är vi ändå "glada" för jag fick mf där i dec.. För om jag jämnför hur jag mådde samma v denna graviditet som jag borde varit i om vi ej fick mf så hade vi fått gifta oss på sjukhus och jag skulle inte klara av ett bröllop

    Men som sagt alla graviditeter är ju olika, men där runt v 35 så är det ju vanligt med en del "normala" besvär typ foglossning och sammandragningar och trötthet. Och så lägg till ev sommarvärme med svullna ben osv...

    Låter kanske överdrivet negativ, men vet inte många som mått kanonbra v 35 mitt i sommaren oavsett risk graviditet el ej..

    Personligen hade jag väntat till efter bebis är född...

  • Äldre 8 Sep 23:09
    #2

    Usch, så tråkigt att du mått så dåligt under dina graviditeter.

    Mina tidigare graviditeter har varit kanonbra, har intd lidit av någon foglossningssmärta eller andra krämpor. Inga riskgraviditeter och inte heller har de kommit tidigt, därför väljer vi att ändå gifta oss så sent i graviditeten. Att vänta till bebisen är född är inget alternativ då jag inte vill behöva avbryta firandet för att amma en massa. Att tidigarelägga planerna är inte heller lockande då några av våra närmaste vänner inte komer kuna närvara då.

Svar på tråden Gifta sig höggravid