• Äldre 29 Aug 01:03
    5502 visningar
    5 svar
    5
    5502

    Överraska med förlovning

    Har bokat resa, långt bort, romantisk resmål och tänkte överraska min sambo med en förlovning på sandstranden i solnedgång. 


    Är det en bra idé med överraskning? Jag måste nu välja ringar, för mig inga problem, men hennes. Blivit osäker på det hela. Jag har under åren vi varit tillsammans köpt några vanliga ringar till henne i guld, olika prisklasser och variationer med och utan diamanter för att se vad hon verkligen gillar. Har en ganska bra bild, men är ändå osäker.


    Vill inte att vi båda går och väljer ringar, vill överraska, annars blir det enligt mig en tråkig planerad sak. Hatar tillrättalagda saker .... Vill mera vara spontan, även om detta inte är taget ur det blå då jag själv planerat allt. 


    Hade du blivit glad för en överraskningsförlovning utan att välja ring själv?

  • Svar på tråden Överraska med förlovning
  • Äldre 29 Aug 20:02
    #1

    Hon blir säkert superglad. Du har ju valt den med ditt hjärta och hela överraskningen är bara SÅ romantisk. :D Kör hårt. :)

  • Äldre 30 Aug 14:35
    #2

    Tänk på att det (med största sannorlikhet) ska komma en ring nr2 när ni väl gifter er. De ska passa någorlunda ihop.
    Berätta att du har en tanke med just den ringen du valt, då kommer hon att älska den tro mig :)

  • Äldre 1 Sep 23:28
    #3

    Välj en klassisk solitär! Det blir aldrig fel! På ett enkelt band eller på ett band med stenar! Men ringen bör ha en mittsten! Gärna med så stor mittsten som du har råd med, då den amerikanska trenden med stora diamanter är påväg hitåt! :) jag skulle råda dig att köpa något med minst en 1 karats diamant! Gärna större! Jag skulle råda dig att välja en prinsess- eller briljantslipad! Beroende på stil och smak! Det är tidlöst och klassiskt! Jag tycker du bör slå på stort, främst eftersom du givit henne ringar tidigare, då vill du ju att denna ska överträffa alla de andra tillsammans! Meningen är ju att hon ska "trilla av stolen" när hon ser den! ;) Stort lycka till!

  • Äldre 12 Sep 13:53
    #4

    Hur går det för TS? :)

  • Äldre 12 Sep 14:33
    #5

    Jag tycker att det är en helt underbar idé! Man kan knappast gå fel med en sådan överraskning, jag blev själv överraskad och trots att jag ALDRIG hade valt den ringen jag fick så betyder den mycket just pga tanken bakom.

Svar på tråden Överraska med förlovning