• Äldre 27 Aug 17:52
    2850 visningar
    4 svar
    4
    2850

    Fästman som vill gifta sig

    Min fästman drog upp ett ämne idag nämligen frieri och bröllop, han bärjade plötsligt prata om hur han vet när han ska fria till mig och hur han ska göra, detta fick det såklart att pirra i magen på mig då han vet hur gärna jag vill gifta mig med honom men en kort stund där efter säger han rakt ut att det inte kommer ske på några åt, detta gjorde mig ledsen och väldigt nedstämd eftersom att han vet hur gärna jag vill och jag förstår inte riktigt han sätt i att slänga ur sig någonting och prata helt öppet om det som att det är inom en snar framtid det kommer ske, hur ska jag visa honom att jag är ledsen? Hjälp!

  • Svar på tråden Fästman som vill gifta sig
  • Äldre 27 Aug 19:20
    #1

    Hej!

    Min sambo säger att det är manlig psykologi och att han tror att han kommer göra det snart. Han tog säkert upp det med dig för att se vart du står och hur du skulle reagera.  

  • Äldre 27 Aug 22:26
    #2

    Berätta för honom hur du känner. Säg att du gärna skulle vilja förlova dig snart och att du blir ledsen när han pratar om det, men inte vill göra det nu.

  • Äldre 30 Aug 11:20
    #3

    Berätta det för honom! Jag tror att han tar upp det för att lugna dig. Han vet nog har gärna du vill och är kanske rädd för att du planerar lite för snabbt. Nu har han på ett "fint" sätt sagt att han vill vänta några år.

    Och är han din fästman så är ni ju redan förlovade. Då blir det ju inget frieri. Då är det bara att bestämma ett datum för bröllopet. Det kan du ju påminna honom om ;) kanske minskar hans rädsla då.

  • Äldre 30 Aug 14:37
    #4

    Helt klart har han planerat ett frieri eftersom ni haft den diskussionen på hans initiativ. Ge honom till nyår på sig.
    Har han inte friat innan den 1:a januari så kan du ta upp ämnet lite fint.

Svar på tråden Fästman som vill gifta sig