• Äldre 30 Jul 16:19
    2871 visningar
    4 svar
    4
    2871

    Gravering

    Hej! Första inlägget jag gör här. Jag och min m2b förlovade oss under semestern nu. Vi har skaffat både förlovningsringen till mig och sedan våra ringar vi ska ha till vigseln. Men nu till min fråga:


    Vi graverade inte in någonting i våra ringar, för vid tillfället vi köpte dem hade vi inte bestämt vad vi ville att det skulle stå. Men nu undrar jag: Hur lång tid det tar det att få graveringen gjord? Vi har frågat inne på Guldfynd och då sa dem 2 veckor. Men jag hade ju föreställt mig att de hade en guldsmed där som skulle kunna fixa sånt på plats, så man skulle slippa vänta de där två veckorna.


    Hur har ni andra gjort?

  • Svar på tråden Gravering
  • Äldre 30 Jul 18:09
    #1

    vi lämnade in våra när vi hade bestämt vad vi skulle ha graverat i dom, och sen tog det en vecka kanske...
    det verkar som att det är få ställen som gör "på plats" idag

  • Äldre 30 Jul 22:55
    #2

    Vi hade bestämt text när vi beställde förlovningsring, tog sammanlagt ca 2 veckor att få ringarna

    När vi beställde min vigselring så visste vi texten men de i affären var osäkra om de fick plats med så många tecken, vi gav tre förslag och rangordna de, o sa att de behöver ej ringa om de första alt ej får plats utan kör då på alt 2 o sen alt 3. De sa det skulle ta max 2 veckor, det tog nästan 4 veckor och var på håret att de hann fram, de hade ringt butiken med tusen frågor som de sen ringde till oss om.

    I min ring står det

    Du är med mej alla dar

    och trots vi bekräfta stavningen säkert 5 ggr i affären och förklara det ska inte stå MIG och DAGAR så förstod inte de som skulle gravera hur vi ville ha det så o våga ej gravera förrän alla tusen samtal

  • Äldre 31 Jul 21:33
    #3

    Aha, så det är alltså inte så vanligt att de kan fixa gravering på plats längre? Om någon vet någon guldsmed i Stockholm som har fixat gravering samma dag så man slipper skicka iväg ringarna får du gärna hojta till!

  • Äldre 10 Aug 22:10
    #4
    nyförlovad82 skrev 2016-07-31 21:33:48 följande:

    Aha, så det är alltså inte så vanligt att de kan fixa gravering på plats längre? Om någon vet någon guldsmed i Stockholm som har fixat gravering samma dag så man slipper skicka iväg ringarna får du gärna hojta till!


    Prova hos Wilhelm Pettersson på Drottninggatan, de är helt fantastiska att ha att göra med. Deras guldsmed är där varje torsdag, du kan säkert bestämma ett datum med dem som passar så du kan lämna samma dag/dagen innan och slipper vara utan den någon längre period. 
Svar på tråden Gravering