• Äldre 25 Jul 15:22
    85739 visningar
    12 svar
    12
    85739

    GLAMIRA-seriöst företag?

    Kollat in ring från glamira. Är de seriösa? Om någon köpt kan väl någon vänlig själ lägga upp bild?

  • Svar på tråden GLAMIRA-seriöst företag?
  • Äldre 25 Jul 16:21
    #1

    Köpte våra ringar därifrån och de va kalasfina! Rekommenderas absolut!:)

  • Äldre 25 Jul 21:25
    #2

    Kul o höra! Hur var leveranstiden?

  • Äldre 26 Jul 07:56
    #3
    +1

    Tre veckor tror jag det tog men fick dom framförda ända fram till dörren :)

  • Äldre 31 Jul 16:18
    #4
    +1

    Min sambo har köpt förlovningsringar där ifrån. :) Han är supernöjd. Jag har dock inte sett dem än eftersom han inte har friat ännu. ;) Men jag litar fullt på hans omdöme. :) Tog två eller tre veckor att få hem dem har jag för mig att han sagt. :)

  • Äldre 8 Aug 17:22
    #5
    Jag och min man beställde våra vigselringar från Glamira, och det var ett stort misstag!
    I ena ringen var graveringen fel, och i den andra gick det inte att tyda vad som stod.
    När vi kontaktade Glamira fick vi inte ens en ursäkt. Allt dom sa var att vi var välkomna att skicka iväg våra ringar till Tyskland så skulle dom rätta till sina fel på, 5 veckor! Vi ville ju givetvis ha ringarna vid vår vigsel och att skicka tillbaka sina vigselringar direkt när man gift sig kändes inte så roligt, inte när dom skulle vara borta 5 veckor. Vi bad om pengarna tillbaka, men allt de kunde erbjuda oss var en check på 30 euro, dom säljer ju inte ens något för 30 euro!  
    Vi valde att behålla ringarna, och fixa till graveringen hos någon annan här i Sverige. Men nu när det gått en vecka har vi båda redan fått flera smårepor i ringarna, trots att vi varit varsamma. Så vi får nog acceptera att vi får byta ut våra ringar helt när vi får råd. Jag kan inte förstå hur någon som klantar till det inför ens bröllop inte ens kan be om ursäkt, det störde mig faktiskt mest! Sjukt missnöjd!
  • Äldre 8 Sep 13:59
    #6
    +1
    Vi beställde 3 ringar därifrån och alla va skit!

    Den första va väldigt vacker men en diamant hade spruckit så en del av den lossnat så vi skickade tillbaks den och valde en annan.
    Det skulle också va diamanter men stenarna glimmade lika mycket som gammalt glas så jag skickade den (och den tredje ringen som var menad som förlovningsring för säkerhets skull) för värdering till en guldsmed och det fanns inte ett spår av en diamant på någon av ringarna utan allt va zirkoner trots att jag beställt och betalt för diamanter, guldet innehåller dessutom massa "luftbubblor" så de kan använda sig av mindre guld och det gör förstås ringarna mycket skörare....så jag antar att första ringen va zirkoner också och inte diamanter..

    Hur som helst hörde jag av mig till glamira och de lovade att byta ut stenarna om jag skickade tillbaks ringarna åt dem, men de vägrade att ta tillbaks dem och ge pengarna tillbaka.
    Så jag skickade in ringarna och fick tillbaks dem efter en lång tid och då va det fortfarande zirkoner!!
    Vägrade skicka tillbaks dem ännu en gång så fick kontakta visa som ordnade så jag fick mina pengar tillbaka.

    Så nä, de kanske ser fina ut men det är bara bara skit!! Sen att jag beställde vitguld och de lovade att de va vitguld rakt igenom men sen visade sig va gult guld med en tunn tunn legering är en annan sak...

    så undersök gärna era ringar för att få reda på att det verkligen är vad de utlovat ni som beställt!
  • Äldre 14 Jan 14:46
    #7

    Hej,

    Jag svarade en annan tråd lite tidigare angående en annan fråga om huruvida man ska lita på dessa halvannonyma internetförsäljare av ringar. Många av de företag som nämns här på bröllopstorget verkar vara lite suspekta i min mening. Har någon av er kontrollerat att det faktiskt är äkta diamanter i ringarna ni beställt? Att en diamant spricker låter lite ovanligt, eftersom att diamant är den hårdaste stenen i världen. Detsamma gäller inte glas och kubic zirkona. Det finns internationellt accepterade intyg som man alltid bör följa med en diamant. Utan det finns det ingen riktig garanti för att det är en äkta diamant. 

    Jag hoppas verkligen att ni inte som skrivit här i tråden inte har blivit lurade, men alla ni som funderar på att köpa er ring via internet: var misstänksamma! Kom ihåg att ni ska bära ringen varje dag för resten av ert liv. 

    Jag säger inte att man inte ska köpa från internet, men jag tycker att man ska ställa samma krav på en internetförsäljare som man ställer på en försäljare i butik. Ställ frågor som: Vem är personen som driver företaget? Kan jag lita på företaget? Vem bär risken om någonting blir fel? 

    För mig var det viktigt att ha ett positivt minne kopplat till mina ringar, och jag valde att inte köpa dem från internet eftersom att jag inte tyckte att det fanns något bra alternativ där, ÄN. Men vem, vet det kanske kommer? 

    Vänligen

  • Äldre 16 Jan 18:41
    #8
    Reba skrev 2017-01-14 14:46:33 följande:

    Hej,

    Jag svarade en annan tråd lite tidigare angående en annan fråga om huruvida man ska lita på dessa halvannonyma internetförsäljare av ringar. Många av de företag som nämns här på bröllopstorget verkar vara lite suspekta i min mening. Har någon av er kontrollerat att det faktiskt är äkta diamanter i ringarna ni beställt? Att en diamant spricker låter lite ovanligt, eftersom att diamant är den hårdaste stenen i världen. Detsamma gäller inte glas och kubic zirkona. Det finns internationellt accepterade intyg som man alltid bör följa med en diamant. Utan det finns det ingen riktig garanti för att det är en äkta diamant. 

    Jag hoppas verkligen att ni inte som skrivit här i tråden inte har blivit lurade, men alla ni som funderar på att köpa er ring via internet: var misstänksamma! Kom ihåg att ni ska bära ringen varje dag för resten av ert liv. 

    Jag säger inte att man inte ska köpa från internet, men jag tycker att man ska ställa samma krav på en internetförsäljare som man ställer på en försäljare i butik. Ställ frågor som: Vem är personen som driver företaget? Kan jag lita på företaget? Vem bär risken om någonting blir fel? 

    För mig var det viktigt att ha ett positivt minne kopplat till mina ringar, och jag valde att inte köpa dem från internet eftersom att jag inte tyckte att det fanns något bra alternativ där, ÄN. Men vem, vet det kanske kommer? 

    Vänligen


    Personen som skrivit kommentar ovanför din kommentar skrev ju att hennes diamanter visade sig vara falska. 

    Jag själv är supernöjd med min ring från Glamira. Har dock bara haft den i lite mer än en månad men den har än så länge överlevt mitt fysiska jobb som orderplockare. XD Har ju ingen aning om mina diamanter är äkta eller ej men egentligen spelar det inte så stor roll för mig så länge de håller. Men det är väl just det som kan bli kruxet, att de kanske går sönder för att de inte är äkta. Det skulle ju inte vara så kul, tanken är ju att jag ska ha min ring livet ut. Inga problem eller konstigheter med min fästis ring heller än så länge, men han har inga diamanter på sin.
  • Tue 1 Oct 2019 22:17
    #9

    Det är på riktigt det värsta jag vart med om.

    Jag beställer en 30årspresent till min flickvän. Dem gör fel under produktionen vilket gör att jag inte får den i tid till födelsedagwn och dem bara rycker på axlarna. ca två veckor efter förseningen skulle kommit så kommer ett paket på posten. jag öppnar paketet och finner att dem har skickat en annan kunds förlovningsring till mig. Jag ringer upp och dem rycker på axlarna och lotsas som om det regnar. Den andra kunden vars ring jag har är hysterisk på sin sida då han har planerat ett fint frieri och det här kan sabba allting för honom, så vad gör då Glamira, jo... Dem håller min 30 års present som gisslan och säger att när jag skickar ringen så skickar dem min flickväns halspand. Helt otroligt. Jag skickar in och dem säger att dem ska erbjuda mig fri kostnad för DHL. :?!? Men hallå? För TRE veckor sen klickade i att jag ville ha DHL express som skulle ta2-3 dagar??! Ni har gått ca 20 dagar över den tiden nu:?!? Så klart ni inte kan ta betald för en något som ni inte hållt. TILLSLUT får jag hem det jag beställt efter en OTROLIG mängd tid, ork och energi (säkert 20 samtal från deras kundtjänst och DHL) och för att inte tala om min sambo som inte fick sin present. Och har jag blivit kompenserad ett enda öre?? NEJ. Jag till och med bad om att få någon form av kompensation då jag tycker att beteendet var helt bissart. Efter att inte fått det ville jag prata med nån högre ansvarig, å fick då till svar att jag inte fick föra dialog med cheferna för att dem inte ville ha kontakt med kunder. Så här står jag nu. Sjukt missnöjd och betalat fullpris med vinstmarginal till ett företag som totalt lurat och förstört för sina kunder. Chockad... Glamira är det sämsta företaget jag stött på gällande kundservice och jag önskar inte ens min värsta fiende råkar ut för dem. Dem kunde tydligen inte brytt sig mindre om deras kunder enligt min uppfattning. Deras vinst verkar vara det enda som är viktigt för dem.

  • Mon 11 Sep 2023 11:38
    #10

    Ja jag har köpt från Glamira o är jätte nöjd. Enda orsaken till att vi har bytt ringar är för att min pojkvän tappade sin

  • Thu 22 Feb 20:58
    #11
    Jag måste uttrycka min djupa besvikelse och frustration med Glamira. Vår erfarenhet har varit oerhört stressig och har negativt påverkat en av de mest betydelsefulla tiderna i vårt liv - vår bröllopsplanering. Det enda vi efterfrågade var en återbetalning för en felhanterad order, en begäran som kontinuerligt ignorerats genom att företaget kringgått och pratat runt ämnet.
    Problemen började direkt med vår första beställning där en ring levererades, men som efter sparsam och försiktig användning plötsligt gick sönder, ringen delade sig och diamanter ramlade av. Efter mycket om och men lovade Glamira att reparera ringen, men istället blev situationen värre när vi fick tillbaka fel ring. Ännu mer frustrerande var upptäckten att vår ursprungliga ring hade skickats felaktigt till en annan kund. Trots löften om att detta skulle åtgärdas, lämnades vi i en oändlig väntan.
    Kommunikationen med Glamiras kundservice har varit både frustrerande och ineffektiv. Våra upprepade försök att uppnå en lösning på vårt problem har bemötts med generiska svar och en uppenbar ovilja att adressera kärnfrågan - vår begäran om en återbetalning. Istället har våra önskemål kontinuerligt avfärdats, medan företaget istället fokuserat på irrelevanta lösningar som inte alls möter våra behov eller önskemål.
    Trots att vi gav Glamira flera chanser att korrigera fel och uppfylla vårt enkla krav på en återbetalning, har varje försök mötts av förhalningar och en brist på konkreta åtgärder. Det är chockerande och helt oacceptabelt att ett företag som påstår sig värdera kundnöjdhet och servicekvalitet uppvisar en sådan brist på transparens och ärlighet.
    Jag känner mig tvungen att varna andra kunder om vår erfarenhet. Vad som borde ha varit en tid fylld av förväntan och glädje inför vårt bröllop har istället blivit en källa till betydande stress och besvikelse. Jag kan inte rekommendera Glamira, med tanke på deras bristande professionalism, ineffektiva kundservice och totala misslyckande med att ta ansvar. För de som överväger Glamira för sina smycken eller för betydande händelser i sina liv, uppmanar jag er att noggrant överväga ert beslut.
    Dessutom vill jag påpeka att jag har betalt för reparationen av en ring som jag inte har, utan även för en reparation som jag inte vet har blivit gjord. Drygt 6500kr har de i sin ägo som är mina, en summa för både ringen och reparationen, vilket lägger till ytterligare en nivå av frustration och besvikelse på denna redan oacceptabla situation.
  • Sat 24 Feb 22:32
    #12

    Vi är väldigt nöjd över våra förlovningsringar som vi haft sedan 2021. Men mindre nöjd nu när vi ev ska gifta oss att Glamira inte graverar en tidigare köpt ring. Jag ska ha två ringar medan sambon vill gravera in bröllopsdatumet i förlovningsringen men detta gör ej glamira. 

Svar på tråden GLAMIRA-seriöst företag?