• Äldre 18 Jul 09:33
    34953 visningar
    4 svar
    4
    34953

    Isbitar: Hur gjorde ni??

    Hej!

    Vi kommer vara ca 120 pers på vårt bröllop.
    Jag sitter dock och funderar hur jag ska lösa is på ett billigt och smidigt sätt.

    Har kollat upp att jag behöver ca 120-130kg is, men det blir ca 2000:- att köpa från isleverantör.

    Sitter därför och undrar om jag är möjligt att köpa ispåsar i butik och göra isen själv...

    Hur gjorde ni??

    Jag uppskattar all tips jag kan få!

    Tack!

  • Svar på tråden Isbitar: Hur gjorde ni??
  • Äldre 18 Jul 09:40
    #1

    Har du räknat på vad det kostar att köpa sådana 2 kg ispåsar på typ willys? Man kan ju alltid göra egen is i omgångar men frågan är var du kan förvara såpass mkt is ??

  • Ankan
    Äldre 18 Jul 11:07
    #2

    Följer gärna den här tråden, har också funderat på det. Känns som om man vill ha de mesta drycker kylda och/eller ha is, men vet inte riktigt hur det smidigast ska gå.

  • Äldre 21 Jul 13:02
    #3
    Strassbruden2016 skrev 2016-07-18 09:40:29 följande:

    Har du räknat på vad det kostar att köpa sådana 2 kg ispåsar på typ willys? Man kan ju alltid göra egen is i omgångar men frågan är var du kan förvara såpass mkt is ??


    Hej!

    köpa 2kg is på maxi kostade 25:- för 2kg vilket blir 1500:-
    Det går också som sagt att köpa is på diverse sidor på nätet och då kostar 25kg strax under 300:- sen tillkommer frakt (300 .

    Köpa isen i butiken blir dock svårt då vi måste frakta den en lång väg till festlokalen.
    För att lösa denna transport måste vi då köpa frigolitlådor, men det kostar också pengar.

    Frågan är om jag köper ispåsar och börjar frysa in i festlokalen redan från onsdagen, undra då om jag hinner tillverka tillräckligt med egen is för att lösa 120kg? För detta hade varit det billigaste alternativet :)

    Men hur gör/gjorde ni andra som skulle/ska ha is till stort sällskap??

    mvh

  • Sat 25 Jul 2020 13:41
    #4

    Köp eran is på iceinabox.se. Dom har leverans dygnet runt och man får isen i en låda som håller i 24h i rumstemperatur. Riktigt prisvärt för besväret av att göra någon hemmalösning.

    /Bosse

Svar på tråden Isbitar: Hur gjorde ni??