• Äldre 8 Jun 00:35
    11312 visningar
    4 svar
    4
    11312

    Är 1.600 kr för mycket för en svensexa?

    Har aldrig varit på svensexa förut. Har känt min vän hela livet - har dock inte ansvarat för att planera hans svensexa då jag bor utomlands och inte har haft tid pga. studier i utlandet (tentaperiod och skit).

    Hans andra vänner har således planerat svensexa. Dessa vänner har jag aldrig träffat förut, men de är färdigutbildade och har jobb av ganska ok standard.

    Nu har vi alla blivit överens om datum och OSAT ang. deltagande.

    Problemet:

    Ikväll fick jag en mail där det framgår att deltagande kommer kosta 1.600 kr.

    Som student på CSN och arbetslöshet sedan 6 månader har jag... fan inte råd med det.

    Utgifter i form av present till bröllopet + ny kostym (billig jävel , vad fan ska man göra 'lixom'?) har fyllt rikligt i förväg.

    Så... Vad fan ska jag göra?

    Är 1.600 dyrt för en svensexa?


    Är jag snål?


    Hur ses det etikettmässigt att kommentera detta efter man OSAT?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är 1.600 kr för mycket för en svensexa?
  • Äldre 8 Jun 10:42
    #1

    Svårt att säga, för min barndomsvän kostade hennes möhippa 2500. Det var rätt mycket eftersom vi hade kunnat få ut lika mycket för mindre pengar. Vad ingår i pengarna? Är det mat och dryck plus aktiviteter kanske 1600 inte är så mycket. Men om du känner att det inte funkar för din ekonomi så kan du ju prata med de andra och säga som det är. Ni kanske kan dela upp kostnaderna på nåt annat sätt?

  • Äldre 8 Jun 15:02
    #2

    Beror på vad som ingår. Måste du vara med på allt?

  • Äldre 28 Jun 17:52
    #3

    För mig hade det varit alldeles för mycket. (Kan också tycka att priset/kostnaden bör framgå vid inbjudan till svensexa/möhippa.)

    Har du inte råd så har du inte. Visst kan det vara tråkigt men det är inte så mycket att göra åt. Går kanske (som du redan fått förslag på) att bara vara med på några saker under svensexan? Prata med den som håller i det.

  • Äldre 28 Jun 20:53
    #4

    Jag och min sambo kände att vi inte ville ha möhippa o svensexa så vi bestämde boda borg med lagkläder o mat o sen hemmafest med kompisar vi är bara 6 st på Boda borg:) kostnad på ca 300 kr/ person:)

    Men håller med som de andra säger att man inte måste gå..:)

Svar på tråden Är 1.600 kr för mycket för en svensexa?