• Anonym (Brud2­018)
    Äldre 20 Apr 10:42
    3408 visningar
    5 svar
    5
    3408

    Bröllop, men vart?!

    Är i första planeringsfasen gällande vårt bröllop 2018, nämligen vart vi ska hålla det. Vi bor strax utanför Uppsala, m2b har sin familj och vi har våra vänner här uppe. Jag däremot har min familj/släkt och vänner 50 mil söderut i landet och har därmed fastnat totalt.

    Kan man som brudpar "kräva"/förvänta sig att gäster ska åka hur långt som helst?

    De tre alternativen som finns är bröllop i närheten av Uppsala, bröllop någonstans mittemellan (men då måste ju alla resa och känns som att många kan tacka nej då) eller bröllop i närheten av där jag kommer från (vilket antagligen kommer leda till att flera från hans sida tackar nej).

    Åh, det är just detta som får mig att vilja strunta i allt och gifta mig på Arlanda...

  • Svar på tråden Bröllop, men vart?!
  • Anonym (Fest)
    Äldre 21 Apr 08:00
    #1

    Om ni förvarnar tidigt att bröllopet blir i Uppsala hinner se kanske spara så att de kan komna då tipsar jag om www.schenstromska.se eller Orangeriet i Uppsala det ligger ju vägg i vägg med ett Hotel :) kan tipsa om foto också som man precis som lokaler bör boka tidigt fotografmalinnorlen.viewbook.com lycka till med planeringen

  • Äldre 21 Apr 16:07
    #2

    Jag tycker ni ska ha bröllopet där ni känner att NI helst vill gifta er. Bröllop är en sån stor sak att jag tror de flesta kommer komma oavsett var ni har det. Ni ska inte oroa er för den biten.

  • Äldre 21 Apr 22:36
    #3

    Vi bor i Uppsala o gifter oss i Uppsala nu i sommar, blivande makens familj bor i Göteborg. Vi skickade tidigt (10 månader innan) ut save the dates så att alla skulle kunna planera in bröllopet (särskilt då vi gifter oss mitt i sommaren) + att vi fixat fördelaktig deal med ett hotell för de som vill övernatta på hotell. Det är några kusiner som blivande maken ändå har dålig kontakt med som inte kommer, annars kommer alla upp! Så: var ute i god tid o gör precis som Ni vill! Själv har jag tyckt det varit väldigt skönt o ha all planering på hemmaplan

  • Anonym (Samma proble­m)
    Äldre 27 Apr 19:12
    #4

    Vi har samma problem, bor i Norrköping, jag är från Skåne och m2b från Gävleborg. Norrköping hade varit ungefär lika långt för alla, men här kan vi inte inhysa några alls då vi bor i lägenhet. Valde min hemstad där min familj har tre villor, kontakt med restauranger som gett oss bra pris, en trevlig, billig lokal nära mitt föräldrahem osv.. Dessutom står jag närmare min släkt än vad m2b gör med sin släkt... Kändes som ett naturligt val. Men i m2b:s släkt är det många som tackat nej, vi skickade ut inbjudning i början av februari och gifter oss i början av augusti. Tråkigt, men som sagt är de inte direkt nära. Det tråkigaste är kanske att i princip alla som tackat nej gjorde det typ sista osa-dagen, hade de sagt till långt i förväg hade man ju hunnit posta ut nya inbjudningar till folk man fick välja bort av budget och utrymmesskäl... Menmen, tror vi får det kul ändå :)

  • Äldre 28 Apr 22:17
    #5

    Vi bor i södra Skåne, jag kommer härifrån och mannen från Blekinge, vi valde Borlänge helt random då vi ville ha vinterbröllop med snö.. sen att det var deras varmaste jan på 30 år med plus grader o ytterst lite snö blev bara ironiskt... vi bjöd ca 45 och bara 10 sa nej.. resten åkte glatt upp för att närvara, men vi förberedde de ca 7 mån innan.. välj en plats som ni gillar sen får folk antingen komma el stanna hemma

Svar på tråden Bröllop, men vart?!