• Äldre 2 Apr 13:43
    2273 visningar
    5 svar
    5
    2273

    Ni som gifter Er utomhus

    Hej alla utomhuspar!

    Tänkte höra hur Ni funderar kring underlaget när Ni gifter Er utomhus. Det kan ju vara ganska knöligt att gå med klackar på ett ojämnt eller mjukt underlag, tex en gräsmatta. Samma sak att ställa ut stolar till gästerna på ett sådant underlag. Hur tänker Ni? Bryr man sig om det? Har man ett annat underlag? Hur löser man situationen.

    Ha en fin dag!
    Fanny

  • Svar på tråden Ni som gifter Er utomhus
  • Äldre 2 Apr 16:30
    #1

    Hej,

    vi skall oxå vigas utomhus och jag har samma problem !=)

  • Anonym (F)
    Äldre 3 Apr 07:55
    #2

    Vi gifter oss också utomhus, i en trädgård. Vi kommer ha stolar till de som behöver sitta (typ min farmor) och då blir det stabila trädgårdsmöbler. Övriga kommer få stå runt oss alternativt sitta på filtar i gräset. Gästerna vet att det kommer vara gräs som underlag så de får själva välja vilka skor de tycker passar. Själv kommer jag vara barfota!

  • Anonym (F)
    Äldre 3 Apr 07:56
    #3

    Tror det finns golv att hyra annars, typ trätrall eller liknande som man kan lägga ut. Men då måste det ju vara relativt plant och jämt underlag.

  • Ankan
    Äldre 4 Apr 07:23
    #4

    Vi kommer också att ha vigsel utomhus. Vi har förvarnat gästerna om att vi inte rekommendera alltför höga klackar och själv har jag valt snygga skor med kilklack. Vi kommer troligtvis att hyra in stolar eftersom vi inte får använda dem från lokalen utomhus och då blir det vikstolar som inte har fyra ben utan två stänger längst ner så de borde stå hyfsat stabilt.
    har även sett bilder där folk har lagt ut snygga trasmattor så att bruden kan gå fram och stå på dem, det gör dock inte vi.

  • Äldre 5 Apr 19:46
    #5

    Vi gifter oss på en gräsplätt i skogen. Våra gäster är också förvarnade, så de klär sig efter underlag och väder. Sittplats på vikstolar finns bara till de som behöver, i princip de som fyllt 65. Men vi har en kort ceremoni, så det inte blir jobbigt att stå.

    Det beror ju lite på vilken typ av bröllop man vill ha, satsar man konventionellt kanske man hyr in ett mer praktiskt underlag, trätrall eller mattor. Vill man ha mer avslappnat, lite trädgårdskänsla sådär, är det bara att vara tydlig mot gästerna så får de anpassa sig. Bara man är okej med att stämningen blir allmänt mer ledig liksom. Passar mig perfekt.

Svar på tråden Ni som gifter Er utomhus