• Äldre 31 Mar 17:00
    4660 visningar
    4 svar
    4
    4660

    tårta i linköping

    Hej!

    Vi gifter oss i Klockrikegården utanför Linköping i juli. Vi skulle få en tårta fjord av en snäll moster, men hon kommer inte kunna komma på bröllopet längre.

    Nu undrar jag alltså om någon här har ett bra tips på vart man kan beställa en bröllopstårta i Linköping. Berätta gärna hur ni har gjort eller om ni har testat ett visst bageri och blev nöjda. :)

    Vi behöver en tårta utan marsipan för ca 55 gäster.

  • Svar på tråden tårta i linköping
  • Äldre 17 Apr 12:00
    #1

    När min bror gifte sig köpte de sin tårta från Tannefors hembageri, vi tänkte ev. också köpa vår tårta därifrån (beroende på pris, har skickat en prisförfrågan). Deras bröllopstårta var i alla fall jättegod, och enligt hemsidan gör de ju fina tårtor tycker jag. 


    Annars har tårtverkstan också fina tårtor, men det kostar nog lite mer, beroende på vilken sorts tårta man vill ha. Jag fick ett ca pris på en typisk amerikansk stacktårta av dem, då kostar det från 79:- per bit, beroende på hur man vill att tårtan ska se ut. 

    Jag tror även att Linds konditori har goda tårtor. Där ligger priserna på 45-60:- per bit.

    Hoppas att detta är till någon hjälp :)

  • Äldre 18 Apr 16:17
    #2

    Hej, jag har en bekant som gör jättefina bröllopstårtor, hon heter Karolina, kolla hennes sida www.sweetcake.se, Facebook www.facebook.com/mysweetpinkcake/ 

  • Äldre 19 Apr 19:41
    #3

    Åh superfina! Men jag tror (och hoppas innerligt) att det är den Karolina jag har fått tag på när jag pratade med en Karolina på Tannefors hembageri? :)

  • Äldre 2 May 21:44
    #4

    Vi har i alla fall beställt från café Gyllen nu. Jättetrevlig konditor som pratade med oss och hade många förslag för alla allergier vi behöver anpassa oss efter. :)

Svar på tråden tårta i linköping