• Äldre 13 Mar 17:17
    16383 visningar
    15 svar
    15
    16383

    Bröllopslokal Göteborg

    Hej,

    Jag och min sambo går i bröllopstankar och tänkt att gifta oss till sommaren 2017.

    Vi är ute efter en ljus och fräsch lokal i Göteborg. Helst vid havet men inte ett krav. Viktigt för oss är helst att man kan få ordna med mat och dryck själv och där man kan få ha tillgång till lokalen till ca 03.00.

    Har varit otroligt svårt att hitta en lokal som matchar ovanstående.

    Har ni tips på lokaler som motsvarar ovanstående får ni gärna tipsa om det. :)

    Ni som har erfarenheter från Hovås Kallbadhus, Villa Odinslund, Blomstermåla samt Marstrand Havshotell får gärna berätta mer kring er upplevelse. (Vet att man dock inte får ta med sig egen mat och dryck till de ställena).

    Tusen tack! :)

  • Svar på tråden Bröllopslokal Göteborg
  • Äldre 13 Mar 22:11
    #1

    stora Holms säteri. Det är inte vid havet men det är vitt och ljust och man får ha egen mat och dryck.

  • Äldre 21 Mar 18:47
    #2

    Vi planerar också att gifta oss sommaren 2017 i Göteborg och är ute efter en liknande lokal. Vi har kollat på Vänhem på Nääs slott, underbar lokal men tyvärr lite långt från Göteborg.

  • Äldre 21 Mar 20:47
    #3

    Vi ska ha vår bröllopsfest på Kvibergs Kantin på Kvibergs regemente. Vet ej om man får ta med egen mat, men egen dryck får man ta med. Stor lokal som rymmer upp till ca 250 personer och är ljus och fin där man sitter och äter, stora fina fönster i den gamla officersmässen.

  • Äldre 29 Apr 12:28
    #4

    Saltholmens kall(eller varm) badhus skulle jag rekommendera, har jobbat på ett par bröllop där

    Det är ljust och fräscht, och ett bra kök för att ha catering eller egen mat.
    det ligger precis vid havet!


  • Äldre 3 May 16:04
    #5

    Vi ska oxå gifta oss i Göteborgsområdet nästa år. ????

    Saltholmens festlokal har tydligen slutat med uthyrning.

    Har tittat lite på Rotundan Björkö! Verkar vara bra pris och ser fint ut!! Men håller med om att det är svårt att hitta information om lokaler!!

  • Äldre 3 May 16:07
    #6

    Jag vet inte varför det blev massa frågetecken i mitt inlägg, vi HAR bestämt oss...

  • Äldre 5 May 17:06
    #7
    Ester123 skrev 2016-05-03 16:04:17 följande:

    Vi ska oxå gifta oss i Göteborgsområdet nästa år. ????

    Saltholmens festlokal har tydligen slutat med uthyrning.

    Har tittat lite på Rotundan Björkö! Verkar vara bra pris och ser fint ut!! Men håller med om att det är svårt att hitta information om lokaler!!


    va? har dom? synd det var en fin lokal
  • Okänd
    Äldre 5 May 17:26
    #8
    Meddelande borttaget
  • Äldre 18 May 20:54
    #9
    Hej! 

    Jag har summerat alla lokaler som inte är insynade längst med västkusten och lagt det på en hemsida, www.brollopslokaler.com

    Vi (Jag och min fru) kände att det var svårt att få koll på vilka lokaler som finns som inte kostar skjortan och där man kan fixa mat/alkohol själv. Så för att hjälpa oss (och er alla andra) så gjorde vi en google-karta och hemsida där man kan hitta dessa guldkorn. 

    Hoppas att det hjälper er hitta lokalerna ni letar efter! 
  • Äldre 19 May 16:34
    #10
    wwwbrollopslokalercom skrev 2016-05-18 20:54:02 följande:
    Hej! 

    Jag har summerat alla lokaler som inte är insynade längst med västkusten och lagt det på en hemsida, www.brollopslokaler.com

    Vi (Jag och min fru) kände att det var svårt att få koll på vilka lokaler som finns som inte kostar skjortan och där man kan fixa mat/alkohol själv. Så för att hjälpa oss (och er alla andra) så gjorde vi en google-karta och hemsida där man kan hitta dessa guldkorn. 

    Hoppas att det hjälper er hitta lokalerna ni letar efter! 
    sidan funkar inte för mig. får inte fram kartan?
    `Behöver ni hjälp på festen? hyr personal av oss
  • Äldre 10 Jun 15:53
    #11

    Hej,

    Vi söker samma som du berättar. Vi besökt Villa Odinslund och man får inte ta eget mat.

  • Äldre 21 Jun 21:44
    #12
    planeratochserverat skrev 2016-05-19 16:34:28 följande:

    sidan funkar inte för mig. får inte fram kartan?


    Hmm... Det var konstigt. Vad använde du för webläsare? Var det på telefonen eller på datorn/ipaden?
  • Äldre 28 Jun 09:11
    #13

    Vi hade vår bröllopsfest i norska huset / gamla sjömanskyrkan bredvid bergskungen! Riktigt bra var det' rekomenderas!!

  • Äldre 28 Jun 09:41
    #14
    cutefjant skrev 2016-06-28 09:11:33 följande:

    Vi hade vår bröllopsfest i norska huset / gamla sjömanskyrkan bredvid bergskungen! Riktigt bra var det' rekomenderas!!


    vad heter stället?
  • Äldre 28 Jun 09:45
    #15

    Vad betalde ni för att hyra?

Svar på tråden Bröllopslokal Göteborg