• Äldre 18 Feb 22:05
    4630 visningar
    6 svar
    6
    4630

    Bröllopsresa juni

    Vi gifter oss 11/6 och vill åka på bröllopsresa ganska direkt efter bröllopet. Men vi har slut på fantasi. Något mysigt och romantiskt. Vi kan tänka oss allt från en långweekend till ca 10 dagar.

    Någon som har tips på resmål? Gärna något lite annorlunda. Vi är inte sugna på något superturistigt ställe, om ingen lyckas övertyga oss såklart :)

  • Svar på tråden Bröllopsresa juni
  • Äldre 18 Feb 22:10
    #1

    Kul, vi gifter oss också då! Vi åker onsdagen den 15 juni till Gradac i Kroatien och är borta en vecka. Kan verkligen rekommendera Kroatien på försommaren, kusten mellan Split och Dubrovnik är fantastisk! Sjukt vackert, trevligt folk och inte så turistigt. Säsongen har inte riktigt kommit igång innan midsommar. Vi var i Brela för två år sedan, och Brela, Baska Voda, Makarska, öarna utanför kusten, samt städerna Split och Dubrovnik kan verkligen rekommenderas, lite beroende på hur stor ort ni vill ha :)

  • Äldre 19 Feb 09:15
    #2

    Eftersom du frågar om något annorlunda tänkte jag direkt på detta ställe som det stod i Metro om idag :)

    www.thesafaricollection.com/properties/giraffe-manor

    Jag har aldrig varit där (eller på något annat safari-ställe för den delen) men det låter ju väldigt häftigt! 

    Annars är Maldiverna fantastiskt, om än inte så annorlunda just för en bröllopsresa, men det kan lösas genom att testa dykning om det är nytt för er. 10 dagar borde vara ok för en resa dit, men inte mycket kortare.

    Vill ni köra mer en långweekend så är Toledo utanför Madrid och Luxemburg två mysigt romantiska platser.

  • Äldre 19 Feb 09:17
    #3

    Själva åker vi till Galapagos vilket ska bli fantastiskt och väldigt annorlunda :D Men det kan jag inte rekommendera om vi bara vill vara borta i max. 10 dagar...

  • Äldre 19 Feb 14:40
    #4

    Juni är rätt säsong för Bail.

  • Äldre 19 Feb 14:41
    #5

    *Bali skulle det stå

  • Äldre 21 Mar 13:40
    #6

    Spännande, någon som vill berätta mer om Bali?

Svar på tråden Bröllopsresa juni