• Äldre 27 Jan 13:57
    6752 visningar
    3 svar
    3
    6752

    Bröllop i Kalmar

    Hej! 
    Vi har precis börjat planera bröllop, och de är ju så kul men de är också så mycket frågetecken. 
    Vi bor i Stockholm men jag kommer från Kalmar från början och vi är väldigt förälskade i slottskyrkan i Kalmar och tänker väl att de är en perfekt kyrka att säga ja i. 
    Vi har inte riktigt bestämt när de ska ske men vi tänker sommaren 2017 typ kanske 2018 om budgeten blir ännu större. 

    Är de någon mer som är i startgroparna i Kalmar området? Vore kul att ha någon att bolla tankar med och ge och få inspiration. 

    Från början tänkte vi att de självklart ville vara på villa solbacken då de är en fantastisk lokal men nu när vi började maila så måste man liksom ta hela konceptet därifrån och då kändes de inte lika kul, vi vill göra så mycket som möjligt själva så de blir så personligt och fint som möjligt :) 

    Hoppas de finns några här som är intresserade! 
    Ha en fin dag! 
  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar
  • Äldre 24 Mar 09:14
    #1

    Hej Gladisen!


    Vi är inne på precis samma spår som er! Ville också ha Villa Solbacken men det blir superdyrt om man måste ta allting därifrån. Jag var på bröllop 2014 där och då hade brudparet möjlighet att ta med egen alkohol och tårta och fixa egen dj osv. Nu  går det inte längre. Har ni förslag på andra lokaler? Vi har kollat på Björnö slott men tycker det vore bättre med en lokal mer centralt eftersom en del gäster kommer bo på hotell i Kalmar osv.
    Vill gärna ha en där man får ta med sig egen alkohol. Hoppas att vi kan ge varandra lite tips här! Kram!

  • Äldre 15 Aug 16:03
    #2

    Vi ligger i startgroparna och har tänkt fixa allt själva (det kanske vi ångrar oss om när det närmar sig och alla mat ska lagas...). 

    Jag är ifrån Kalmar, så har lite koll på lokaler i alla fall. Vi tänkte oss seglarsällskapets lokaler som ligger ungefär vid Stensö, så det är ganska centralt. Det är en lokal med kök och plats för 50 personer (tror jag det var). Ligger jättefint vid vattnet, så har ni tänkt er på sommaren ska ni nog ringa nu och boka så ingen annan hinner föra :)

    Ute i Förlösa finns en större lokal för 100 personer, den ska vara billig. Har inte varit där, den är för stor för vårt lilla bröllop också :P 

    Känner ni till någon fotograf som inte tar hutlösa priser för att fota en på stora dagen? :)

  • Äldre 24 Sep 13:58
    #3

    Vi planerar också bröllop i Kalmar. Vi har tittat på Solbacken och Björnö. Solbacken har vi valt bort eftersom man måste ta allting via dem. Björnö känns lite stort för oss, vi kommer vara mellan 50 och 60 personer.

    Vi har bokat Åmund Vingård i Hossmo och kommer ha även vigseln där, borgerlig vigsel blir det. Det vi bokat förutom lokal än så länge är fotograf. Vi har valt Fotograf Josefina som jag tycker tar jättefina bilder!

    Jag hoppas också på lite tips och ideér, kul att bolla med fler som planerar bröllop i Kalmar. Näst på vår lista att boka är catering. Några tips där? :)

Svar på tråden Bröllop i Kalmar