• Äldre 21 Jan 16:25
    3239 visningar
    2 svar
    2
    3239

    Blir det inte lite mycket med både efterrätt OCH bröllopstårta?

    Hej!

    Vi hade tänkt att ha välkomstdrink med skaldjurssnittar som en slags förrätt. Detta blir enbart för gästerna, - de får mingla med varann medan vi fotas.

    Sedan hade vi tänkt varmrökt lax med ugnsrostade grönsaker och rotfrukter. Stor, ganska matig kall sallad, samt bröd till.

    Därefter hade vi tänkt att gå direkt på våra wedding cupcakes (istället för bröllopstårta), med kaffe och te.

    Men nu när jag läst på lite, så inser jag att de flesta verkar ha för-varm-efterrätt och därefter bröllopstårtan.

    Så jag funderar på om vi kanske ska klämma in en raw-food sorbé gjord på hallon, toppad med nötter mellan varmrätten och cupcakesen? (Välkomstdrinken kommer även den att innehålla hallon, så där finns ju en röd tråd genom allt).

    Vad tycker ni? Hur skulle ni vilja ha det om ni var gäster på detta bröllop? :)

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Blir det inte lite mycket med både efterrätt OCH bröllopstårta?
  • Ankan
    Äldre 21 Jan 16:29
    #1
    +1

    Det finns ju jätte många sätt man kan göra (och inte ett enda man måste). I Tyskland, där jag kommer ifrån, är det till exempel väldigt vanligt att man äter bröllopstårta på eftermiddagen efter vigseln som en lyxig fika. Sen brukar det blir förrätt-huvudrätt-efterrätt på kvällen.
    Vi kommer att bjuda på något litet till mingel efter vigseln (än så länge oklart vad exakt) och istället av efterrätt kommer vi att bjuda på tårtbuffé inklusive bröllopsmuffins (istället av en stor tårta). Vi tycker  att det blir definitivt för mycket med både efterrätt och tårta, folk kommer ju inte orka rulla ut sig till dansgolvet efter det!

  • Äldre 23 Jan 11:39
    #2

    Det blir för mkt tycker vi med, så vi bjuder på ostar till efterrätt. ????

Svar på tråden Blir det inte lite mycket med både efterrätt OCH bröllopstårta?