• Äldre 13 Jan 23:44
    9455 visningar
    6 svar
    6
    9455

    Lokal runt höga kusten?

    Har någon tips på ställe runt höga kusten som tar 80-90 personer? Gärna nära havet? Mellan örnsköldsvik och härnösand? Både med paketerbjudande och egen mat och dryck. Svårt att hitta ställe som tar emot så många.

  • Svar på tråden Lokal runt höga kusten?
  • Äldre 14 Jan 08:06
    #1
    Hej Gidde,

    Vi gifter oss i Höga Kusten i sommar och ska vara på Utviksgården precis i närheten av Höga Kusten-bron. (www.utviksgarden.se)
    Vi kommer ha vigseln på gräsmattan med utsikt över vattnet och bron och sen duka upp för fest inne på logen.  Blir mysigt och lite rustikt! :D På utviksgården får man fixa mat och dryck själv, något som var avgörande för oss. :)
    Vi kommer ha ca 75 gäster, de har haft bröllop där med 80 gäster innan, men då är det precis så att det går, så den kanske ändå är lite för liten för er?
     
  • Äldre 6 Feb 14:44
    #2

    Hej Borgesgard,

    Tusen tack för tipset med utviksgården, nu har vi bokat det i juli. Så tacksamma att vi fick tipset av dig då vi letat lokal riktigt länge. Verkar inte ens som våra familjer uppifrån höga kusten heller visste om stället :) 
    En del kommer nog sova där och på höga kusten hotellet osv, så det blir en smidig lösning.
    Vi kommer nog hyra in porslin, bestick m.m för att få det enhetligt. Vi ska så snart som möjligt boka kyrka och catering. Har du några tips på dessa? Catering kan både vara buffé och trerätters, men ska var bra nivå på mat och servering med fina råvaror. Kyrka har vi kollat på högsjö gamla kyrka, från medeltiden. Präst har vi i släkten så det blir inget problem ( vilket det kan vara mitt i sommaren annars) Högsjö gamla kyrka ser så charmig ut men enligt kyrkan så blir det till att pressa in gästerna isf då den inte är så stor. 
    Vi vill gärna ha en charmig lite äldre kyrka.

    Tacksam för alla tips, och hör bara av dig om vi kan hjälpa er med något!

  • Äldre 7 Feb 06:05
    #3

    Vad kul att jag kunde hjälpa till! :) utviksgården känns som ett bra ställe. Vi kommer gifta oss borgerligt och förhoppningsvis ha vigseln på gräsmattan på utviksgården med utsikt över fjärden om vädret tillåter. :)

    Vi har faktiskt inte heller bokat catering än, det börjar verkligen bli dags nu (bara 4 månader kvar). Vi har varit inne på att hyra in en kock men inte hittat någon ännu, så blir till att börja leta på riktigt i veckan. :)

    Vi har nog bestämt oss för buffé, då vi tror att det blir enklare utifrån hur lokalen ser ut (köket är ju i ett annat hus, lättare med buffé än att springa med x antal tallrikar från köket). Hojta gärna till om ni hittar ngn cateringfirma eller kock som verkar vettig! :)

  • Äldre 11 Feb 23:12
    #4

    Vad fint med vigseln på stället, låter kanon.

    Absolut vi hör av oss med rekommendation av catering när vi har bättre koll på det.

  • Äldre 7 Apr 06:25
    #5

    Hej igen!

    Tänkte bara skriva och berätta att vi har varit på utviksgården och rekat lite och räknat vad som finns.

    Vet inte om ni har bestämt er för hur ni gör med mat och porslin, men vi ska iaf ha en kock som lagar maten på plats, vilket gör att vi inte kan hyra in porslin.

    Så vi har köpt in vinglas (både för rödvin och vitt vin), champagneglas, vattenglas, avecglas (som vi också ska ha som förrättsskålar) samt tallrikar till huvudrätten från ikea.

    Tänkte höra med dig om ni eventuellt skulle vara intresserade av att köpa dem efter oss? Isf skulle vi kanske kunna lämna dem på utviksgården så finns det redan på plats när ni kommer i juli sen. :)

    Vi kommer även att ha stolsöverdrag sydda av knoppalakan,stolsrosetter i säckväv, säckvävslöpare, stubbar, vimplar i säckväv och lite annat smått och gott som går under temat lantlig/rustik dekoration. :)

    Hör av dig om det låter intressant!

  • Äldre 3 Jan 17:15
    #6

    Hej!

    Jag hoppas ni som varit på Utviksgården vill svara på detta för vi ska gifta oss i sommar och vill så gärna vara på Utviksgården. Den har allt vi vill ha men när jag frågade om man får förtära alkohol där så var svaret Nej.

    Ni som haft bröllop där, jag antar att ni druckit alkohol och har de sagt eller gjort något då?

    Jag tänker att på de flesta bröllop serveras det nog alkohol..

    Och kan ni annars rekommendera att ha bröllopsfest där?

    Mvh

    Lite lätt panikslagen brud som vill boka festlokal asap!

Svar på tråden Lokal runt höga kusten?