• Äldre 6 Jan 14:54
    12979 visningar
    3 svar
    3
    12979

    Vad kostar hår och smink?

    Vi har lagt en budget och börjar bli på det klara med vad saker och ting kommer kosta, förutom en post, mitt utseende!

    Vad betalade ni för håruppsättning och smink? Naglar?

    Tänker mig en enklare håruppsättning eftersom vi bara kommer att vara vi under vigseln, men vill ändå vara snygg på fotografierna.

  • Svar på tråden Vad kostar hår och smink?
  • Äldre 6 Jan 18:39
    #1

    Favoritar denna tråd! :)

  • Ankan
    Äldre 7 Jan 13:16
    #2

    Jag tror det beror helt på vad du vill ha. Jag har själv kollat runt och märkt att det görs en skillnad på festuppsättning/festsminkning och bruduppsättning/brudsminkning. Största skillnaden är att brudvarianten är lite exklusivare, du får en provuppsättning/-sminkning, det planeras in mer tid, du får evt. med dig lite sminkgrejer för att bättre på under dagen etc.
    Min frisör har 2300:- som standardpris för en håruppsättning och då ingår inte sminkning. Den kan bokas separat i spasalongen bredvid för 1500:-. Sammanlagt blir det väldigt dyrt tycker jag, men efter lite förfrågningar till andra frisörsalonger har jag fått fram liknande priser. Jag är inte duktig nog för att fixa en håruppsättning själv (som ser bra ut OCH håller hela dagen) och smink är inte heller det jag kan så bra, så jag får väl bita i sura äpplet. Alternativt kan man såklart chansa och boka en vanlig festuppsättning/makeup, men då vet man inte innan hur det blir.
    Hoppas ni hittar något bra!

  • Äldre 9 Jan 07:57
    #3

    Kollade upp priser i mer eller mindre alla hårsalonger då jag tyckte att "min" frisör var väldigt dyr på 2500. men efter att jag kollat runt så inser jag att nästan alla ligger kring 2000. så jag valde att boka hos min frisör då jag vet att hon är väldigt duktig! samt att jag tänkt både klippa och färga där innan och då beställer hon också löshår i samma nyans eller färgar det till min nyans. kollade lite på dom som gör bröllops sminkningar och hittade en som gjorde för 800 kr som haft samarbeten med min frisör förr. men när jag bokade in uppsättningen hos min frisör så tyckte hon att en annan tjej var bättre, så hon skulle höra om hon kunde sminka i stället. vet dock inte hur mycket det kostar. jag ska mest troligt inte göra en nagelförlängning utan ska ha gellack istället. sitter bra och är glansigt. sparar bara ut min nagel lite extra innan. det går på kanske 300 kr. det är superfint med förlängning men tycker personligen att jag är så ovan att jag kommer inte se naturlig ut ;)

    kommit fram till att det är väldigt dyrt att bli fin på bröllopsdagen! tur att min fästman har betydligt billigare förberedelser. en klippning på 350 kr;) 

Svar på tråden Vad kostar hår och smink?