• Äldre 31 Dec 17:03
    5090 visningar
    6 svar
    6
    5090

    Crepépapper blommor!

    Jag vill inte ha riktiga blommor på bröllopsfesten på grund av att min systerdotter har astman och är allergisk mot blommor. Jag sökte lite och blev inspirerad av alla fina blommor i crepépapper!


    Det är lite pilligt men kul att tillverka dom, och gästerna ska få ta med sig blommor hem som ett minne av festen om de vill. Och som sagt, perfekt som ett alternativ till riktiga blommer! :)




    Här är bilder på några av mina blommor!

  • Svar på tråden Crepépapper blommor!
  • Äldre 1 Jan 23:03
    #1

    Nej men oj så fina! Hur har du gjort dom?

  • Äldre 2 Jan 17:40
    #2

    Jag har tittat på youtubefilmer, bland annat den här: 



    Det är lite pilligt men inte så svårt. efter ett par rosor hittar man tekniken. :)

  • Äldre 3 Jan 07:59
    #3

    Tack! Jag blev dock alldeles förälskad i dina rosor så har redan googlat som en tok och tittat på otaliga youtubeklipp :) Så himla bra ide :) 

  • Äldre 3 Jan 21:43
    #4

    Men du förresten?! Det verkar ju finnas olika typer av crepe papper vad jag kan se, tex ha adlibris crepe för blommor och "vanlig" crepe.. medans panduro bara har en typ. Vilken använde du? :)

  • Äldre 4 Jan 20:47
    #5

    Ja, jag har också sett det... Men jag använder Panduros. Min butik tog bara in färgerna rött, vitt och ljusgrön, men då kan man beställa fler färger via butiken. Då levereras de dit och man behöver inte betala för frakten utan bara för vad pappret kostar. Beställde rosa och mörkgrön också. :) 

  • Äldre 5 Jan 01:16
    #6
    Kimpan skrev 2016-01-04 20:47:30 följande:

    Ja, jag har också sett det... Men jag använder Panduros. Min butik tog bara in färgerna rött, vitt och ljusgrön, men då kan man beställa fler färger via butiken. Då levereras de dit och man behöver inte betala för frakten utan bara för vad pappret kostar. Beställde rosa och mörkgrön också. :) 


    Perfekt! Ska in på deras hemsida och shoppa loss nu då :)
Svar på tråden Crepépapper blommor!