• Äldre 1 Dec 15:24
    21703 visningar
    47 svar
    47
    21703

    Stora Holms Säteri

    Hej!

    Av vad jag har förstått så är det populärt att ha bröllop på Stora Holms Säteri. Därför tänkte jag att det måste vara fler än vi som ska gifta sig/har gift sig där.

    Ni som ska gifta er där vad har ni för planer?
    Vad ska ni har för cateringfirma,dekorationer mm.

    Och ni som har gift er där: Hur var det? Några tips eller annat man ska tänka på?
    Hur många var ni?
    Hade ni runda eller fyrkantiga bord?
    Var det trångt?
    Vad använde ni för catering? Eller lagade ni maten där?
     

  • Svar på tråden Stora Holms Säteri
  • Äldre 3 Jan 20:20
    #1

    Hej Anna.

    Jag skall oxå ha min bröllopsfest på Stora Holm Säteri den 1 juli 2017.

    Vi kollar just nu på kyrkor och kollar runt på kläder. Det är ju en bra stund kvar för oss.
    När är det dax för er?  Vad har ni för tema? Ska ni gifta er där eller i kyrkan?

  • Äldre 5 Jan 12:50
    #2

    Vi gifter oss nu i juni 2016. Vi ska ha borglig vigsel i glashuset på gården.
    Temat blir mkt naturfärger, vitt, grönt, beige kanske lite guld oxå :)

  • Äldre 21 Jan 06:42
    #3

    Hej,

    Är tråden fortfarande aktiv? Gör ett försök.

    Vi ska gifta oss på Stora Holms säteri i okt. Just nu letar vi cateringfirma.
    Hur går det för er?

  • Äldre 22 Jan 11:00
    #4

    Vi tog in en offert från de som har cafét på Stora holms säteri och de verkade helt ok. Men till slut valde vi Göteborgs restaurangskola. Jag har läst mycket positivt om dem och de har bufféer med lite roliga och annorlunda teman.

  • Äldre 25 Jan 17:12
    #5

    Tack för ditt svar!

    Vi har också varit i kontakt med Gbg Restaurangskola. Fick ett gott intryck. Däremot väljer vi att ta bröllopstårtan från ett lokalt bageri.

  • Äldre 27 Jan 16:22
    #6

    Tårtan köper vi också separat. En vän till mig driver ett företag som säljer tårtor och hon är verkligen jätteduktig och gör avancerade designade tårtor. Så om ni inte har bestämt er än kika in hos dem: http://www.thecakeshop.se/

  • Äldre 4 Apr 21:39
    #7

    Hej! Vi ska också gifta oss på Stora Holms Säteri, men i maj 2017 (det var redan fullbokat från juni-aug 2017 ????). Vi har haft kontakt med en tjej som heter Lotta som driver cateringen Himlagott och vi fick jättebra intryck av henne så jag tror vi tar henne ???? Vi har även kikat runt på kyrkor men är lite vilsna. Anna W har ni valt kyrka?

  • Äldre 4 Apr 21:41
    #8

    Oj mina emojs blev frågetecken! Det var inte meningen, det första ska vara en ledsen gubbe och det andra en glad :D

  • Äldre 5 Apr 14:30
    #9

    Jag kan tipsa nordinhanna om foto, hon fotar i hela Sverige fotografmalinnorlen.viewbook.com lycka till med planeringen

  • Äldre 5 Apr 21:22
    #10
    brudskor skrev 2016-04-05 14:30:22 följande:

    Jag kan tipsa nordinhanna om foto, hon fotar i hela Sverige fotografmalinnorlen.viewbook.com lycka till med planeringen


    Tack! Vet du om hon filmar också? Eller är det någon annan som vet någon som filmar?
Svar på tråden Stora Holms Säteri