• Äldre 24 Nov 10:40
    23134 visningar
    75 svar
    +1
    75
    23134

    Fler tjejer som ska fria skottdagen 2016?

    Jag ska fria på skottdagen!
    Fler? 
    Det är 3 månader kvar och jag är taggad, nervös, bubblig och förväntansfull.

  • Svar på tråden Fler tjejer som ska fria skottdagen 2016?
  • Äldre 11 Dec 01:06
    #1
    +1

    Åh grattis vad roligt! Jag friade till min kille, det bästa jag gjort än så länge i mitt liv. Lycka till!

  • Äldre 17 Jan 22:31
    #2

    Tack! Synd att det här forumet inte är så aktivt.. ;)

  • Äldre 22 Jan 19:05
    #3

    Funderar på det!Hur skall ni andra fria?Har en idé om restaurangbesök.Men måste spåna mer på detaljer.

  • Äldre 24 Jan 00:48
    #4
    +1

    Ja, vad tråkigt att det inte är så aktivt! Kom igen nu tjejer som ska fria i år, dela med er! :)

    Jag har ju redan friat till min kille men jag kanske kan inspirera, jag gick till väga så här:
    På morgonen lördag den 28 december 2013 friade jag till min sambo. Jag gjorde ett bildspel på datorn från vår tid tillsammans med en av hans favoritlåtar i bakgrunden, som han vaknade till. Bildspelet slutade med att han skulle följa spår genom lägenheten. Jag hade tänt över 100 ljus i lägenheten och spåren ledde självklart fram till mig. :)
    Jag stod på knä med en bukett röda rosor i famnen och frågade mitt livs kärlek om han ville gifta sig med mig. Efter svaret, "Ja", en del tårar från oss båda och en massa pussar och kramar åt vi champagnefrukost, som jag hade förberett, i sängen i flera timmar. På eftermiddagen/kvällen hade vi middag med våra familjer då vi berättade om vår förlovning. Blev en minde fest med champagne-drickande den kvällen!

    Mitt bästa tips är att ni gör en heldag av ert frieri för det går så otroligt fort så är det över. Dra ut på det, njut! Fria, ät middag tillsammas, fira på kvällen med familj eller vänner eller ta in på hotell bara du och din älskling och mys och fira förlovningen!

    Lycka till allihop!

  • Äldre 24 Jan 22:24
    #5
    Jenung skrev 2016-01-24 00:48:44 följande:

    Ja, vad tråkigt att det inte är så aktivt! Kom igen nu tjejer som ska fria i år, dela med er! :)

    Jag har ju redan friat till min kille men jag kanske kan inspirera, jag gick till väga så här:
    På morgonen lördag den 28 december 2013 friade jag till min sambo. Jag gjorde ett bildspel på datorn från vår tid tillsammans med en av hans favoritlåtar i bakgrunden, som han vaknade till. Bildspelet slutade med att han skulle följa spår genom lägenheten. Jag hade tänt över 100 ljus i lägenheten och spåren ledde självklart fram till mig. :)
    Jag stod på knä med en bukett röda rosor i famnen och frågade mitt livs kärlek om han ville gifta sig med mig. Efter svaret, "Ja", en del tårar från oss båda och en massa pussar och kramar åt vi champagnefrukost, som jag hade förberett, i sängen i flera timmar. På eftermiddagen/kvällen hade vi middag med våra familjer då vi berättade om vår förlovning. Blev en minde fest med champagne-drickande den kvällen!

    Mitt bästa tips är att ni gör en heldag av ert frieri för det går så otroligt fort så är det över. Dra ut på det, njut! Fria, ät middag tillsammas, fira på kvällen med familj eller vänner eller ta in på hotell bara du och din älskling och mys och fira förlovningen!

    Lycka till allihop!


    Åh vad fantastiskt mysigt det låter! Tända ljus och rosor och champagne är verkligen det enda som behövs! :D <3
    Mitt största problem just nu är att skottdagen i år, den 29:e, är en måndag! Så det blir svårt med hotellsovning och heldag i och med att min sambo jobbar, och vi har ett barn också. 
  • Äldre 24 Jan 22:32
    #6

    Jag har gjort en scrapbook om vårt liv tillsammans. Det slutar med en sida där det är en bild på mig där jag står på knä och så står det "Vill du gifta dig med mig?". På sidan hänger även titanringar som vi ska ha så länge tills vi har varit och valt och mätt hos guldsmed. 
    Så att ge honom boken är ju planen förstås. 


    Men hur!?

    Får försöka lura honom att gå och möta mig nånstans efter jobbet. Och så har jag ju ett litet krux med att min mamma måste hämta vårt barn från förskolan och passa. Vill ju helst inte berätta för mamma vad jag ska göra, för då skrattar hon bara åt mig. Haha.
    Vilka bekymmer man har! Så jag måste boka mamma och hitta på något rimligt att skylla på, varför vi behöver barnvakt en måndag....

  • Äldre 24 Jan 22:34
    #7
    Emmy84 skrev 2016-01-22 19:05:22 följande:

    Funderar på det!Hur skall ni andra fria?Har en idé om restaurangbesök.Men måste spåna mer på detaljer.


    Det behöver kanske inte vara krångligare än så. Tänkte du också fria just på dagen den 29:e? Tycker det svåraste är att det är en måndag haha. Hur lurar man honom till restaurangen liksom? Och när gör man det. Innan man beställt mat? Till efterrätten? Förvarnar man personalen?
  • Äldre 12 Feb 21:34
    #8

    Hej Tjejer! Jag tänkte också fria till min kille på just skottdagen. Hitintills var mitt största bekymmer hur jag skulle veta vilken ringstorlek jag skulle köpa. Ville j inte ha för stor eller liten, men vi kommer nog beställa nya efteråt. Nu när jag fixat ringar är ju frågan hur jag skall göra. Min plan var lite att jag skulle ta med honom till en plats här i Malmö och hänga upp ett hänglås med våra namn och datum. Detta för att han hängde ett hänglås med mitt namn på när han var i Australien när vi varit tillsammans ett år. Så långt är jag klar på hur jag skall göra. Sen är ju frågan, skall man gå ner på knä och fria där och då eller skall man vänta tills vi kommit hem. Jag vill ju gärna ha det på foto också så tänkte be hand bästa kompis att fota, men var skall han gömma sig och hur skall jag göra detta på den måndag utan att det verkar misstänkt???

  • Äldre 14 Feb 20:58
    #9
    aleakim skrev 2016-02-12 21:34:58 följande:

    Hej Tjejer! Jag tänkte också fria till min kille på just skottdagen. Hitintills var mitt största bekymmer hur jag skulle veta vilken ringstorlek jag skulle köpa. Ville j inte ha för stor eller liten, men vi kommer nog beställa nya efteråt. Nu när jag fixat ringar är ju frågan hur jag skall göra. Min plan var lite att jag skulle ta med honom till en plats här i Malmö och hänga upp ett hänglås med våra namn och datum. Detta för att han hängde ett hänglås med mitt namn på när han var i Australien när vi varit tillsammans ett år. Så långt är jag klar på hur jag skall göra. Sen är ju frågan, skall man gå ner på knä och fria där och då eller skall man vänta tills vi kommit hem. Jag vill ju gärna ha det på foto också så tänkte be hand bästa kompis att fota, men var skall han gömma sig och hur skall jag göra detta på den måndag utan att det verkar misstänkt???


    Hej!

    Åh vad roligt! Kul med hänglås. Vi satte också ett sånt på den där bron i Paris en gång.

    Kul med något som är kopplat till era personliga minnen. Jag tycker du ska gå ner på knä där och då. Du kanske får tänka att fotot inte behöver bli just på själva knä-ögonblicket utan att ni kan möta upp din kompis ett par minuter senare som kan fota er vid det upphängda låset eller sådär?

    Ja, att det är en måndag har satt griller i mitt huvud också, men det är bara att göra! :D

    Lycka till!!
  • Äldre 14 Feb 22:01
    #10

    Det lutar mer och mer åt att jag går ner på knä. Jag är rätt traditionsenlig av mig och har alltid sagt att det inte är ett frieri i mina ögon om man inte går ner på knä så det får jag nog göra. Dock var ju frågan om när och var, men det blir nog där och då och sen möter vi upp våra vänner här hemma i lägenheten efter åt.

    Är det fler som tänker fria på skottdagen? Spännande att höra allas tankar och självklart hur det gått efteråt :D

Svar på tråden Fler tjejer som ska fria skottdagen 2016?