• Äldre 17 Nov 15:23
    4706 visningar
    6 svar
    6
    4706

    Kan man få pengarna tillbaka efter en missnöjd smink-konsultation?

    Hej, 

    Jag ska gifta mig och gick på en konsultation på Puder Stockholm. Jag blev mycket otrevligt bemött och sa flera gånger att jag inte kände mig nöjd men hon som fixade mig då lyssnade inte och jag kände att hon helst ville att jag skulle gå. Det kändes väldigt jobbigt och stressigt och jag upplevde att hon inte alls lyssnade på mig. 

    När jag ringde för att diskutera detta blev jag återigen väldigt otrevligt bemött. Det kändes väldigt jobbigt och tråkigt. Jag frågade om det fanns en möjlighet att få tillbaka en symbolisk summa eftersom jag blev missnöjd (och eftersom konsultationen var svindyr!). Men hon sa bara att hon inte förstod vad jag sa.... Det känns väldigt tråkigt och onödigt. Liksom taggarna utåt direkt. Trist...  

    Min fråga är nu: Har någon erfarenhet av något liknande som jag varit med om? Får man pengarna tillbaka efter konsultation eller är det helt kört? 


    Istället kommer jag nu få hjälp av Bella på Face Stockholm på Drottninggatan, hon var så himla trevlig, lyssnade på mina önskemål och testade sig fram så att det skulle kännas bra och tryggt för mig. Väldig god och proffsig service! =) 

  • Svar på tråden Kan man få pengarna tillbaka efter en missnöjd smink-konsultation?
  • Äldre 17 Nov 15:59
    #1

    Tror att det kan bli svårt. 
    Men kontakta ditt konsumentombud på kommunen och se vad denne säger.


    Det är ju liksom inte riktigt så att du kan "lämna tillbaka" konsultationen. Du har varit där och dom har använt produkter och lagt tid på dig. 
    Det finns ju inga garantier på att man ska bli nöjd med en makeupkonsultation, det är därför man gör en sådan innan den stora dagen så man inte riskerar att bli missnöjd på den stora dagen. 

    Det är trist att du inte blev bättre bemött dock Obestämd

  • Äldre 18 Nov 12:30
    #2

    Tack för ditt svar! Glad

    Jooo, du har nog rätt. Man får bara släppa det och gå vidare liksom.... Och sedan är väl nerverna utanpå innan man ska gifta sig. Skrattande 

  • Äldre 18 Nov 13:13
    #3

    Om du bara har nerverna utanpå så är det nog lugnt... mina hängde och släpade i backen dom sista veckorna kändes det som Flört

    Hoppas den nya du har hittat är bra så att du kan slappna av och bara njuta av stunden där innan vigseln Skål

  • mst.mr­sj82
    Äldre 18 Nov 18:54
    #4

    Så tråkigt vilken besvikelse. Skönt att du har hittat ett bättre ställe

  • Anonym (maria­)
    Äldre 13 Mar 20:19
    #5

    Ja, det är klart att om du är missnöjd ska du får pengarna tillbaka.

    Vet att exempelvis stylist bolaget Suavoo garanterar kundnöjdhet och om man inte är nöjd så får man träffa en ny stylist. 

  • Anonym (maria­)
    Äldre 14 Mar 12:18
    #6

    Nej det kan man inte få. Frisören lägger ner tid på det. 

Svar på tråden Kan man få pengarna tillbaka efter en missnöjd smink-konsultation?