• Äldre 21 Oct 16:42
    16095 visningar
    7 svar
    7
    16095

    Varning för Safira!

    Jag och min sambo beställde förlovningsringar på Safira.se. De såg fina ut på bilden, och vi kände till våra storlekar, så vi tänkte att vi skulle spara några tusenlappar genom att beställa online! Nu känner vi oss lurade. Ringarna väger i princip ingenting (Safira skriver aldrig vad ringarna väger på hemsidan, vilket borde ha varit en varningssignal), storlekarna blev fel, värdelös design, ingen ångerrätt - så nu har vi två fula ringar med inskriptioner som vi inte kan sälja till nån, och som vi inte kan/vill ha på oss. Tack Safira, hoppas ni sover gott om nätterna.

  • Svar på tråden Varning för Safira!
  • Äldre 23 Oct 23:48
    #1

    Har ni mätt storleken mer än testat dem på fingret? Isåfall är det ju bara att reklamera!

  • Plätti­s
    Äldre 24 Oct 00:47
    #2

    Man kan inte reklamera till Safira. Allt tillverkas på beställning, vilket gör att det undantas från alla regler om retur- och ångerrätt. Samma gäller för alla nätbutiker jag varit i kontakt med, särskilt vad gäller vigsel- och förlovningsringar.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 24 Oct 23:05
    #3

    Fast att reklamera är inte samma sak som ångerrätt/returnera. :) Har de gjort en ring i fel storlek är det självklart att hon måste kunna reklamera den, eller som minst få den omgjord till rätt storlek, men hon borde ju kunna komma undan om hon säger att hon inte hann göra bytet innan bröllopet och hon blev tvungen att köpa en ny från ett annat ställe då den ej passade, då det är deras fel att de ej skickade en i rätt storlek från första början och det fanns en "tid att passa". Detta då om hon kan bevisa att den är i fel storlek och inte bara "inte passar". Lätt gjort med en mätsticka hos en guldsmed t ex. Jag skulle be om smedens underskrift på vad ringen är för storlek innan jag skickade in ringen och en kopia på underskriften till Safira. :)

    Reklamera gör man om man får en vara som inte stämmer överens med vad som utlovats eller om det är något fel på den.

    Är Safira sedan lika gnälliga och småaktiga som de verkar vara så lär de ju "bråka tillbaka", men är det ett faktiskt reklamationsfall är det ju faktiskt inte Safira som bestämmer, då har ju trådstartaren lagen på sin sida! :) Safira borde iaf hur som förstå att det, för deras eget ryktes skull, inte skulle skada att vara lite mer tillmötesgående  när kunder är missnöjda med deras tjänster. Inte första gången jag läser något negativt om dem.

  • Äldre 4 Nov 11:10
    #4

    vilket larveri! På våra ringar stod alla mått men inte vikt så vi frågade såklart safira. Ni köpte väl det billigaste dom hade och förväntade er det bästa!! Lite får man tänka själv lilla rara Tungan ute min vägde typ 4 gram det är väl normalt? den är i fjorton KARAT.. ett par vi umgås med jöpte också ringar där nyss och är precis lika nöja som vi 

  • Äldre 10 Dec 10:46
    #5

    Man kan reklamera allt som inte är graverat.

    Vi köpte därifrån och har bara bra saker att säga! Bra och snabb kontakt, även via mail och även efter många frågor så svarade de glatt och trevligt.

    Snabb leverans och allt motsvarade det som stod på sidan.

    Man får vad man betalar för kan KANSKE passa in...?

  • Äldre 10 Dec 20:14
    #6

    Man kan reklamera graverat också! Däremot inte returnera. :)

  • Äldre 4 Feb 11:59
    #7

    Ajdå, funderade på att köpa från dem.. Tack för varningen. 

Svar på tråden Varning för Safira!