• Äldre 12 Oct 20:04
    101927 visningar
    323 svar
    323
    101927

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Äldre 3 May 20:48

    Och bra jobbat med viktnedgång! :)

  • Äldre 3 May 20:58
    Liii skrev 2017-05-03 20:47:37 följande:
    Nä jag kan ha den bara jag vill, men jag avskyr kläder som sitter åt, så vill jag verkligen ha den så är det inga problem egentligen. 17 juli smäller det.

    Idag köpte min fästman sina kläder och vi beställde vigselring åt mig, så skoj!
    Okej, då har du lite över 2 månader på dig att få den att inte sitta åt då :)

    Vad kul. Har ni mycket kvar att göra nu?
    Liii skrev 2017-05-03 20:48:59 följande:

    Och bra jobbat med viktnedgång! :)


    Tack så mycket :) Har gått ner totalt 22 kg på 1,5 år men sista 10 sen Augusti. 
  • Äldre 3 May 21:35
    Student13 skrev 2017-05-03 20:58:20 följande:

    Okej, då har du lite över 2 månader på dig att få den att inte sitta åt då :)

    Vad kul. Har ni mycket kvar att göra nu?Tack så mycket :) Har gått ner totalt 22 kg på 1,5 år men sista 10 sen Augusti. 


    Jag har å andra sidan försökt lägga på mig vikt, mitt BMI ligger äntligen på normalviktig så jag vill inte tappa dom kilon jag gått upp. Men hittar jag ingen nog fin klänning nästa onsdag så får jag lösa det :)

    Nej nu är typ allt klart! Ska posta några papper till brölopsplaneraren i Grekland och sen är det mest att vänta och längta :D

    Superstarkt jobbat!! Jag hoppas din klänning sitter perfekt på din dag!
  • gothic­bride2­be
    Äldre 4 May 15:53

    Vi gifter oss (höll på att skriva "jag gifter mig" igen... glömmer bort att vi är två...) den 9 september!  Det blir ett borgerligt bröllop, först i rådhuset för att få alla papper fixade, sen lunch med familjen och på eftermiddagen åker vi ut på sjön med alla gäster och byter löften och ringar där tillsammans. Ingen middagssittning, vi ses vid 18, 19 snåret blir det tårta och kaffe och lite senare en enklare vickning. Och bubbel såklart... :) Det blir den bohusländska traditionella högtidsfärgen svart på mig. 


  • Äldre 4 May 20:46
    Liii skrev 2017-05-03 21:35:13 följande:

    Jag har å andra sidan försökt lägga på mig vikt, mitt BMI ligger äntligen på normalviktig så jag vill inte tappa dom kilon jag gått upp. Men hittar jag ingen nog fin klänning nästa onsdag så får jag lösa det :)

    Nej nu är typ allt klart! Ska posta några papper till brölopsplaneraren i Grekland och sen är det mest att vänta och längta :D

    Superstarkt jobbat!! Jag hoppas din klänning sitter perfekt på din dag!


    Okej, då är det en annan femma du har ju tid på dig

    Skönt det bara att vänta in den stora dagen när allt är fixat

    Ska hålla vikten så gott jag kan och kanske gå upp något kilo är ju bara 2 veckor kvar nu
  • gothic­bride2­be
    Äldre 5 May 10:56

    Hörrni en annan fråga.  Ni som har brudtärnor, får de present? och får de present innan eller efter vigseln?  Min kollega sa en rätt smart sak förut. Och det är ju att en present innan man går upp i bridezilla-mode kan ju vara pepp nog att hålla andan uppe trots att bruden flippat lite... Annars blir det bara som ett litet plåster på såren...

    Hur gör ni?


  • Äldre 5 May 17:34
    gothicbride2be skrev 2017-05-05 10:56:50 följande:

    Hörrni en annan fråga.  Ni som har brudtärnor, får de present? och får de present innan eller efter vigseln?  Min kollega sa en rätt smart sak förut. Och det är ju att en present innan man går upp i bridezilla-mode kan ju vara pepp nog att hålla andan uppe trots att bruden flippat lite... Annars blir det bara som ett litet plåster på såren...

    Hur gör ni?


    Mina tärnor får sina tärnklänningar i present av mig om man kan se det så jag har betalt dem och dem får behålla dem efteråt :) 
  • Dashle
    Äldre 10 May 14:21
    Hej alla blivande brudar!

    Vi vet hur svårt det är att hitta rätt makeup artist och hårstylist för den stora dagen!

    Därför vill vi på Dashl ge dig den där luckan under dagen där du kan koppla av och bli ompysslad. Det kommer att vara värt att lämna över din hår och sminkning för dagen till proffsen som kan se till att din frisyr och makeup sitter hela dagen!

    Vi hjälper till att skräddarsy ett paket utefter din budget. Läs mer här och tveka inte att höra av dig! https://www.dashl.co/brollop-gruppbokningar 
  • Äldre 26 May 15:53
    Student13 skrev 2017-05-05 17:34:06 följande:
    Mina tärnor får sina tärnklänningar i present av mig om man kan se det så jag har betalt dem och dem får behålla dem efteråt :) 
    Jag smider i silver, så jag fixar presenter till bestmen och min brudtärna. Armband och manchetter. De får dem innan så får de ha på sig dem på bröllopet om de vill, de är frivilligt. (:
  • Äldre 26 May 20:01
    Bergvagg skrev 2017-05-26 15:53:52 följande:
    Jag smider i silver, så jag fixar presenter till bestmen och min brudtärna. Armband och manchetter. De får dem innan så får de ha på sig dem på bröllopet om de vill, de är frivilligt. (:
    Häftigt :) min mamma hade suttit och gjort egna pärlarmband till mig och tärnorna. Inget till best man och den andra som var med dock. Men alla fick med en hjärtformad fotoram hem med en bild på mig och min man som man kunde skaka så virvlade det en massa hjärtan framför. Som en snöglob fast hjärta :)
  • gothic­bride2­be
    Äldre 15 Jun 15:14

    Hur går det för er?  Vi har precis skickat in vår godkända hindersprövan till handläggaren på rådhuset. :D  Whop!  Och beställt lite småpryttlar till goodiebagsen.  Spräckte också 100-gränsen på JA-OSA-listan förut.. :O 


  • Äldre 16 Jun 18:42
    gothicbride2be skrev 2017-06-15 15:14:41 följande:

    Hur går det för er?  Vi har precis skickat in vår godkända hindersprövan till handläggaren på rådhuset. :D  Whop!  Och beställt lite småpryttlar till goodiebagsen.  Spräckte också 100-gränsen på JA-OSA-listan förut.. :O 


    Jag är gift sen 4 veckor tillbaka imorgon :D:D
  • gothic­bride2­be
    Äldre 19 Jun 11:43
    Student13 skrev 2017-06-16 18:42:44 följande:
    Jag är gift sen 4 veckor tillbaka imorgon :D:D
    Åh vad härligt! :D Vi kör nedräkning nu. 82 dagar kvar....
  • Äldre 20 Jun 19:35
    gothicbride2be skrev 2017-06-19 11:43:39 följande:

    Åh vad härligt! :D Vi kör nedräkning nu. 82 dagar kvar....


    Japp Det va då det gick snabbt fram till några dagar innan.
Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?