• Äldre 12 Oct 20:04
    102525 visningar
    323 svar
    323
    102525

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Äldre 18 Sep 09:39
    Aug17 skrev 2016-08-23 13:41:48 följande:

    Ja men den sidan har jag nog snubblat över någon gång direkt efter frieriet. Har dock inte besökt den på länge så det får bli ett besök igen! Tack för tipset

    Jag bodde i Dallas, Texas. Men det är längesen nu, 10 år sen... Börjar bli gammal

    Åh va härligt med en lada!! Det va egentligen vad jag ville. Vi va och tittade på en som är jättefin, men dels så fick vi bara hålla på till 01.00 vilket vi tycker är för tidigt då vi vill ha ordentlig fest! Dels så fanns det bara bajamajor... Trånga bajamajor... Känns inte så kul med den fina klänningen. Så vi fick lägga ner det tyvärr. Men den lokalen i sig är finare än den vi har bokat. Den vi ska va i får vi lägga lite mer krut på dekorationer istället!


    Åh jag älskar Texas! Om det är någonstans jag skulle kunna flytta till är det dit.. I am a country girl =)

    Jaha vad tråkigt att dom inte hade ett bättre upplägg. Har du någon bild på lokalen som ni har valt?
  • Äldre 19 Sep 11:15

    Hej . Vi planerar nu också vårt bröllop för fullt och är väldigt tidiga vi med. Men tror det helt klart bättre att vara tidig är försenad. Man vill ju slippa känna stressen. Eftersom många av våra gäster kommer långväga så skickar vi ut våra inbjudnings kort nu i oktober och dem har jag gjort själv. Var inte så svårt och jätte kul att få sätta sin egen prägel på dem. Kan lägga upp bild sedan. Vårt bröllop är den 20 Maj 2017. Längtar ihjäl mig. Men allt är nu bokat. Festlokalen, Hotellet, kyrkan... och jag har redan pratat lite och fått tips från en bra cateringfirma. då vi skall ha buffe.
    Hur planerar ni ? Och var har ni kikat på klänning ? Tar gärna emot tips på bra brudklännings affärer. Ha det bäst i bröllops yran. Kram Mari

  • Äldre 19 Sep 11:28
    Smulismari skrev 2016-09-19 11:15:34 följande:

    Hej . Vi planerar nu också vårt bröllop för fullt och är väldigt tidiga vi med. Men tror det helt klart bättre att vara tidig är försenad. Man vill ju slippa känna stressen. Eftersom många av våra gäster kommer långväga så skickar vi ut våra inbjudnings kort nu i oktober och dem har jag gjort själv. Var inte så svårt och jätte kul att få sätta sin egen prägel på dem. Kan lägga upp bild sedan. Vårt bröllop är den 20 Maj 2017. Längtar ihjäl mig. Men allt är nu bokat. Festlokalen, Hotellet, kyrkan... och jag har redan pratat lite och fått tips från en bra cateringfirma. då vi skall ha buffe. Hotellet bokade vi till två nätter... både dagen innan och bröllopsnatten. Vår lägenhet sa bestman med flickvän låna. Och tänkte spara pengar på att göra både smink och hår själv. Min dotter som ska vara tärna och Hennes bästa kompis... vi ska öva olika frisyrer och uppsättningar på varandra.... Har vi ju något rolig att göra i vinter. ????. Jag ska även göra blombuketterna själv. Vi kommer ha 45 gäster. Räcker bra tycker vi och det är bara de allra närmsta vänner ..familj och släktingar som är bjudna. Känner att det inte finns någon anledningen till att bjuda någon släkting som man aldrig träffar. Vi har också redan köpt in olika dekorationer och vårt bröllop ska gå i marinblått och vitt. Jag ska även köpa Ikeas knopp lakan där jag då får ut stolsöverdrag till tvårt stolar för priset 19 kr. Och jag syr allt själv. Ser fram emot att ha något att pyssla med i vinter. Och man är ju inte möbeltapetserare för inte.

    Hur planerar ni ? Och var har ni kikat på klänning ? Tar gärna emot tips på bra brudklännings affärer. Ha det bäst i bröllops yran. Kram Mari


  • Äldre 19 Sep 11:31
    Smulismari skrev 2016-09-19 11:15:34 följande:

    Hej . Vi planerar nu också vårt bröllop för fullt och är väldigt tidiga vi med. Men tror det helt klart bättre att vara tidig är försenad. Man vill ju slippa känna stressen. Eftersom många av våra gäster kommer långväga så skickar vi ut våra inbjudnings kort nu i oktober och dem har jag gjort själv. Var inte så svårt och jätte kul att få sätta sin egen prägel på dem. Kan lägga upp bild sedan. Vårt bröllop är den 20 Maj 2017. Längtar ihjäl mig. Men allt är nu bokat. Festlokalen, Hotellet, kyrkan... och jag har redan pratat lite och fått tips från en bra cateringfirma. då vi skall ha buffe. Hotellet bokade vi till två nätter... både dagen innan och bröllopsnatten. Fick ett bra pris på 4300 kr med frukost choklad frukt och champange.Vår lägenhet ska bestman med flickvän låna. Och tänkte spara pengar på att göra både smink och hår själv. Min dotter som ska vara tärna och Hennes bästa kompis... vi ska öva olika frisyrer och uppsättningar på varandra.... Har vi ju något rolig att göra i vinter. ????. Jag ska även göra blombuketterna själv. Vi kommer ha 45 gäster. Räcker bra tycker vi och det är bara de allra närmsta vänner ..familj och släktingar som är bjudna. Känner att det inte finns någon anledningen till att bjuda någon släkting som man aldrig träffar. Vi har också redan köpt in olika dekorationer och vårt bröllop ska gå i marinblått och vitt. Jag ska även köpa Ikeas knopp lakan där jag då får ut stolsöverdrag till tvårt stolar för priset 19 kr. Och jag syr allt själv. Ser fram emot att ha något att pyssla med i vinter. Och man är ju inte möbeltapetserare för inte.

    Hur planerar ni ? Och var har ni kikat på klänning ? Tar gärna emot tips på bra brudklännings affärer. Ha det bäst i bröllops yran. Kram Mari


  • Äldre 19 Sep 12:14
    MalinSofia skrev 2016-09-16 11:47:38 följande:

    Blev att fundera på detta med Vigselprogram.
    Vi vill ha ett för att man ska veta vad som händer när.
    Men funderar på om man ska ha en "rolig" utgångslåt så vill man ju inte avslöja den innan samtidigt som jag skulle vilja att den stog så man kommer ihåg några år efter vad man hade för låt.

    Hur ska ni andra göra med vigselprogam?


    Jag är sån som sparar på allt sånt.


    Printa ett eget blad åt er själva för att spara. Eller ska ni skicka korten till tryckeri eller liknande? Annars är det ju fritt fram att designa ett eget blad som bara ni har, där titeln på låt står.
    www.loowfotografi.se | instagram @loowfotografi | facebook lookfotografi
  • Äldre 19 Sep 13:55
    IsaS skrev 2016-09-18 09:39:42 följande:

    Åh jag älskar Texas! Om det är någonstans jag skulle kunna flytta till är det dit.. I am a country girl =)

    Jaha vad tråkigt att dom inte hade ett bättre upplägg. Har du någon bild på lokalen som ni har valt?


    IsaS skrev 2016-09-18 09:39:42 följande:

    Åh jag älskar Texas! Om det är någonstans jag skulle kunna flytta till är det dit.. I am a country girl =)

    Jaha vad tråkigt att dom inte hade ett bättre upplägg. Har du någon bild på lokalen som ni har valt?


    IsaS skrev 2016-09-18 09:39:42 följande:

    Åh jag älskar Texas! Om det är någonstans jag skulle kunna flytta till är det dit.. I am a country girl =)

    Jaha vad tråkigt att dom inte hade ett bättre upplägg. Har du någon bild på lokalen som ni har valt?


    Samma här! Skulle kunna flytta tillbaka när som helst! ????

    Japp, försöker få med en bild här! Dock så krånglar paddan lite så vi får seom det kommer med! Som syns på bilden så är det lite som ska täckas över, det gröna på väggen tex ????
  • Äldre 19 Sep 13:58
    Aug17 skrev 2016-09-19 13:55:49 följande:

    Samma här! Skulle kunna flytta tillbaka när som helst! ????

    Japp, försöker få med en bild här! Dock så krånglar paddan lite så vi får seom det kommer med! Som syns på bilden så är det lite som ska täckas över, det gröna på väggen tex ????


    bilden verkar inte komma med...
  • Äldre 20 Sep 09:08
    Lööw Fotografi skrev 2016-09-19 12:14:59 följande:
    Printa ett eget blad åt er själva för att spara. Eller ska ni skicka korten till tryckeri eller liknande? Annars är det ju fritt fram att designa ett eget blad som bara ni har, där titeln på låt står.
    Nej jag har tänkt att jag ska göra dom själva.
    Så kan man ju göra. Inte tänkt på det

    Ska bara försöka komma på vilka låtar man kan ha. Så svårt.
  • Äldre 20 Sep 23:18
    MalinSofia skrev 2016-09-20 09:08:03 följande:

    Nej jag har tänkt att jag ska göra dom själva.

    Så kan man ju göra. Inte tänkt på det

    Ska bara försöka komma på vilka låtar man kan ha. Så svårt.


    Har ni bestämt några låtar? Vilka funderar ni på?
    www.loowfotografi.se | instagram @loowfotografi | facebook lookfotografi
  • Äldre 20 Sep 23:25
    june2017 skrev 2016-09-13 14:02:14 följande:

    Kul att ni lyckades spara pengar på så många poster! :D

    Vi har bokat vigselförrättare samt catering (till delar av maten, jag ville göra det själv egentligen men inser nu att med 100 gäster så kan det bli tufft... ;) ) och köpt material för första utkastet av inbjudningarna. 

    Gästlistan är iaf spikad och jag och mina tärnor skall prova klänningar den 15 oktober.

    Jag vill också gärna berätta ALLT, men samtidigt så vill jag att allt skall vara en hemlis... Svårt!

    Jag har bestämt en låt som jag skall sjunga under middagen, Bruce Springsteens Two for the road.

    Vi kommer inte att sova på hotell, dels så är vi hemma och dels så tror jag inte heller att det är värt det eftersom det är så få timmar :) Vi kommer ha festen i en lada på vår gård så det vore ologiskt att åka iväg till stan på natten. Däremot så ska jag bädda rent med nya fina sängkläder och kanske göra lite fint med en blombukett eller så, så att det är lite extra iaf :D

    Så roligt, och nu känns det okej att verkligen börja på riktigt med inköp och så :)


    Inget fel att välja att sova hemma. Men jag skrattade när du skrev att du tänkte bädda rent. Lite småsunkigt annars att inte ens köra nytvättade lakan på bröllopsnatten. Kanske lämna sängen obäddad på morgonen också? ;)
    www.loowfotografi.se | instagram @loowfotografi | facebook lookfotografi
Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?