• Äldre 12 Oct 20:04
    101990 visningar
    323 svar
    323
    101990

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Äldre 20 Jun 20:13

    Jag och sambon har precis börjat planera Skrattande målet är bröllop i augusti eller september 2017.

    Har dock väldigt svårt att bestämma mig om jag vill gifta mig borgeligt eller kyrkligt..

  • Äldre 20 Jun 20:43
    JenniEkberg skrev 2016-06-20 20:13:51 följande:

    Jag och sambon har precis börjat planera Skrattande målet är bröllop i augusti eller september 2017.

    Har dock väldigt svårt att bestämma mig om jag vill gifta mig borgeligt eller kyrkligt..


    Tur du har några månader på dig att bestämma dig så du kan boka ca 1 år innan :) jag bokade 1 år och 3 veckor innan för att den inte skulle vara upptagen :) välkommen till gruppen :)
  • Äldre 20 Jun 20:45

    Vi är i starten av vårar planerande men har inte kommit särskilt långt alls. Firar 10 år bästa år och tänkte slå till med bröllop. Vi tänker oss ett september-oktober bröllop. Antingen runt 70 gäster eller bara närmsta familjen. Egentligen vill vi ha alla där men måste försöka dra ner på kostnaderna. Nu går vi igenom alla budget tips som finns på sidan :) kyrkligt blir det och samma präst som döpt båda barnen och konfirmerat sambon.

  • Äldre 26 Jun 23:09

    Vi ska gifta oss men har svårt att bestämma var ????

    Antingen vill vi gifta oss utomlands och då bjuda med ca 20 pers, bara våra familjer.

    Annars vill vi gifta oss här hemma, då ca 60 inbjudna. Så svårt!

    Vad anser ni om för och nackdelar på båda valen? Någon som tänkt som oss?

  • Äldre 27 Jun 07:19
    majaf skrev 2016-06-26 23:09:49 följande:

    Vi ska gifta oss men har svårt att bestämma var ????

    Antingen vill vi gifta oss utomlands och då bjuda med ca 20 pers, bara våra familjer.

    Annars vill vi gifta oss här hemma, då ca 60 inbjudna. Så svårt!

    Vad anser ni om för och nackdelar på båda valen? Någon som tänkt som oss?


    Vi är likadana...kostar så mycket med bröllop så gifta utomlands känns bättre, får man resa också:) .Dock så vill vi fira med våra vänner så det blev hemma ändå..
  • Äldre 2 Jul 11:07

    Så svårt att bestämma sig om bordsdekorationer.. jag vill ha allt haha.

    Vad är eran inspiration och tema?

  • Äldre 11 Jul 15:48

    Hej! Kikar in här då vi också ska gifta oss 2017.
    Vi ska boka kyrkan i Palma på Mallorca någon gång i juni-17. Vi kommer skicka inbjudan till familj, släkt och vänner, tala om att vi gifter oss ett visst datum på Mallorca, de som vill vara med får betala sin resa och hotell. Har en vän som gjorde likadant men då gick resan till Mexico. De blev nästan 50 personer

  • Äldre 12 Jul 16:13

    Vi bestämde oss för ett par veckor sedan att vi kommer gifta oss under sommaren (juli-aug) 2017 och är i början av vår planering.

    Vilken kyrka vi ska använda är vi nästan säkra på och även var festen ska hållas. Problemet är att det tar ca 30 min att köra mellan. för oss är det inga problem men tänker mer på gästerna. Hur långt iväg kan man skicka dem på fest efter vigseln?

    Vi har äntligen lyckats räkna ut en preliminär budget för det och börjat klura på de olika posternas kostnad, se över olika leverantörers kostnad o för/nackdelar. Just nu är jag insnöad på tema. Lutar åt havstema med snäckor, ljusa färger i blått och kanske strandsand inkorporerad som dekoration på ett vis.

    Angående maten så hade vi tänkt laga den själv (förbereda så mycket vi kan iaf) i förväg men sedan ha hjälp på själva festen med slutarbete och servering. Är det logiskt att klara av det? Vi kommer vara max 65 personer. Catering är ju ett alternativ men tänkte att vi sparar en hel del pengar på att laga själv. finns det bra catering i hässlehommstrakten annars?

  • Äldre 12 Jul 20:46
    Sommar 2017 skrev 2016-05-20 06:47:17 följande:

    Vad roligt att se att det är lite aktivitet i tråden Glad Nu är det "bara" ca ett år för de flesta av oss i tråden att gifta oss. Antar att de flesta här planerar bröllop till sommaren. Min funderingen är just nu att fixa riktigt bra save the date kort. Vad tänker ni? Har ni några bra ideer? Jag vill ha något roligt men vet inte alls vad! Vi ska åka till kreta nu i sommar så kanske man kan ordna något kort där vid stranden eller dylikt


    Vi diskuterar också kort.. Vi kommer (antagligen) spela in en film och berätta datumet för de inbjudna) ca 6 mån i förväg och sedan skicka inbjudningskort kanske 3 mån. i förväg. Har kollat en del på pinterest, för att göra egna, men det svåra är att jag vill ha liknande tema på inbjudningskort, agendor i kyrkan, menyer, tackkort och kanske också placeringskort.. tycker det är svårt! 


    Vi funderar dock på att ha tema barkalas eller så, men prickar, rutor, vimplar mm. svart, vitt, rött. kanske gult eller grönt också. Men det är verkligen svårt!


    Hittade ett fint mönster med hjärtan som först är några stycken på en enfärgad bakgrund, och som sen blir tätare och tätare, så att de till slut blir en enda färg nedtill, trodde verkligen att jag sparade filen, men det verkar inte så! :(


    Annars är det riktigt svårt! Vi har idag, bokat kyrka! ska kolla lokal i helgen för bröllop den 15/7 -17. (:

  • Äldre 13 Jul 09:44
    Alexxandra skrev 2016-06-16 07:26:37 följande:

    Hej ???? vi ska gifta oss 3 juni (pingstafton) 2017!!! Är klar med alla stora bitar så bara det roliga kvar haha ... Följande är bokat: kyrka, lokal, fotograf, catering o servitriser, bartender, musikanläggning, florist....

    I augusti ska jag o två tjejkompisar åka på klänningsjakt!!! Spännande ????


    Kul Alexandra! Jag ska gifta mig EXAKT samma dag utanför Ängelholm. Vart gifter du dig?
Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?