• Äldre 12 Oct 20:04
    101943 visningar
    323 svar
    323
    101943

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Bianca­2017
    Äldre 24 May 15:44

    Jag vill höra mer från alla!!

    Känner ingen vän som planerat bröllop, de flesta har gift sig borgerligt och skippat festligheterna.

    Har ni kikat klänningar? Någon som är sugen på att ha slöja?

    Hittat frisör och make-up artist?

    Har själv mailat några men får ju knappt svar.

    Tänker ni bo på hotell bröllopsnatten?

    Har ni florist som hjälper till med blomdekoration? Vi fick rådet att anlita sådan hjälp, men jag vet inte. Iofs vem tusan kommer dekorera dagen D? Jag kommer ju inte ha tid.

    Är så nyfiken på allas planering!

  • Äldre 27 May 11:24

    Hej
    Jag är ny i tråden men vi skall också ha bröllop juni 2017 och är planerings stadiet med budget , lokal..
    vi ha så mycket bra tips som möjligt..
    Någon här som gifter sig i Göteborg och har bra tips med fotograf , coverband, frisör...

  • Äldre 1 Jun 07:41

    Nu har vi äntligen bokat lokal efter mycket velande ÷) den 9:e september i en lada.. åhhh så fint! Tänkte köra rustik elegans =)

    Vad är era teman?

  • Äldre 1 Jun 07:50

    Ni som redan har bokat upp saker till bröllop, som coverband, frisör, mat, fotograf m.m
    Vilka har ni använt, ni kanske kan tipsa oss andra som inte har bokat något ännu :)

  • Okänd
    Äldre 1 Jun 08:30
    Meddelande borttaget
  • Äldre 1 Jun 12:14

    Tack Brudskor
    Dock så blir hon lite för dyr för oss , vi skall ha bröllopet i Göteborg och då blir det extra kostnader. Men hon verkar otroligt duktig, jättefina bilder

  • Äldre 1 Jun 14:43
    Delphin skrev 2016-06-01 07:50:51 följande:

    Ni som redan har bokat upp saker till bröllop, som coverband, frisör, mat, fotograf m.m

    Vilka har ni använt, ni kanske kan tipsa oss andra som inte har bokat något ännu :)


    Har du någon idé om vad för typ av bröllop du vill ha? Eller vad för sorts lokal?
  • Äldre 1 Jun 20:44

    Hej!!

    Vi planerar att gifta oss den 10 juli 2017 på Mallorca. Vi kommer att bjuda in vår närmaste familj och hoppas på att kan och vill följa med. Vi har tänkt att gästerna ska få bekosta resa + boende själva men att vi bjuder på bröllopsmiddagen...

  • Äldre 1 Jun 21:58
    mallorca2017 skrev 2016-06-01 20:44:00 följande:

    Hej!!

    Vi planerar att gifta oss den 10 juli 2017 på Mallorca. Vi kommer att bjuda in vår närmaste familj och hoppas på att kan och vill följa med. Vi har tänkt att gästerna ska få bekosta resa + boende själva men att vi bjuder på bröllopsmiddagen...


    Ska ni boka in er på hotell eller hyra en privat villa? Vi kollade först på destinationsbröllop så hittade en jättefin villa om du är intresserad?
  • Äldre 1 Jun 23:04

    Hej 

    Grattis alla! Och tack för alla bra idéer så här långt. Jag friade till min pojkvän i januari och midsommar 2017 gifter vi oss i Dalarna.


    Vi bor i Argentina, han är amerikan och jag Uppsalabo och vi hade eg bara tänkt ha en mindre cermoni/fest med de närmaste i varje land när vi kom dit men när våra utländska vänner och familj fick höra om det svenska midsommarfirandet ville plötsligt alla komma till "det svenska bröllopet" så nu ser det ut som om vi blir ca 50-60 pers, vi letar stugbyar/vandrarhem i Dalarna just nu. 


    Vår tanke är dock mer midsommarfirande än traditionellt bröllop. Laga maten ihop med gästerna, klä midsommarstång, göra kransar, äta sill osv. o så en liten cermoni av nåt slag. Eftersom folk kommer från 4 olika länder pratar en hel hög olika språk osv så en lång middag-tal etc funkar inte, och dessutom är det inte helt oss. Vi vill hellre laga mat, umgås och ha traditionell argentinsk grillfest än sitta ned med en 3-rätters, det innebär också att vi kommer att ha ett väldigt barnvänligt bröllop (är lite orolig för hur vit min bröllopsklänning kommer att vara i slutet av kvällen men det får det vara värt ;)


    Jag har funderat lite på själva cermonin men inte hittat så mycket inspiration på nätet. Ni som gifter er utomhus-borgeligt etc har ni några ideer? Vi kommer att gifta oss "på pappret" här i Argentina så den lagliga delen är redan tagit hand om + min pojkvän har varit gift förut så vi vill gärna ha något lite annorlunda. Tacksam för hjälp.

Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?