• Äldre 12 Oct 20:04
    101913 visningar
    323 svar
    323
    101913

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Äldre 12 May 19:36

    Det jag funderar över är hur tidigt kan vi skicka ut "save the date" kort? Vi gifter oss som sagt utomlands och gästerna kommer få bekosta resan själva och jag vill ge alla en sportslig chans att spara ihop pengar då några är studenter eller har småbarn.

    Fotograf har vi bokat, jag är överlycklig att hon vill hänga med oss utomlands Skrattande

  • Äldre 12 May 22:54

    Liii: vi tänkte skicka ut imbjudningskort efter sommaren, typ augusti-september för jag kommer vilja att gästerna osar i lagom tid så man vet hur många vi faktiskt blir.

    Det kan vara bra om ni kanske skickar ett år innan? Om inte lite tidigare ändå i och med att gästerna ska kunna hinna spara till resan och allt.

    Kul med utomlandsbröllop!!!

    Alla frågetecken är smileys så ni vet!

  • Äldre 12 May 22:57

    Vi bokade lokal förra sommaren hahah... Det visade sig att mannen som äger lokalen bara accepterar fem bröllop per år, så jag är glad att vi var ute i god tid!

    Blir en lada-vintage-industri-trä-lantligt bröllop, längtar ihjäl mig!

  • Äldre 14 May 10:10

    Vi gifter oss i augusti och kommer skicka ut "save the date" innan maj är slut. Sen kommer vi skicka inbjudningarna i december nån gång eftersom vi vill att de ska kunna boka boende så tidigt som möjligt.

  • Bianca­2017
    Äldre 19 May 09:56

    Hoppar in i tråden!

    Gifter oss i Katarina kyrka Stockholm den 8:e juli 2017.

    Vi har ca 70 på vår lista men tycker det är svårt då de allra flesta har en +1.

    Lokal, fotograf är bokad änsålänge!

    Ibland undrar jag vad vi gett oss in på, det är så sjukt mycket att planera!!

    När tänkte ni köpa er klänning? Och när tänkte ni skicka inbjudningar nästa år ca?

  • Äldre 19 May 20:49

    Oj, 70 pers +1 det blir många gäster!


    Vi försöker hålla oss till 80, blir nog 65-70 gäster så det är bra :)
    Fotograf vet jag vem vi vill ha men vi får se, var någon min fästman kände via en arbetskamrat som tar bra bilder men då känns det konstigt att inte bjuda arbetskamraten + frun tyckte han. Det blir nog den som jag tycker :)
    Vi pratade med kocken för några dagar sedan så vi kommer snart få en offert på hur mycket det kan kosta... Han sköter förrätt, grillbuffé och kaffe till tårta samt porslin.


    Det vi måste tänka på utöver honom - en bartender, två serveringspersonal samt tårta så är själva "mat-biten" över.


    Det är otroligt mycket att tänka på, jag är rädd för att kostnaden skenar iväg med kocken och att det då skulle kosta lika mycket att vara på ett ställe där det ingår catering och allt annat så jag bara behöver tänka på mig själv och tärnorna typ...samt ring.
    Jag vill ju verkligen vara i ladan i och med att jag har en bild i huvudet nu hur allt ska se ut och bli :)

  • Sommar 2017
    Äldre 20 May 06:47

    Vad roligt att se att det är lite aktivitet i tråden Glad Nu är det "bara" ca ett år för de flesta av oss i tråden att gifta oss. Antar att de flesta här planerar bröllop till sommaren. Min funderingen är just nu att fixa riktigt bra save the date kort. Vad tänker ni? Har ni några bra ideer? Jag vill ha något roligt men vet inte alls vad! Vi ska åka till kreta nu i sommar så kanske man kan ordna något kort där vid stranden eller dylikt

  • Äldre 21 May 11:01

    Jag har precis gjort klart våra "save the date" och ska posta dem i helgen. Vi kommer ha 75 gäster, så med oss blir det 77st + eventuellt några barn Glad

  • Bianca­2017
    Äldre 21 May 11:55

    Har aldrig tänkt att save the date-kort varit nödvändiga, men det är ju en god idé om man gifter sig i semestertider. Tror vi skickar ut det.

    Tänker att våra ska vara i stil med inbjudningskorten som kommer senare. Att det blir en röd tråd genom hela.

    Hur långt eller hur kort innan är regel att man skickar dom ungefär?

  • Äldre 24 May 07:16

    Jag skickade mina igår, och bröllopet är 17/7-2017
    För att dom inbjudna ska få chans att spara ihop pengar till resan. Har bjudit in 30 personer + 3 barn

Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?