• Äldre 12 Oct 20:04
    101974 visningar
    323 svar
    323
    101974

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Äldre 13 Oct 15:11
    #1
    +1

    Vad roligt att ni också ska gifta er 2017- vi med! 

    Jag är äntligen klar på högskolan och har jobbat ett år, min karl är äldre och har varit ute på marknaden i snart 10 år så nu känns det som en bra tid att gifta sig...men vi har inte kommit så långt som ni. :) 

    Vi har bestämt datum (22 april 2017) men har inte fastställt varken plats, budget(vi pratar fortfarande om det) eller tema.. Det vi känner är att det ska vara mysigt, intimt och vi ska vara omgivna av människor vi vill dela den här dagen med. Det vill säga familj och bästa vänner. 

    Om jag ska vara ärlig kan jag ibland få infall och känna "nu drar vi bara ner till rådhuset och gör det här" Såklart ska bröllopet vara en fin grej men jag längtar mer till äktenskapet. Att ha min man, att våra liv börjar flyta på i ett och att vi har varandra..istället för att vänta år på att få varandra- förstår du var jag menar? 

    Hur tänker ni kring vigsel, ska ni ha i kyrka? :) 

  • vickyy
    Äldre 14 Oct 03:29
    #2
    +1

    Vi ska också gifta oss 2017 och det blir i Maldiverna :) tidiga ute här med. Pluggar + jobbar o är klar med utbildningen i slutet på 2016 så de passar bättre då med bröllop :)

    Vi har inte nån budget lagd än och inte heller hittat perfect place osv

    Men vi kikar lite platser, bröllopsklänning, vigselringar.

    Jbohw: åh jag är likadan nästan. Känner mer längtan till själva äktenskapet. Men samtidigt så kan de vara mysigt att sitta och drömma lite om bröllopet och planera med sin fästman :) sen njuta lite längre av sin förlovningsring. Blir alldeles varm varje gång jag tittar på den o tänker snart är jag hans hustru ;) åh längtar.

    Båda har en stor släkt från 2 olika länder. Så hur vi än vände o vred så blir de lite trixigt o få dit ena släkten :/ sen ville vi ha något annat än kyrkbröllop. Så väljer att åka till vårt drömland Maldiverna o gifta oss där.

  • Äldre 14 Oct 08:46
    #3
    +1

    @Vickyy. Ja visst blir man glad av ringen? Jag har tidigare sagt att jag känner för att vara förlovad minst ett år innan själva bröllopet- dels för att njuta av att faktiskt vara förlovad och sen för att intre behöva stressa kring allt med bröllopet och låta vissa beslut och tankar ligga och gro lite så att man inte tar för mycket impulsiva beslut som kanske inte känns helt rätt i slutändan. 

    Jag tyckte ni gjorde en jättebra lösning med att dra till ett annat land och gifta er- och så Maldiverna...vilken lyx.. Men hur funkar det när man gifter sig i utlandet, måste ni gifta er i typ rådhuset när ni kommer hem (för att det ska vara giltigt i även Sverige) eller gäller er vigsel i utlandet även i Sverige då ni är skrivna och bor i Sverige? Jag är så dålig på sånt nämligen men vill så gärna veta! :) 

  • Äldre 15 Oct 14:29
    #4
    +1

    Vi ska gifta oss 2017 =) vi började fundera på antingen i Italien eller Europa eller här hemma.. lutat nog mer åt här hemma.. eller ja 1.5 timme bort.. har hittat världens finaste lokal som jag bara älskar. Men min sambo tycker det är lite för långt bort.

    Vi skulle stå för resan dit antigen hyra buss eller tåg. Men gästerna får stå för logi. Finns både vandrarhem och hotell. Är det rimligt?

  • vickyy
    Äldre 15 Oct 20:30
    #5
    jbohw skrev 2015-10-14 08:46:00 följande:

    @Vickyy. Ja visst blir man glad av ringen? Jag har tidigare sagt att jag känner för att vara förlovad minst ett år innan själva bröllopet- dels för att njuta av att faktiskt vara förlovad och sen för att intre behöva stressa kring allt med bröllopet och låta vissa beslut och tankar ligga och gro lite så att man inte tar för mycket impulsiva beslut som kanske inte känns helt rätt i slutändan. 

    Jag tyckte ni gjorde en jättebra lösning med att dra till ett annat land och gifta er- och så Maldiverna...vilken lyx.. Men hur funkar det när man gifter sig i utlandet, måste ni gifta er i typ rådhuset när ni kommer hem (för att det ska vara giltigt i även Sverige) eller gäller er vigsel i utlandet även i Sverige då ni är skrivna och bor i Sverige? Jag är så dålig på sånt nämligen men vill så gärna veta! :) 


    Ja det blir nog en del impulsiva och inte riktigt helt ogenomtänkta beslut o val :) tror jag själv skulle bli en liten bridezilla hehe med all stress.

    Yes rådhuset eller Arlanda kan ju vara lite kul sådär, men kanske inte lika fint. Vi funderar på den biten än hur vi ska göra :) men ni har inte kommit så långt till om ni ska ha kyrkbröllop eller annat fint ställe? :)
  • Äldre 24 Oct 21:17
    #6

    Hej!


    Jag och min sambo ska gifta oss 17/07-17. Skrattande


    Vi har endast bestämt datumet klart och så har vi en massa idéer men längre än så har vi inte hunnit.


    Kramar Sara & Joel

  • Äldre 24 Oct 21:23
    #7
    IsaS skrev 2015-10-15 14:29:31 följande:

    Vi ska gifta oss 2017 =) vi började fundera på antingen i Italien eller Europa eller här hemma.. lutat nog mer åt här hemma.. eller ja 1.5 timme bort.. har hittat världens finaste lokal som jag bara älskar. Men min sambo tycker det är lite för långt bort.

    Vi skulle stå för resan dit antigen hyra buss eller tåg. Men gästerna får stå för logi. Finns både vandrarhem och hotell. Är det rimligt?


    Jag och min sambo ska på bröllop nästa höst, en av mina bästa vänner ska gifta sig, och hon kommer ha bröllopet i familjestugan. Det är dock en timmes restid från stan (Skellefteå) in i vischan. De löste allt med att boka en buss som avgår från busstationen inne i centrum och som tar ut alla gäster till stugan. Helt ok tycker jag som gäst! :D
  • Äldre 25 Oct 07:34
    #8

    weddingtime: åh vad skönt och höra! Har dom ordnat en buss tillbaka till centrum också? Vi hade tänkt och ordna buss till hotellet sen på natten. Man kan sova över i en sovsal i lokalen med men eftersom det inte är egna rum så tror jag att folk hellre bokar hotellrum

    Grattis =) nu är det bara och vänta och vänta haha

  • Äldre 28 Oct 22:26
    #9
    IsaS skrev 2015-10-25 07:34:57 följande:

    weddingtime: åh vad skönt och höra! Har dom ordnat en buss tillbaka till centrum också? Vi hade tänkt och ordna buss till hotellet sen på natten. Man kan sova över i en sovsal i lokalen med men eftersom det inte är egna rum så tror jag att folk hellre bokar hotellrum

    Grattis =) nu är det bara och vänta och vänta haha


    Hej igen! De har ordnat att bussen avgår från centrum, busstationen, typ 1,5 h innan bröllopet (det tar 1 h ca att åka till deras stuga). Sen hämtar bussen oss alla kl 1 på natten. Om det är någon som vill åka hem tidigare så kan man alltid dela på taxikostnad eller så väntar man till kl 1. :) Jag tyckte det var ett supersmart sätt transportera folket på. ;)

  • Äldre 30 Oct 14:42
    #10

    Jag ska eventuellt gifta mig 2017. Vi har inte bestämt än. Det beror på hur bra killens firma går och om jag ska fortsätta plugga eller inte. Vi har varit förlovade i över 1 år nu och vi väljer att vänta för att kunna ha ett bröllop som är mer i våran stil..

Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?