• Äldre 14 Sep 20:55
    3087 visningar
    5 svar
    5
    3087

    Bröllopscermoni Thailand?

    Hejsan!


    Jag behöver hjälp.


     


    Vi vill ha en enkel bröllopscermoni i Thailand, men har inte riktigt bestämt vart i Thailand...


    (vi har varit på Lanta, Phiphi, Railey, Krabi, och på Koh Chang)


     


    Är det någon som har förslag på plats?


    Är det någon som vet av en bra kontakt som vi kan boka vår ceremoni genom?


     


    Tusen Tack för ALL hjälp {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Bröllopscermoni Thailand?
  • Äldre 15 Sep 13:31
    #1

    Lanta divers håller till på koh lanta- seriösa och trevliga.

    La moet i phuket= supergulliga!!

  • Äldre 15 Sep 22:23
    #2

    Antar att det är en cermoni på stranden ni är ute efter?

    Vad vill ni ska ingå?

  • Äldre 15 Dec 13:46
    #3

    Vi planerar också att gifta oss i Thailand, i hua hin då mina föräldrar har hus där.

    Bröllopet planeras till januari 2018. Jag funderar mycket på när man bör skicka ut inbjudningarna? Det är visserligen 2år kvar men så kostar biljetter plus boende en del, & detta har vi tyvärr inte råd att bjuda alla på.

    Hur skulle ni ha gjort?

    För vår del blir det en morgonvigsel/ceremoni (gifter oss borgligt hemma först för att slippa massa krångel med papper & ambassader osv), sen en stor brunch för alla gäster på ett finare hotell. Sen hem & vika/njuta av dagen med spa eller något liknande för mig och sambon. På kvällen sluter alla som vill upp & äter middag med oss på en finare restaurang. Dagarna runt bröllopet kommer vara fulla med roliga aktiviteter för de som vill hitta på saker.

    Ingen av mig & sambon är partymänniskor så detta passar oss som handen i handsken. :)

  • Äldre 26 Dec 14:55
    #4

    Vi ska också ha en ceremoni i Thailand, men har inte heller bestämt oss för var. 


    Svenska kyrkan i Phuket ska hålla ceremonin men vi får välja plats. 
    Tips? :)

  • Äldre 2 Feb 19:39
    #5

    Va kul att höra fler som planerar att gifta sig i Thailand. Vi har inte helt bestämt om det blir ett bröllop hemma eller i Thailand men följer gärna denna tråd för lite tips.

    Jag skulle helst vilja ha vigseln på Koh Chang om det blir Thailand men jag har inte sett någon som organiserar bröllop där än. Någon som har något tips?

    Vad har ni för budget för era bröllop och vad ingår i den?

Svar på tråden Bröllopscermoni Thailand?