• Äldre 7 Sep 10:10
    2868 visningar
    1 svar
    1
    2868

    Humoristisk text till bubblor sökes

    Hej allihopa!

    Dagen D börjar närma sig för mig och min blivande man (känns konstigt att benämna honom som det, ordet är så främmande i munnen!) och vi har från början bestämt oss att vi inte vill ha något ris kastat på oss, speciellt inte som vi inte vill städa upp detta själva. Vi valde då bubblor och vi har köpt en förpackning med bubblor till varje gäst som ska läggas i en liten organza påse och delas ut av best man och tärna vid ingången till kyrkan samtidigt som de delar ut programblad och vägbeskrivning till festlokalen. 

    Nu till mitt problem eller egentligen det jag kört fast på. På varje organza påse tänkte jag sätta en lapp där det står något fyndigt och lite humoristiskt men där det också framgår att vi inte vill ha ris utan att vi vill ha bubblorna på oss. Hela vår inställning till bröllopet är lättsamt och vi är båda humoristiska av oss så vill vi gärna ha någon kul text om bubblorna på lapparna och vi kan inte komma på vad vi ska skriva hur vi än gör! 

    Någon här inne som har något bra exempel, idé eller tips på vad jag kan skriva på lapparna? 

    Tack på förhand! :) 

  • Svar på tråden Humoristisk text till bubblor sökes
  • Äldre 7 Sep 11:33
    #1

    Hej käre gäst
    Vi äter inte ris när det är fest
    Fira oss med detta bubbel
    Så får vi med kyrkan inget trubbel
    -----------------------------------------------------


    Vill du lyckönska oss med ris
    Så gör det gärna på annat vis
    Det passar bättre att lägga på fat
    I dag bjuder vi inte några råttor på mat
    ----------------------------------------------------

    Double double, toil and trouble
    Fire burn, and caldron bubble
    Wish us well but not with rice
    That would only feed the mice

    Så, tre varianter, något som kanske får igång er fantasi även om du inte gillar någon av dessa :) 

Svar på tråden Humoristisk text till bubblor sökes