• Äldre 5 Sep 11:50
    35935 visningar
    29 svar
    29
    35935

    September 2016

    Nu är det bokat! 3 sept 2016 :)

    Lokalen där vi ska ha festen fick styra datumet då den är väldigt populär och fullbokad augusti ut nästa år :) så då fick det bli september.

    Kyrka bokad

    Festlokal bokad

    Gästlista är skriven

    Toastmaster frågad och tackat ja

    Färgtema bestämt

    Tårtmakare bestämd

    Save the day kort under produktion

    Fler som ska gifta sig om ca 365 dagar? Och vill följas åt här?

  • Svar på tråden September 2016
  • Äldre 5 Mar 09:19
    #11

    Hur går det för er?

    Vi har lite mera att lägga till i check listan

    * Inbjudningarna skickade
    * Vigselring beställd
    * Tårta beställd
    * Klänning beställd (hoppas den sitter bra. Gjorde en chansning)
    * Gjort provdukning hemma så nu ska jag bara fylla om med resterande på dekorationer.

    Har en sån fördel att vi har frisör och florist i våran närmaste släkt och en ingift fotograf. Frisör och floristen ställer upp. Fotografen har vi inte kollat med men annars har vi en vän som är det också.

    Så spännande!

  • Äldre 6 Mar 14:16
    #12

    Vi ska posta inbjudningarna imorgon :) vill inte ha dom i en brevlåda över helgen ;)
    Klänning köpt och hängd i säkert förvar.
    Ringar köpta.
    Präst bokad.
    Första tårtprovsmakning genomförd, föll oss inte i smaken så vi måste klura vidare på den biten.
    Hindersprövninsblanketter beställda, men vi skickar inte in dom förrän i maj :)

  • Äldre 7 Mar 12:41
    #13

    Vi gifter oss 17sep! 

    Lokal bokat, provsmaka meny i april.
    Tårta klart
    Save the date kort utskickat
    Möte med vigselförrättare klart
    Tärnor och marshalkar klart
    Toastmadame klart
    Fotograf klart
    Hår och smink klart
    Band klart

    Det som är kvar är kläder och skor till oss båda. Dekorationer, inbjudningskort, bordsplacering osv osv. Har provat en del klänningar och har två provningar nästa helg.

    Vi gifter oss borgerligt i en trädgård och skulle gärna vilja ha tips på dekoration för att göra detta så fint som möjligt, någon som har tips på vart man köper/hyr detta?

  • Äldre 10 Mar 05:49
    #14

    Klänningen var så otroligt fin... kunde inte bli bättre så tyckte även min karl.
    Hämtar ringen idag. Lite tidigt men fick kanonpris på den så jag ville inte vänta och riskera att inte hitta någon som jag vill ha.
    Hur gör ni alla med mat?
    Vi kommer köra buffe för det passar bäst med vårat tema. Kommer vara på en loge med massa spets, juteväv, lampor i massor mm. Kändes som att servering blev för glammigt. Nån som har nå bra tips på buffe mat?

  • Äldre 14 Mar 21:07
    #15

    Vad roligt att det är fler som ska gifta sig den 3e september, det gör även jag och min blivande :)

    Änsålänge så har vi:

    Brudklänning köpt (otroligt svårt att hitta=jag är tydligen lite kräsen hehe)

    Inbjudningar skickade

    toastmaster och madame klart

    kyrka bokad

    lokal och boende bokat

    Preliminär meny spikad

    tärnor och bestmans

    Det vi har kvar är att hitta ett band/dj vi gillar, enas om dekorationer...., tärn och bestäms kläder,

  • Äldre 14 Mar 21:10
    #16

    Oj råkade skicka för tidigt.....har även hår fixat och blommor är ännu inte bestämda.

    Vi kommer ha bordsservering då det känns som att det passar bäst :)

    Men vi är lite oense om dekorationer, min blivande vill ha myrket färg och jag vill ha enhetligt med några få olika färger. Har ni tips på hur vi kan komma till en gemensam tanke? :)

  • Äldre 15 Mar 20:31
    #17

    vad som är HELT klart
    -kläder till oss
    -skor till oss
    -ringar (och övriga smycken)
    -kyrka
    -präst
    -fotograf
    -lokal
    -catering
    -meny
    -inbjudningar (inte skickade)

    vad som spikas på
    -kläder till näbbar (förslag på bra sidor till bra pris med "bröllopiga" utan att vara "brudiga" klänningar till flickor på 6-7år?!)
    -musik, både i kyrkan och till middagen
    -transport för vår del

  • Äldre 17 Mar 18:07
    #18

    vi köpte våra klänningar till tjejerna våra på aliexpress.com . Dom var så fina och till bra pris. Dock viktigt att kolla omdöme om kläderna innan man beställ och gå efter mått och inte storlek. Kina kläder brukar vara 2-3 storlekar mindre

  • Äldre 29 Mar 22:15
    #19

    Yay! Jag gifter mig också den 3 september 2016, men efter att ha läst igenom tråden känner jag att vi ligger lite efter :) Min fästman friade ett par dagar innan nyår, och vi spikade datumet i februari. Vi har, so far, ordnat med det viktigaste (rent praktiskt), men har många beslut kvar.

    Hur tänker ni kring hår och make ? Jag litar inte på att någon annan kan göra mig till en bättre version av mig själv, om man säger så.

    Hur gör ni med underhållningen? Har ni någon i kyrka, under mingel och till festen, eller roddar ni med något själva?

    Hur gör ni med dekorationer? Jag vill ha blommor, men älskar när det är enkelt. Typ en liten vas med en ros/pion och eukalyptus/liknande. Vad ska ni ha?

    Och hur tänker ni med ljus? Blir det too much med massa ljus till middagen i september, eller blir det höstmysigt?

    Woop woop, det här ska bli så fantastiskt härligt!

  • Äldre 30 Mar 19:39
    #20

    Min svägerska är frisör så hon ordnar min frisyr. Smink kommer jag leja nån att göra och en annan svägerska är florist.. Det blir enkel brudslöja i vaser på bordena med något annat vitt i.. Massor av kandelabrar och spets och juteväv på bordena.

    I kyrkan har vi en som sjunger och spelar gitarr till två låtar och på festen har vi anlitad ett band som spelar.

    som jag längtar!

  • Äldre 31 Mar 20:20
    #21

    Min blivande vill inte att jag ser "för tillgjord" ut på dagen, utan vill ha mig så naturlig som möjligt. Är inte heller en sådan som brukar sminka mig mer än lite mascara till vardags. Min svägerska ska sminka.

    Håret blir enkelt men fint. Min bästa vän ska få börja öva på en frisyr med endast ett typ hårband med pärlor som man snurrar upp håret på.

    Vi har tänkt ta in mycket natur i dukningen. Som ljuskälla ska vi nog ta runda vedträn och kapa på längden. Sedan sätta värmeljus där i. Och ha små glaskupor lite här och var på borden med någon blomma som även finns i brudbuketten

  • Äldre 18 Apr 22:12
    #22

    Min svägerska är frisör så hon fixar min frisyr sen mitt smink har jag inte bestämt mig om än. Känner lite som du att ingen kan få till det så jag vill förutom jag själv så funderar på att göra det själv.

    Brudbukett ordnar min mamma med då jag är totalt ointresserad av blommor och enbart väldre de färger jag vill ha resten ordar hon.

    Vi har en vän till familjen som ska sjunga om min pappa ska spela i kyrkan. Till festen sp kikar vi runt lite på dj s men det är svårt att hitta någon man gillar.

    Dekorationer så tänker jag mig också det enkelt men stilrent och vackert. Vi har även tänkt ha ljus för tycker det medför en mysig känsla. Ska ha gamla flaskor i grönt glas som vaser och guldfärgade karaffer som ljusstakar. Min mtb ville ha färger och detta var en bra kompromiss då jag vill ha det stilrent :)

    Nu har jag äntligen hittat min ring efter mycket letande! Tiden går så himla fort!

  • Äldre 20 Apr 07:25
    #23

    hur gör ni alla med maten? Kör ni sittning eller buffe? Lejer bort arbetet eller gör ni mkt själva?

    Vi kommer köra med kall buffe  så har ni nå bra tips kom gärna med förslag på mat.

  • Äldre 25 Apr 20:51
    #24

    Vi kommer ha välkomstdrink och snittar (förhoppningsvis utomhus) när gästerna anländer till festlokalen. Sedan kommer vi ha buffé, typisk mat som är härifrån trakten och länet.
    Vårat värdpar ställer upp och håller koll på så det fylls på och plockar undan då dom gjort det förut på andra bröllop.
    Sedan har vi tårta som efterrätt till kaffet.
    Och klassisk korv med bröd till vickning mitt i natten :)

  • Äldre 3 Jun 06:15
    #25

    hur glad kan man bli.

    Har funderat en del på blommor och dylikt både till oss, barnen och festen.
    Min svägerska(florist) hörde av sig om tips och funderingar och hör och häpna, hon ger oss blommorna och arbetet i bröllopspresent! alltså sååå glad jag blev.

    Har bestämt frisyren men har inte provat den än. Men det är ju min andra svägerska så henne litar jag på. Blir spännande att testa.

    Sminkningen går dock lite sämre. Hittar ingen som har tid än av dom jag velat gå till.Inte en superstor stad heller så finns ju inte allt för många att välja mellan.

    Smycken utöver ringen har jag inte.. Nån som har tips på någon bra sida??

    Frågar igen om maten. Hur ni alla tänkt och vad ni ska ha för mat?Vi kör kallbuffe och har ni tips där mottages det gärna.

  • blivan­defru
    Äldre 5 Jun 10:17
    #26

    Åh, vad kul!! Vi gifter oss samma dag!! :)

  • blivan­defru
    Äldre 5 Jun 10:17
    #27
    Ring på fingret skrev 2015-09-05 11:50:53 följande:

    Nu är det bokat! 3 sept 2016 :)

    Lokalen där vi ska ha festen fick styra datumet då den är väldigt populär och fullbokad augusti ut nästa år :) så då fick det bli september.

    Kyrka bokad

    Festlokal bokad

    Gästlista är skriven

    Toastmaster frågad och tackat ja

    Färgtema bestämt

    Tårtmakare bestämd

    Save the day kort under produktion

    Fler som ska gifta sig om ca 365 dagar? Och vill följas åt här?


    Åh, vad kul! Vi gifter oss samma dag! :) 
  • Äldre 5 Jun 18:40
    #28

    vi ska också gifta oss då :D

  • Äldre 6 Jun 16:32
    #29

    3 september verkar poppis.vi gifter oss då också. Nu är det även klart med fotografen. Toppen men florist frisör och fotograf i släkten våran :)

Svar på tråden September 2016