• Äldre 18 Aug 22:04
    8813 visningar
    9 svar
    9
    8813

    Tycker ni att 6 st brudtärnor är för mycket? 65 gästers bröllop

    Ja ni ser frågan ovan Kan inte välja mellan mina fem lika nära vänner och jag vill ha med min syster.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni att 6 st brudtärnor är för mycket? 65 gästers bröllop
  • madmox­xi1177
    Äldre 18 Aug 22:26
    #1

    asså, nej. om det gör dig lycklig att ha 6 st så är det väll de viktigaste. jag kommer inte ha någon alls. men det är för att jag har så många som hade tagit illa upp om de inte fick vara det så jag väljer att inte välja någon :)

  • Äldre 19 Aug 09:13
    #2

    okej om det var i usa med 200 gäster. eller om din man hade massa marsalkar/bestmen så eventuellt.

    överlag är min personliga åsikt 2 max. blir så överdrivet annars. hade jag varit du hade jag bara tagit din syster?

  • Aniara­4
    Äldre 19 Aug 09:20
    #3

    Det viktigaste är ju att man gör det som känns bäst och symboliskt viktigast, men ja, det kommer att se lite mycket ut. Om du verkligen inte kan göra skillnad mellan dina vänner så kan ni ju antingen ha alla som du har tänkt och skita i hur det ser ut eftersom det är så här ni vill ha det, ge din syster en annan viktig roll och bara ha vännerna, eller ha bara din syster som tärna och låta vännerna spela en viktig roll på något annat sätt. De skulle ju kunna läsa texter, någon kanske kan sjunga osv. Eller så hittar ni på någon annan symbol för hur viktiga de är för dig.

  • Plätti­s
    Äldre 19 Aug 13:34
    #4

    Jag hade inga tärnor, och det gick bra ändå. Alla mina närmaste tjejer och mina systrar hade olika uppdrag och följde med på klänningsprovning, till floristen och såna saker, så de var delaktiga i alla fall. Det var jättebra att ha massor av tjejer att bolla tankar och idéer med, och ingen blev utanför. 

    Min man hade inga marskalkar heller, och ingen utsedd bestman. Ringarna hade han i byxfickan, min bukett höll vigselförrättaren. Och möhippa och svensexa ordnade kompisgänget


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 19 Aug 14:03
    #5

    Nja för många är det väl inte, du kan ha tjugo om du vill Glad Men frågan är om du behöver det? Själv ska jag ha två stycken, min syster och bästa vän. Jag hade klarat mig med bara min syster men ska någon fixa en möhippa så vet jag att min vän gör ett bättre jobb plus att syrran inte direkt är något stöd vid klänningsprovningen. Däremot är hon toppen på många andra plan, men jag valde två helt enkelt för att de kompletterar varandra Glad

  • Äldre 19 Aug 17:01
    #6

    Du kan ha hur många eller hur få du vill. 


    Den enda som kan bestämma om det är för mycket är du själv :) 

  • Äldre 19 Aug 19:04
    #7

    Ja, det ser nog lite lustigt ut. Men kan du absolut inte välja så kör på det du tycker känns bäst, bara syrran eller alla sex.

  • Äldre 19 Aug 23:28
    #8
    +1

    Ett tips från en person som gift sig två gånger. Gör som du vill! Skit i vad alla andra säger (för jag lovar dig att alla brudar fått ta emot massa tips och hur det ska vara).

    Vill du ha 6 brudtärnor? Eller vill du ha 1?
    Fundera lite och sen väljer du som du vill ha det. :)

  • Äldre 21 Aug 15:43
    #9

    Kommer nog se lite konstigt ut med så många när det är den mängden gäster, men om det gör dig glad så kör. Jag vet själv hur svårt det kan vara. har personligen 3 systrar som faller inom ramen för att anse sig gamla nog att få vara tärnor och 3 nära vännner som jag gärna skulle velat ha med. Så jag körde på principen "Vem har funnits med längst" Glad Och ingen verkar vara arg för det. Dem är bara glada att dem får vara med alls. Sen så är det väldigt trevlig att de flesta ställer upp med andra saker för att hjälpa till.

    Min ena syster avböjde till och med efter ett tag. Hon insåg att hon kanske inte skulle kunna hjälpa till eller ins befinna sig i rätt stad när det gällde. Så kan det gå Flört

Svar på tråden Tycker ni att 6 st brudtärnor är för mycket? 65 gästers bröllop