• Äldre 12 Aug 13:03
    3228 visningar
    7 svar
    7
    3228

    Let the girls free?

    Hallå!

    Är snart bara en månad kvar och har börjat fundera över underkläderna. Köpte igår ett fint litet set som jag tänker byta om till senare under kvällen. Men under klänningen så funderar jag på att köra en shapingnederdel och låta brösten vara fria. Någon som har erfarenhet av det? Har b-kupa så de borde sitta där de ska om, är en klänning med snörning.

    Har någon förövrigt testat free-bra? Erfarenheter kring den?

    Sedan har jag en fråga om shapingnederdelen. Den har liksom ben och går upp till under bysten. Klänningen som jag ska ha har ju snörning och lär ju sitta åt liksom. Så hur går man på toa?

  • Svar på tråden Let the girls free?
  • Äldre 12 Aug 13:09
    #1

    Jag körde helt utan bh, klänningen var så pass fodrad att de satt där det skulle ändå och då har jag ändå c-dkupa. :) Det var dessutom varmt ute så med någon slags freebra (de är väl oftast i plast) så hade det blivit obekvämt.

  • Äldre 12 Aug 16:49
    #2

    Jag har testat free-bra och tycker att de funkar bra fram tills du börjat svettas då faller de av - men har har dd-kupa och lite tyngre bröst så de funkar inte istället för bh för mig för de lyfter inte upp brösten utan håller bara ihop dem så en får snygg klyfta.

    Gällande shape-wear har jag tänkt på samma sak. Är det snörning i kläningen så borde det vara en korsett inbygd i klänningen och då behövs nog inte shape-wear, eller? jag behöver shape-wear eller liknande för jag har problemet att jag får skavsår mellan låren när det blir varmt och behöver någt för att minska friktionen och vill inte gärna komma i cykelbyxor eller avklippta leggins.

    det bästa är väl att testa båda varianterna i klänningen och själv avgöra.

  • crs
    Äldre 12 Aug 16:58
    #3

    Jag använde en free-bra, tyckte det var toppen! Har A/B-kupa (b/c i storleken på free-bran) och den satt toppen hela dagen! Trodde inte det skulle vara så bekvämt, men det var lätt mycket bekvämare än vanlig bh! Som att vara utan, fast med lite extra skydd och stöd, typ. Hade jag haft en klänning med mer stadga hade jag nog varit utan helt, men det funkade inte med min klänning. 

    Jag var lite orolig att free-bran skulle lossna eller så, mtp att det var 25e juli och varmt, men den satt precis som den skulle hela dagen. Kände inte att den andades sämre än en vanlig bh eller så heller...

    Jag hade också en shapinggrej från Spanx, som gick från under brösten och en bit ner på låren. Jag hade en knälång klänning som jag bara drog upp när jag var på toa (och drog ner shapinggrejen som trosor då), men hade jag inte kunnat de så var den liksom omlott i grenen så man kunde öppna den där och kissa utan att ta av den. Har du inte köpt än så tipsar jag om en sån! Den kostade nästan 1000 kr på Twilfit, men den var jävligt bra (testade ett gäng olika) och lätt värt det. Lär ju använda den massa gånger igen liksom!

  • Äldre 12 Aug 17:24
    #4

    Jag har lite kagge och är väl inte sådär vackert smal som jag en gång varit. Minklänning har korsett och jag kommer inte behöva shapewear för korsetten formar så pass bra ändå. Det är ju annars helt omöjligt att gå på toa. Men om du nuverkligen vill ha shapewear kanske du kan testa spndär midjeformare bara?

    Jag drar en ganska fast G/H kupa, lite häng men allt som allt fast för den storleken och funkar utmärkt utan bh. Korsettklänning is the shit helt enkelt.

    Plus att det blir svettigt som satan om du ska ha både bh och shapewear. Be free:)

  • Aniara­4
    Äldre 12 Aug 21:52
    #5

    Många klänningar har ju korsettliv som sitter så bra att man inte behöver någon bh under. Jag hade gott kunnat vara utan, men hade bh ändå för säkerhets skull.

    Jag hade också en sån där shapewear-grej som gick upp till under bysten, jag hade hoppats kunna lirka ner den under klänningen men det var helt omöjligt under snörningen. Så min bästa vän fick helt enkelt följa med mig på toa och hjälpa mig ta av hela klänningen varje gång! Man kan väl säga att snörningen inte var riktigt lika exakt i slutet av kvällen. Skrattande Adrenalinpåslaget gjorde att jag glömde bort att bli kissnödig en stor del av dagen, så det var ju bra... kanske. Men det finns även såna med en öppning i grenen, jag köpte hem en sån och testade men fastnade till slut för den andra ändå. Vet inte hur lätt det är att hålla upp en stor klänning, hålla isär flärparna i underkläderna och undvika att kissa på fingrarna eller klänningen, men... man får väl öva!

  • Plätti­s
    Äldre 13 Aug 13:01
    #6

    Jag hade snörning med korsettliv och ett par strumpbyxor med shape-funktion. Innan bröllopet var jag helt inställd på att dra med mig en assistent på toaletten under kvällen, men korsetten slutade precis i midjan och jag lyckades lirka ner strumpbyxorna under den! Och upp igen efteråt Skrattande 

    Min klänning var hellång och jag hade dessutom underkjol, men det gick förvånansvärt bra att klara allt själv. Fast hade korsetten bara varit några centimeter längre hade jag behövt en assistent.

    Bäst är väl egentligen att prova någon gång när du har på dig klänningen, annars är det svårt att veta i förväg. Eller chansa, ha någon som väntar utanför och som du kan släppa in om du inte får av den. Det var fantastiskt att kunna gå på toaletten ensam, även om det var pilligt att hålla ordning på klänningen, underkjolen och strumpbyxorna Glad 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 15 Aug 14:29
    #7

    Tack för alla svar!

    Lutar nog mot en midjeformare och bh-löst!

Svar på tråden Let the girls free?