• Äldre 3 Aug 21:53
    6372 visningar
    6 svar
    6
    6372

    Bröllop - Jönköping

    Hej alla!

    Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län :) 

    Jag tänkte att vi kunde utbyta tips och tankar om lokaler, tårtmakare, och dylikt. 

    Vi letar exempelvis lokal, är det någon som har tips på någon fin och stor lokal i eller runt Jönköping? 

    Vad tänker ni? Vad har ni bokat? 
  • Svar på tråden Bröllop - Jönköping
  • Äldre 4 Aug 12:59
    #1

    Vi gifter oss i februari 2016! Bara 6 månader kvar nu!! :) Vi har bokat Gyllene Uttern så där kommer middagen och festen att hållas. Jag och tärnorna kommer bo där natten innan och så har vi bokat sviten till natten efter. Vigseln hålls i Gränna kyrka. Vi har fått väldigt bra bemötande från både Gyllene Uttern och kyrkan!

    Mannen som ansvarar för bröllop på Gyllene Uttern (minns inte namnet just nu men kanske Gaza) har jag haft ett möte med i våras och nu har vi lite sommaruppehåll innan vi sätter igång med planeringen ordentligt nu i höst.

    Vi har fått paketpris på mat, dryck, tårta och blommor både dekorationer i lokalen och buketter, väldigt smidigt att ha allt från samma ställe!

  • Äldre 12 Aug 08:36
    #2

    Hej ! vi gifter oss i Maj 2016. vigseln är i Bankeryds kyrka och festen kommer att vara i Gustav Adolfs bygdegård. en stor lokal rymmer 120 pers. dock får vi ju fixa hela lokalen själva men de tycker vi bara ska bli roligt! maten har vi inte bestämt mer än att det ska vara buffé. har ni några tips på bra ställen?? Tårtan kommer en kompis som är konditor göra. Det jag inte hittat ännu är fotograf, kollat på internet men fastnar inte direkt för någon eller så tar dem sjuka priser och lite rimligt får de vara! har ni några tips eller vet någon som är duktig bröllopsfotograf? :) 

  • Äldre 12 Aug 09:45
    #3

    Vi håller till i Norra Sandsjö bygdegård, ja jag vet det ligger utanför Jönköping men kanske är det billigare att åka en bit? Stor lokal och billigt att hyra: Torsdag- söndag med grovstädning i priset 4000. Brudklänning hittade jag i Hult hos en tjej som heter Lisa, hon köper in lagret från affärer där klänningen inte blev såld och säljer för halva priset. Jag fick en fin La Sposa för 4300 kr där nypriset låg på 10 000. Sen finns det ju bara en klänning av varje men har man lite tur så...

    Peter Jungmark och hans fru Nina Åkerblom ska få äran att sjunga, de bor i Jönköping om jag inte fattade fel. Helt ok arvode 2500kr. Å make up kommer makeupbystenfelt.se att göra hemma hos oss vilket jag tycker är skönt, hon finns hela förmiddagen fram till lunch så om någon annan vill få hjälp kan man droppa in efter min make är klar. 

    Lycka till alla!

  • My fairyt­ale photog­raphy
    Äldre 14 Aug 20:42
    #4
    Lwangstrom skrev 2015-08-12 08:36:45 följande:

    Hej ! vi gifter oss i Maj 2016. vigseln är i Bankeryds kyrka och festen kommer att vara i Gustav Adolfs bygdegård. en stor lokal rymmer 120 pers. dock får vi ju fixa hela lokalen själva men de tycker vi bara ska bli roligt! maten har vi inte bestämt mer än att det ska vara buffé. har ni några tips på bra ställen?? Tårtan kommer en kompis som är konditor göra. Det jag inte hittat ännu är fotograf, kollat på internet men fastnar inte direkt för någon eller så tar dem sjuka priser och lite rimligt får de vara! har ni några tips eller vet någon som är duktig bröllopsfotograf? :) 


    Jag jobbar som bröllopsfotograf där jag utgår från Halmstad & Jönköping.
    Kolla in min hemsida www.myfairytale.se och hör av dig om du gillar min stil av bilder så jag kan skicka dig min prislista och se om det är något som skulle kunna passa er budget. 
  • Äldre 6 Nov 18:58
    #5

    Hej. Vi gifter oss 20 maj järstorpkyrka 17. Har bokat elite hotell sviten både dagen innan och efter. Vi har bokat hovslätts hembygdsgård hela helgen. Skulle dock behöva tips på sångare till kyrkan och någon rolig bil att åka i. Tips någon ? Kram

  • Äldre 8 Nov 09:37
    #6

    Hej!
    Vi gifter oss i Gränna i juli och får mycket hjälp av lokalen/hotellet där vi har festen. Guld värt för oss som inte bor i området!

    Dock skulle vi behöva tips på dels DJ (fortfarande i valet och kvalet om vi ska ha detta) och även frisör. Sminkös tar jag med mig från Stockholm (en nära vän), så skulle behöva en frisör som antingen kan ta sig till oss i Gränna eller finnas i Gränna, Jönköping eller Huskvarna. Någon som har ett bra tips?

    I övrigt ordnar vi med sång från vänner som ändå ska närvara på bröllop och tar in fotograf från Halmstad. Helt klart ett tips att inte snöa in rent geografiskt på fotografen! Helena som vi kommer använda oss av tyckte bara att det var roligt att få komma till en ny plats för att fotografera. :) 

Svar på tråden Bröllop - Jönköping