• Äldre 19 Jul 21:16
    4577 visningar
    6 svar
    6
    4577

    Hur samla in och dela foton från festen?

    Skulle vilja ha tips på hur vi på bästa sätt kan samla in foton från festen och även dela dessa gästerna emellan? Det får inte vara för krångligt och helst på svenska. Vore också bra om kvalitén blir så bra att det går att framkalla fotona, dock inget superkrav. Har sett lite olika idéer kring detta men tänkte att jag slänger ur mig frågan i alla fall. Hur har ni andra gjort?

  • Svar på tråden Hur samla in och dela foton från festen?
  • baller­ina
    Äldre 19 Jul 21:50
    #1

    Vi har en hashtag på instagram, som alla andra! ;) Annars kan man be alla skicka in på en dropbox som man delar med alla gäster. 

  • Äldre 19 Jul 22:05
    #2

    Finns massor av olika alternativ.

    Om det är vanliga papperskopior och inte några förstoringar så behöver ni nog inte tänka jättemycket på kvalitén.

    Kolla länkarna nedan...

    pcforalla.idg.se/2.1054/1.469562/sa-delar-du-med-dig-av-dina-digitala-bilder

    bergander.wordpress.com/2010/10/26/anvand-dropbox-och-gor-det-nu/

  • Äldre 19 Jul 22:58
    #3
    +1

    Jag tänkte be gästerna mejla bilder till oss tex via wetransfer.com sen lägger jag upp dem på vår bröllopshemsida.

  • Äldre 21 Jul 11:20
    #4

    Tack för tips! Finns det månne fler smarta lösningar? :)

  • Äldre 21 Jul 15:53
    #5

    vi kommer att använda oss av wedpics - en app som vi ber alla ladda ned och där de sedan kan dela sina bilder med oss. vi har skapat ett event där som alla får inloggningen till.
    Vi kommer även att ha en fototävling där den som tar bästa bilden har  chansen att få sin bild på tackkortet. och småpriser för bästa dansbild
    bästa pussbild osv.

  • madmox­xi1177
    Äldre 21 Jul 20:12
    #6
    tesselessan skrev 2015-07-21 15:53:48 följande:

    vi kommer att använda oss av wedpics - en app som vi ber alla ladda ned och där de sedan kan dela sina bilder med oss. vi har skapat ett event där som alla får inloggningen till.
    Vi kommer även att ha en fototävling där den som tar bästa bilden har  chansen att få sin bild på tackkortet. och småpriser för bästa dansbild
    bästa pussbild osv.


    vi tänkte göra så också. alla har ju en mobil saå alla kommer kunna ta bilder och det kommer i olika vinklar :) kul ju!
Svar på tråden Hur samla in och dela foton från festen?