• Äldre 29 Jun 14:23
    14820 visningar
    26 svar
    26
    14820

    Skånebröllop 2016

    Anar att fler än jag och min sambo planerar bröllop i Skåne 2016?
    Vi planerar att gifta oss i maj/juni och har börjat leta lokal för att ha festen - svårt!

    Hur långt har ni kommit i planeringen och hur officiella är ni med att ni planerar bröllop? Hur ser er budget ut?

    Tipsa gärna om billiga men bra lokaler, gärna en lada i närheten av Lund dit man får ta med sig egen mat och dryck. Vi har letat igenom lokal-trådarna och ska åka och kika på ett par ställen...

  • Svar på tråden Skånebröllop 2016
  • Äldre 29 Jun 16:59
    #1

    Margullgården i Flädie är fin :)

  • Äldre 29 Jun 19:54
    #2

    Tack Fru Vinter, jag har skickat mejl men inte fått svar. Det ser verkligen fint ut! Vi kommer dock vara kring 70 personer tror jag, det kanske blir lite trångt...

  • Äldre 29 Jun 19:59
    #3

    Nej det tror jag absolut inte att det blir :) Har varit på bröllop där med 80 gäster och upplevde det inte trångt. Men ni får boka en rundtur så ni får en egen uppfattning! Det är en väldigt fin lokal och brudparet var mycket nöjda med allt vad jag har hört :)

  • madmox­xi1177
    Äldre 29 Jun 21:57
    #4

    Har du pengar över så är Agneshill OTROLIGT FINT men dyrt....

  • Äldre 29 Jun 22:20
    #5

    Hej...

    Ska också gifta mig nästa år...dock inte förrän i augusti. I Helsingborg..

    Har redan bokat kyrka och lokal. Gjort ett sade the date.. Hemsida med info men inte skickat ut något än.

    Har en budget på 60.000+-

  • madmox­xi1177
    Äldre 30 Jun 12:02
    #6
    FruPernilla skrev 2015-06-29 22:20:52 följande:

    Hej...

    Ska också gifta mig nästa år...dock inte förrän i augusti. I Helsingborg..

    Har redan bokat kyrka och lokal. Gjort ett sade the date.. Hemsida med info men inte skickat ut något än.

    Har en budget på 60.000+-


    wow vilken framförhållning, jag ska gifta mig i september :) har typ designat korten och funderat på maten :p
  • Äldre 30 Jun 22:18
    #7

    Haha jag skulle nog inte säga framförhållning utan brist på tålamod. :) mannen och jag är likadana. Har svårt för att väääänta. Men nu "ligger allt på is ett tag". :) kollar dock lite efter klänningar mm lite sporadiskt. Tänkte försöka sprida ut inköp och liknande under året

  • Äldre 1 Jul 18:22
    #8

    Agneshill verkar fint, men en sådan budget har vi inte... Ju mer jag läser tänker jag att jag på något vis vill skala av och ner. Det viktigaste måste ju vara att vi säger ja till varandra och sen har trevligt med familj och vänner. Inte att det är det finaste stället, den bästa maten eller exakt rätt blommor!

    FruPernilla, hur många har ni tänkt bjuda med den budgeten?

  • Äldre 1 Jul 20:38
    #9

    Bara närmsta släkt och vänner och deras barn. Ca 45-50 personer.

    Har även ingen resa inräknad i budgeten då vi kommer åka iväg under julen istället.

    Och ring vill jag nog inte ens ha en till. Jag gillar min förlovningsring. Men man vet ju aldrig.

    Har räknat ut på följande sen kan det ju bära eller brista.

    10.000 kläder för mig mannen och barnen ( 3 barn kommer handla "finkläder" på hm.

    25.000 för mat och dricka allt inkluderat där

    5000 dekoration

    2500 hår Make up

    Inbjudningarna är ju färdiga och hemsidan 260kr

    Erch nu har jag tappat budgeten i huvudet totalt så där började den i allafall. Vi har kommit ganska bra undan med lokalen Linnéaträdgården kuvertavgift ca 450 (beroende på buffé eller 3-rätters och då ingår hyra, personal, porslin, ja rubbet

  • madmox­xi1177
    Äldre 1 Jul 21:32
    #10
    FruPernilla skrev 2015-07-01 20:38:21 följande:

    Bara närmsta släkt och vänner och deras barn. Ca 45-50 personer.

    Har även ingen resa inräknad i budgeten då vi kommer åka iväg under julen istället.

    Och ring vill jag nog inte ens ha en till. Jag gillar min förlovningsring. Men man vet ju aldrig.

    Har räknat ut på följande sen kan det ju bära eller brista.

    10.000 kläder för mig mannen och barnen ( 3 barn kommer handla "finkläder" på hm.

    25.000 för mat och dricka allt inkluderat där

    5000 dekoration

    2500 hår Make up

    Inbjudningarna är ju färdiga och hemsidan 260kr

    Erch nu har jag tappat budgeten i huvudet totalt så där började den i allafall. Vi har kommit ganska bra undan med lokalen Linnéaträdgården kuvertavgift ca 450 (beroende på buffé eller 3-rätters och då ingår hyra, personal, porslin, ja rubbet


    25.000kr för mat, HUR?! vem/vart anlitar ni?
Svar på tråden Skånebröllop 2016