• Äldre 24 Jun 00:09
    1996 visningar
    2 svar
    2
    1996

    hjälp!

    Hej, jag och min man är 2 studenter som inte har världens bästa ekonomi men som jättegärna vill ha en liten bröllopsfest (ca30-40 pers). Därför tänkte jag fråga er om ni har tips på restauranger i uppsala som man kan beställa mat från (helst varmrätter) till festen för ett pris som sammanlagt kan bli till 2-3000kr?

  • Svar på tråden hjälp!
  • Äldre 24 Jun 00:32
    #1

    Det beror lite på vad ni är ute efter...


    Om vi tar ert maxantal 40 personer och ermaxkostnad 3000 blir ju det 75kr per person. Tänk ungefär vad man har råd att äta för 75kr.


     


    Vi studerar också båda två och har mat som största utgift till vårt budget bröllop (tveklöst största utgiften) och då känner vi även de som lagar maten.
    Vi har budgeterat 8000:- för 60 pers (inkl barn) för hemlagad mat. Alltså 130kr per person och då köper vi in och tillagar själva (samt ingår en peng där till den bekant som grillar ,men exkl peng till de som hjälper med servering). Då har vi hemmagjorda snittar på tunnbröd eller crosstini, grillbuffe till varmrätt (kan köpa kött via bekanta direkt från slaktaren, så mycket billigt) och enkel efterrätt (som typ panacotta eller liknande) istället för tårta. 

  • Äldre 24 Jun 08:26
    #2
    +1

    2-3000 kr tar m,ittensumman då 2500
    2500 delat på 40 = 62,5kr/person
    Det är knappt att mackdonalds har en vuxenportion för det priset.
    Jag tror ni får tänka över budgeten eller antalet gäster, för även om man lagar maten själv så komemr det med största trolighet gå över detta per person.
    Såvida inte ni bara skall ha vickning med tex hamburgare och grillkorv, men att beställa från någon restaurang till det priset, så är nog en korvmoj det enda alternativet.


    Live free, ride free
Svar på tråden hjälp!