• Äldre 16 Jun 14:09
    5048 visningar
    10 svar
    10
    5048

    Guldsmeder i Stockholm där man kan få egen design?

    Är det någon här som kan rekommendera någon guldsmed i Stockholm (Eller omkringliggande städer, t.ex. Uppsala) där man kan få designa sin ring till ett ok pris? (det där med ok pris är väl relativt, men ge tips på ställen ni tyckte var prisvärda) De ska ha ett stort utbud av stenar då jag gärna vill ha exempelvis någon form av rosa stenar.

    Hittade en helt perfekt ring på Glamira.se men insåg inte förrän jag var otröstligt kär i ringen att sidan hade ett väldigt dåligt rykte och inte ens verkade ha en existerande verksamhet i Sverige. Förstod ju att ringarna skickades från Tyskland, men trodde från början att det i alla fall fanns en vettig verksamhet i Sverige som jobbade med dem. Men är väldigt tveksam till det efter att ha sett deras negativa omdömen från olika länder. Så känner nu att det kanske är bättre att betala lite mer för att få en specialgjord ring här hemma i Sverige.

  • Svar på tråden Guldsmeder i Stockholm där man kan få egen design?
  • Äldre 16 Jun 14:52
    #1

    Vanbruun är aktiva här på BT med tips och hjälp av olika slag. De må ligga i Borås men de kan säkert hjälpa dig ändå.


    Live free, ride free
  • Äldre 16 Jun 21:56
    #2

    De stora centrala Stockholmsfirmorna tar bra betalt men de kan sin sak.
    Mitt tips är att du går med samma fråga till några av de mindre butikerna och ser vad du får för svar.
    T.ex.
    Älvans i Hägersten har jag hört skall vara bra.
    Annika bertilsdotter i Gamla stan gör roliga smycken.

    Vill du handla svenskt så bör du inte handla av Vanbruun. De ligger i England och har bara en säljare i Sverige.

  • Äldre 18 Jun 11:41
    #3
    cicciOgabbe skrev 2015-06-16 21:56:53 följande:

    De stora centrala Stockholmsfirmorna tar bra betalt men de kan sin sak.
    Mitt tips är att du går med samma fråga till några av de mindre butikerna och ser vad du får för svar.
    T.ex.
    Älvans i Hägersten har jag hört skall vara bra.
    Annika bertilsdotter i Gamla stan gör roliga smycken.

    Vill du handla svenskt så bör du inte handla av Vanbruun. De ligger i England och har bara en säljare i Sverige.


    Tack så mycket! :) Vill helst handla svenskt och kunna få exakt den design jag vill. :) 
  • crs
    Äldre 18 Jun 12:19
    #4

    Jag har inget tips i din region, men jag fick en custom made ring gjord av en tjej i Finland, och det var så smidigt att hon kunde lika gärna varit min bästa vän som satt bredvid i soffan, typ. JÄTTEtrevlig, JÄTTEduktig, fattade precis allt och gjorde massa bilder som jag fick kommentera och ändra och sådär innan jag blev nöjd. Ringen blev sedan precis som på den bild jag bestämde mig för. Det är lätt den bäst shoppingerfarenheten jag har, utan konkurrens. 

    Företaget heter Korus Design, tjejen heter Elina, och jag kontaktade dem via Etsy, men de finns på facebook och hemsida med. De sidorna är dock på finska, så Etsy är nog smidigast. :) 

  • Äldre 18 Jun 12:21
    #5
    crs skrev 2015-06-18 12:19:17 följande:

    Jag har inget tips i din region, men jag fick en custom made ring gjord av en tjej i Finland, och det var så smidigt att hon kunde lika gärna varit min bästa vän som satt bredvid i soffan, typ. JÄTTEtrevlig, JÄTTEduktig, fattade precis allt och gjorde massa bilder som jag fick kommentera och ändra och sådär innan jag blev nöjd. Ringen blev sedan precis som på den bild jag bestämde mig för. Det är lätt den bäst shoppingerfarenheten jag har, utan konkurrens. 

    Företaget heter Korus Design, tjejen heter Elina, och jag kontaktade dem via Etsy, men de finns på facebook och hemsida med. De sidorna är dock på finska, så Etsy är nog smidigast. :) 


    Åh tack så jättemycket! :D Ska definitivt kolla upp henne och företaget för det låter ju strålande. :)
  • Äldre 18 Jun 12:33
    #6
    +1

    Det finns en guldsmed på tegnérgatan (högst upp mot drottningg.) de är superduktiga!

  • crs
    Äldre 18 Jun 12:44
    #7

    Lycka till! :) 

    Vi köpte snubbens ring därifrån med, och betalde ca 13.000 för båda, i titan. Min med detaljer i metallen och med rosa safir och diamanter. Kanske inte jättebilligt för titanringar, men med stenarna som såklart adderar en hel del på priset, och att ha en helt och hållet personlig ring som är exakt vad jag ville ha var det lätt värt det! 

  • Äldre 18 Jun 15:28
    #8

    Min mamma designade sin egen ring hos en guldsmed för några veckor sen!! Minns inte företagets namn nu men jag kan kolla upp det ikväll..

  • Äldre 18 Jun 16:37
    #9
    Jofina skrev 2015-06-18 15:28:44 följande:

    Min mamma designade sin egen ring hos en guldsmed för några veckor sen!! Minns inte företagets namn nu men jag kan kolla upp det ikväll..


    Jättegärna. :)
  • Äldre 18 Jun 19:36
    #10

    Har pratat med mamma nu komma dina meddelanden! Megaguld hette stället säger hon :)

Svar på tråden Guldsmeder i Stockholm där man kan få egen design?