• Äldre 8 Jun 11:12
    8238 visningar
    12 svar
    12
    8238

    Uppsalabrudar 2016

    Hej

    Såg att det fanns massa bra trådar från tidigare år så här är en tråd för alla som ska gifta sig i Uppsala 2016!

    Vore kul om det fanns fler som vill prata och tipsa om allt från lokal och bordsdukning till håruppsättningar och klänningar! :D

    Jag och min hubby håller nu på och letar lokal för fullt för ett sommarbröllop, vi är just nu inne på Norrlands, Hantverkarföreningengs lokal som vi ska besöka i veckan men även Botan, Vasasalen är intressanta men alla verkar ganska dyra och strikta. Vi vill kunna fixa lite själva och främst ha med egen dryck, några bra tips där? :)

    Hoppas på fler uppsalabrudar!! :D

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2016
  • Äldre 24 Aug 22:28
    #1

    Hej! Också Uppsala 2016 här ????????

    Hur gick det med lokalerna? ????

  • Äldre 14 Sep 09:21
    #2
    mrsb0589 skrev 2015-08-24 22:28:01 följande:

    Hej! Också Uppsala 2016 här ????????

    Hur gick det med lokalerna? ????


    Hej!

    Vad kul! Sorry för segt svar.

    Vi har bokat Helga trefaldighetskyrkan och Hantverksföreningen på nedre slotts (Hambergs fisk fetslokal). Kan varmt rekommendera! Än så länge har servicen vart jättebra!

    Var även i kontakt med Vasasalen, som Cajsas kök har hand om, men dom var så himla sega på svar och verkar dyra.
    Vi var även och kollande Norrland nation, jättefin lokal men lite för dyrt.


    Vad har du hittat? :D

  • Äldre 10 Nov 19:58
    #3

    Hej!

    Jag bor visserligen utanför Uppsala men tillhör samma län :)

  • Äldre 13 Nov 07:21
    #4
    Louise skrev 2015-11-10 19:58:55 följande:

    Hej!

    Jag bor visserligen utanför Uppsala men tillhör samma län :)


    Kul! :D art ska ni ha bröllopet ,utanför eller i uppsala? Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Äldre 14 Nov 18:38
    #5

    Hej! :) jag gifter mig i Uppsala 2016, tänkte kolla om någon har bra tips på var man kan (eller vem som kan) fixa hår och makeup?

  • Äldre 25 Nov 20:44
    #6
    MariaLovisa skrev 2015-11-14 18:38:59 följande:

    Hej! :) jag gifter mig i Uppsala 2016, tänkte kolla om någon har bra tips på var man kan (eller vem som kan) fixa hår och makeup?


    Hej

    Jag letar också efter det.. En kompis till mig gjorde sitt på Hair Team o var jättefin.

    Vart har du kollat?
  • Äldre 1 Dec 06:55
    #7
    Emmaat skrev 2015-11-25 20:44:29 följande:

    Hej

    Jag letar också efter det.. En kompis till mig gjorde sitt på Hair Team o var jättefin.

    Vart har du kollat?


    Jag har faktiskt funderat på Hairteam! Gjorde hon både smink och hår där? Annars har jag funderat på att göra sminket och håret separat för att få det så bra som möjligt. Jag har kollat runt på olika frisörer och de flesta kostar runt 3000kr, undrar om det finns någon billigare? Någon som har eget företag eller så?
  • Äldre 4 Dec 17:11
    #8
    MariaLovisa skrev 2015-12-01 06:55:56 följande:

    Jag har faktiskt funderat på Hairteam! Gjorde hon både smink och hår där? Annars har jag funderat på att göra sminket och håret separat för att få det så bra som möjligt. Jag har kollat runt på olika frisörer och de flesta kostar runt 3000kr, undrar om det finns någon billigare? Någon som har eget företag eller så?


    Ja hon gjorde både och :)

    Vill göra både hår och make på samma ställe men svårt att hitta nått prisvärt. Vill helst också att någon ska komma hem till mig och fixa.. hur känner du? Vill du åka till en salong eller vara hemma?
  • Äldre 6 Dec 13:15
    #9

    Jag fick en ganska avancerad frisyr på Solveigs salong (Gottsunda) för 700. Min utgångspunkt var att det inte gör något om lockarna blir lite lösa framåt kvällen utan bad att få en "festfrisyr" - även om han förstås visste att det var till ett bröllop. Med alla hårnålar och spray jag fick i håret kunde jag hoppat bungyjump utan att ha ett hårstrå på fel plats. Skrattande Dessutom ställde han upp en lördag förmiddag när det egentligen inte var öppet. 

  • Äldre 14 Dec 06:29
    #10

    Hej!

    Nu har jag hittat en make up artist. Www.lices.se hon tar 500 för provsminkning och 1500 för brudsmink. Så 2000 totalt. Tycker jag är helt ok. Sen ska ja ha två tärnor sminkade också så då kostar det 3200.

  • Äldre 14 Dec 07:22
    #11
    Emmaat skrev 2015-12-14 06:29:54 följande:

    Hej!

    Nu har jag hittat en make up artist. Www.lices.se hon tar 500 för provsminkning och 1500 för brudsmink. Så 2000 totalt. Tycker jag är helt ok. Sen ska ja ha två tärnor sminkade också så då kostar det 3200.


    Der låter ju jättebra! :) för mig spelar det ingen roll om jag gör det på salong eller inte så jag letar båda fortfarande. Jag har tänkt fokusera på en bra frisör så löser jag sminket där eller någon annanstans. Finns det någon tråd om bruduppsätningar i Uppsala med bilder? Eller kanske någon som vill posta här? :) just nu lutar jag åt Hairteam eftersom det är den enda jag har fått tips om, men det är ju relativt dyrt och jag tänker att det kan vara bra att jämföra...
  • Äldre 15 Dec 08:45
    #12

    7


    MariaLovisa skrev 2015-12-14 07:22:30 följande:

    Der låter ju jättebra! :) för mig spelar det ingen roll om jag gör det på salong eller inte så jag letar båda fortfarande. Jag har tänkt fokusera på en bra frisör så löser jag sminket där eller någon annanstans. Finns det någon tråd om bruduppsätningar i Uppsala med bilder? Eller kanske någon som vill posta här? :) just nu lutar jag åt Hairteam eftersom det är den enda jag har fått tips om, men det är ju relativt dyrt och jag tänker att det kan vara bra att jämföra...


    Då tror jag att hairteam är jättebra! Men jag vet att Estetica också har makeup. Gjorde håret där en gång och vart jättenöjd. Ingen aning om vad det kostar men kan ju vara värt att kolla upp :)
Svar på tråden Uppsalabrudar 2016