• Äldre 6 Jun 23:48
    2121 visningar
    6 svar
    6
    2121

    Barnbord?

    Vad tycker ni om barnbord?
    Hade tänkt ett avskilt bord för de tre (kanske fyra) ligister som kommer. 
    Vill höra allas tankar om just barnbord...

  • Svar på tråden Barnbord?
  • Äldre 7 Jun 08:51
    #1

    Hur gamla är dem?

  • Äldre 7 Jun 11:07
    #2

    Två är 10, en 6 och den som kanske kommer är 5 (den enda flickan i skaran).

    Min tanke är att de ska få sitta enskilt då de har spring i benen. Tänkte förbereda pyssel och sånt för dem. 
    Saken är att två av barnen har problem med att få anvisade platser. Risken är stor att de kräver att alla ska flytta på sig så de får sitta där de vill. Vill INTE att våra andra gäster ska lida bara för att barnen inte har något bordsskick.

    Min blivande tycker det är jättedumt med barnbord, jag vill att alla ska ha det så lugnt som möjligt.

  • Äldre 7 Jun 13:23
    #3

    Ett pysselbord kan nog vara bra att ha.


    Men det beror nog lite på hur väl dom känner varandra också. Om dom inte känner varandra jättebra så kan det vara svårt att tro att två tioåringar som nog ser sig själva som rätt vuxna) ska villigt dela bord med sådana "småbarn". 


    Och dom yngre kan behöva lite stöd av en förälder för att känna sig trygga och kunna slappna av...

    Jag skulle hellre ha sagt till föräldrarna att det kommer bli bordsplacering och att dom får prata med sina barn om att på den här festen så sitter man där någon annan säger att man ska sitta och att om man bråkar om det så får man gå därifrån (typ och sätta sig vid pysselbordet istället). 
    Om barnen redan är upplysta om detta så kan det bli mindre problem och annars vet dom ju om konsekvenserna...


    Vi gjorde bordsplaceringen så att alla föräldrar med barn satt vid samma bord, men vi satte typ 2 barn bredvid varandra och sen förälder bredvid med någon intressant bordsgranne typ såhär


    Pappa Z /  Mamma X  / Barn X1  / Barn Y /  Pappa Y /  Vuxen
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Mamma Y / Vuxen / Pappa X / Barn X2 / Barn Z / Mamma Z

  • Kotten
    Äldre 7 Jun 17:48
    #4

    Alla barn som kommer på bröllopet är mina syskonbarn, alltså en stor kusinhög i blandade åldrar. Dom kommer få sitta vid ett bord tillsammans, dom kommer tycka det är jättetråkigt att sitta bland alla vuxna. Bättre att dom äter och sen springer runt/leker i uteplatsen som finns precis utanför lokalen. 

  • Kotten
    Äldre 7 Jun 17:48
    #4

    Alla barn som kommer på bröllopet är mina syskonbarn, alltså en stor kusinhög i blandade åldrar. Dom kommer få sitta vid ett bord tillsammans, dom kommer tycka det är jättetråkigt att sitta bland alla vuxna. Bättre att dom äter och sen springer runt/leker i uteplatsen som finns precis utanför lokalen. 

  • Äldre 7 Jun 21:36
    #5

    De tre killarna är bröder samt en kusin, så de känner varandra! 
    Det är främst bröderna jag vill ha vid ett barnbord då de inte kan sitta still och det är de som bråkar om bordsplacering. Det är bara deras pappa som kommer och jag anar att det blir bråk om inte båda får sitta bredvid sin far. Sen kommer de säkert ha åsikter om vilka andra som sitter bredvid. Suck... 
    Vill som sagt att ALLA ska ha trevligt! Har själv varit på bröllop där jag placerats längst ut på kanten med mitt barn som "kavaljer". Visst ska jag som mor ta hand om mitt barn, men det är inte kul att hamna helt ensam utan någon vuxen att samtala med. 
    Undrar även vem av de andra gästerna som ska få "äran" av att sitta i närheten av detta syskonpar.

  • Äldre 8 Jun 07:25
    #6

    Du tror inte att det blir bråk även om du sätter dom vid ett barnbord? 
    Kommer dom inte ha åsikter om att dom sitter där istället för med pappa?
    Kommer dom springa till pappa hela tiden när dom inte sitter vid honom så det ändå blir spring? Osv?

    Alltså - löser du problemet genom att göra ett barnbord? 
    Om du tror att du löser problemet så gör ett barnbord :) 


     

Svar på tråden Barnbord?