• madmox­xi1177
    Äldre 4 Jun 13:01
    5829 visningar
    13 svar
    13
    5829

    Hur ser/såg er dukning ut?

    Hur gjorde ni?
    Jag söker inspiration, sitter och har 100 idéer men vet inte vad som blir bra och mindre bra. Dela gärna med er :D

  • Svar på tråden Hur ser/såg er dukning ut?
  • Äldre 6 Jun 11:01
    #1

    Åh vilken bra tråd!
    Jag har ingen bild att dela med mig av, men hoppas kunna ta del av massor av inspiration för det behövs :)

  • madmox­xi1177
    Äldre 6 Jun 23:33
    #2
    lantgrodan skrev 2015-06-06 11:01:30 följande:

    Åh vilken bra tråd!
    Jag har ingen bild att dela med mig av, men hoppas kunna ta del av massor av inspiration för det behövs :)


    jaaa för jag e lite.... torr. när de kommer till idéer. letar och letar bilder, men inget är good enough eller så e det JÄTTEMKT!
  • Äldre 7 Jun 10:20
    #3

    Vi kommer försöka hålla oss till de färger vi har valt i inbjudningskortet. Mestadels creme/beige med rosa och gröna inslag. Gifter oss i maj nästa år, och tycker färgerna passar bra till denna månad :)

    Funderar på att ha vita dukar och säckväv som löpare, alt. beige organsa-löpare.
    Till det vill jag ha guldiga ljuslyktor och glasvaser med rosa pioner i. Kanske en murgröna som ringlar sig över löparna. Gärna pompoms i taket i de beige, grönt och rosa!

    MEN jag hinner säkert ändra mig 100 gånger innan det är dags att duka :O

  • madmox­xi1177
    Äldre 7 Jun 17:07
    #4

    jag är oxo inne på säckväv/brun-beigea löpare. vi kommer nog ha orange, brunt och lite grönt.
    vi ska ha höst (2016) bröllop så det borde vara optimalt då...
    ska en sprinkla med löv eller ha murgröna på borden?
    vita eller bruna servetter... placeringskorten... iiiih en massa tankar som snurrar runt :p

  • Äldre 8 Jun 08:14
    #5

    har inget personligt att visa.
    men här har du lite inspiration i alla fall

    https://www.google.se/search?q=min+dukning&biw=1358&bih=747&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mDJ1VfmFIcnH7Ab86YDYDg&ved=0CAYQ_AUoAQ


    Live free, ride free
  • Äldre 10 Jun 10:01
    #6

    Om detta räknas som reklam så ber jag om ursäkt för detta

    Satt och kollade igenom lite spelningar som vår sångare har gjort innan och hittade denna video. Och det jag vill belysa är hur tyget bakom dem är hängt, hur snyggt några meter billigt tyg kan förvandla en bakgrund. Vi har bestämt oss för att ha det så bakom vårt honnörsbord (tills vi får en ny ide) Och tyckte det var värt att tipsa om det.


    ">


    Live free, ride free
  • Äldre 10 Jun 11:14
    #7
    +1


    Så här såg vår dukning ut! Vi hade schacktema, så alla dekorationer gick i svart och vitt :)
  • madmox­xi1177
    Äldre 10 Jun 18:36
    #8

    WOW! Så fint! :)

  • Äldre 12 Jun 14:27
    #9


    Rolig tråd!!

    jag tyckte själv att det var lite knepigt men valde att gå lite på "less is more" och lät färgerna  gå igen i materialen på festprogram och servettringar. Annars bara vit duk och blommor.
  • Äldre 12 Jun 14:30
    #10
  • Äldre 12 Jun 14:32
    #11
  • madmox­xi1177
    Äldre 13 Jun 19:48
    #12

    så fint! jag blir verkligen inspirerar! tack!
    keep it coming <3

  • Äldre 16 Jun 19:59
    #13

    Vi ska ha fyrkantiga bord, 8 personer vid varje. Dekorerar borden med glasflaskor, loppisfyndade vaser och blommor i rosa, orange och gult. Har köpt små ramar på loppis som jag spraymålat mintgröna och målat med tavelfärg och tänkte skriva bordsnumren i. Dukar kör vi vita linnedukar. Inga bordsplaceringskort utan har köpt klisterflaggor som man sätter runt ett sugrör och kan skriva namn på.

Svar på tråden Hur ser/såg er dukning ut?